خبر

خانه > اخبار > گسترش طرح «نوفن» به روستاهای سراسر کشور تا پایان شهریورماه
گسترش طرح «نوفن» به روستاهای سراسر کشور تا پایان شهریورماه
30 خرداد 1402

گسترش طرح «نوفن» به روستاهای سراسر کشور تا پایان شهریورماه

رضا یوسفیان معاون توسعه کسب و کار صندوق کارآفرینی امید در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان صندوق و معاونت علمی که در محل نمایشگاه فناوری ها و محصولات محرومیت زدا(آبادیران) برگزار شد اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید طی یک دهه اخیر تلاش کرده است، نقش ویژه ای در ایجاد کسب و کارهای روستایی ایفا کند تا اشتغال در روستاها رونق بیشتری پیدا کند.

وی افزود: فناوری کارایی موثری در کمک به روستاهاییان خصوصا در روستاهای محروم دارد و با استفاده از توانمندی‌های شرکت های دانش بنیان می‌توانیم شاهد بهبود وضعیت جامعه روستایی باشیم.

 معاون توسعه کسب و کار صندوق کارآفرینی امید در ادامه با اشاره به اجرای طرح « روستای نوفن» در ۱۵ روستای کشور به منظور  بسترسازی برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور به روستاها و افزایش تولید و بهره‌وری و توسعه زیست‌بوم  کسب و کار روستایی گفت: از جمله اهداف این طرح، ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان و مرزنشینان، ارتقای معیشت و اقتصاد ساحل‌نشینان و اشتغال اجتماع‌محور با رویکرد روستایی است.

وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان شهریورماه سال جاری کل روستاهای کشور تحت پوشش این طرح قرار گیرد.

معاون توسعه کسب و کار صندوق کارآفرینی امید در پایان با اشاره به تفاهم نامه منعقده بین صندوق و معاونت علمی ابراز امیدواری کرد که این تفاهم نامه در  بهره‌گیری هر چه بیشتر از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم شرکتهای دانش بنیان در کمک به بهبود وضعیت جامعه روستایی موثر باشد.

نخستین دوره نمایشگاه فناوری ها و محصولات محرومیت زدا (آبادیران) ۲۳ تا ۲۵ خرداد در مصلی بزرگ امام خمینی(ره ) برگزار شد.

لینک کوتاه: