سوالات متداول

خانه > سوالات متداول

سوالات متداول

بخش اول: سوالات عمومی و سوالات مربوط به بازدید از نمایشگاه

نمایشگاه در چه روزهایی و در کجا برگزار می گردد؟
دومین نمایشگاه ملی آبادیران در تاریخ 22 الی 25 خردادماه 1403 در شبستان مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار ‏خواهد شد.

نمایشگاه در چه ساعاتی دایر است؟
نمایشگاه از ساعت 9 صبح لغایت 17 روز 22 الی 25 خردادماه برقرار است.‏

اهداف این نمایشگاه چیست؟
- توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات‌ شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور در حوزه آبادانی و پیشرفت
- اتصال شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور به بازار پروژه‌های آبادانی و پیشرفت از طریق خیریه‌ها، سمن‌ها و منابع نهادهای دولتی و حاکمیتی مسئول در حوزه آبادانی و پیشرفت
- کمک به توسعه مناطق کمتر برخوردار از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برای پاسخ به چالش ها و ایجاد اشتغال پایدار

مخاطبین نمایشگاه چه افراد و نهادهایی هستند؟
نهادهای حوزه آبادانی و پیشرفت (بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی ره ، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آستان قدس رضوی، استانداری‌ها، شهرداری‌ها، سازمان بهزیستی کشور، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور)، شرکت‌های تابع نهادهای حاکمیتی، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، خیرین و گروه های مردمی و جهادی - هر یک از نهادهای حاکمیتی شرکت‌های تابع در این 5 حوزه اصلی دارند که می توانند از خریداران و طرف متقاضی نمایشگاه باشند.
همچنین شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور و اساتید و نخبگان طرف عرضه در این نمایشگاه می باشند.

آیا بازدید از نمایشگاه برای عموم آزاد است؟
بله، بازدید از نمایشگاه برای عموم مردم آزاد است و علاقمندان می‌توانند از ساعت 9 الی 17 روز 22 لغایت 25 خردادماه به شبستان مصلی امام خمینی (ره) تهران مراجعه نمایند.

نمایشگاه آبادیران چه تسهیلات و خدماتی برای خریداران نمایشگاه ارائه می‌کند؟
دومین نمایشگاه ملی آبادیران حمایت‌ها و تسهیلات متنوعی را برای خرید از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ارائه می‌کند. خریداران نمایشگاه می‌توانند جهت اطلاع از این تسهیلات بروشور مربوط به حمایت‌های نمایشگاه  که متعاقبا منتشر خواهد شد را مطالعه نمایند.

حضور در نمایشگاه برای شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور چه مزایایی دارد؟
بزرگترین مزیت حضور برای شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور اتصال به بازار نهادهای دولتی و حاکمیتی و ارائه توانمندی های خود به مدیران دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی کشور است. علاوه بر این مزایای زیر برای شرکت‌های حاضر در نمایشگاه در نظر گرفته شده است:
•    اتصال به بازار بزرگ نهادهای حمایتی متولی آبادانی و پیشرفت
•    حمایت از تحقیق و توسعه مبتنی بر نیاز نهادهای آبادانی و پیشرفت و تجاری سازی آنان
•    تسهیلات ویژه به خریداران شرکت‌های حاضر در نمایشگاه

اساتید، پژوهشگران و نخبگان چگونه می‌توانند در نمایشگاه حضور داشته باشند؟
اساتید، نخبگان و پژوهشگران می‌توانند از طرق زیر در نمایشگاه حضور پیدا کنند:
•    حضور در قالب شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور (در صورتی که این افراد دارای شرکت باشند)
•    حضور در پاویون بنیاد ملی نخبگان، بنیاد ملی علم ایران یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
•    حضور در پاویون دانشگاه‌های برتر کشور حاضر در نمایشگاه

حضور در نمایشگاه برای اساتید و نخبگان چه مزایایی دارد؟
مزیت اصلی برای حضور در نمایشگاه برای اساتید، پژوهشگران و نخبگان ارائه توانمندی‌های علمی و پژوهشی خود به نهادهای متولی آبادانی و پیشرفت و ارائه راهکار و حل مسائل آن‌ها در آبادانی مناطق کمتر برخوردار می‌باشد.

حضور در نمایشگاه برای نهادهای دولتی و حاکمیتی چه مزایایی دارد؟
دسترسی به توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور حاضر در نمایشگاه در 5 حوزه اصلی نمایشگاه از مزیت‌های اصلی نهادهای حاکمیتی است.

آیا رویدادهای جانبی هم در کنار نمایشگاه برگزار می‌گردد؟
همزمان با برگزاری نمایشگاه رویدادهای ارائه نیازمندی‌ نهادهای حوزه آبادانی و پیشرفت برای آشنایی شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور با نیازهای این حوزه و ارائه توانمندی این شرکت‌ها انجام خواهد شد.

برگزارکنندگان نمایشگاه چه نهادهایی هستند؟
•    معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری
•    کمیته امداد امام خمینی (ره)
•    بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی
•    ستاد اجرایی فرمان امام (ره)
•    ستاد حکمرانی مردم (ستاد مردمی سازی دولت)
•    سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

حامیان نمایشگاه چه نهادهایی هستند؟
•    وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
•    صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری
•    معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور
•    جهاد دانشگاهی
•    سازمان بسیج سازندگی
•    سازمان بسیج دانشجویی
•    بنیاد ملی نخبگان
•    بنیاد علوی
•    موسسه تحقیق و توسعه دانشمند
•    بنیاد برکت
•    بنیاد احسان
•    بنیاد ملی علم ایران
•    بنیاد ملی نخبگان

بخش‌ها و زون بندی حوزه فعالیت شرکت‌های حاضر در نمایشگاه چگونه است؟
نمایشگاه در 5 حوزه اصلی زیر برگزار می‌گردد:
•    مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستا
•    کشاورزی، دامپروری و شیلات
•    اشتغال کوچک مقیاس
•    سلامت، بهداشت و توانبخشی
•    صنایع نرم و آموزشی

بخش دوم: سوالات غرفه‌داران و سوالات مربوط به ثبت‌نام در نمایشگاه

قوانین و شروط جهت حضور در نمایشگاه چیست؟
•    شرکت های دانش بنیانی مجاز به حضور در این نمایشگاه هستند که محصولات آنها در حوزه های تعریف شده نمایشگاه قرار گرفته و مورد تایید کمیته فنی نمایشگاه باشد.
•    تولید داخل بودن و عدم حضور هرگونه محصولات خارجی.
•    شرکت های فناور
•    شرکت های که می توانند در حوزه های مرتبط با موضوع نمایشگاه نقش آفرینی نمایند

نحوه ثبت نام و مراحل آن چگونه است؟
متقاضیان حضور در نمایشگاه باید به منظور ثبت‌ نام از طریق مرورگر وب وارد نشانی www.abaadiran.ir شده و مراحل ثبت ‌نام را به صورت اینترنتی از پرتال ثبت ‌نام این نمایشگاه طی نمایند. ثبت نام در این نمایشگاه از 7 مرحله تشکیل شده است که به صورت خلاصه به شرح ذیل هستند:
•    ثبت نام اولیه
•    تکمیل اطلاعات اولیه شرکت
•    تکمیل اطلاعات تکمیلی شرکت
•    ثبت اطلاعات محصولات
•    ثبت اطلاعات غرفه و غرفه داران
•    مشاهده پیش‌فاکتور و پرداخت
•    ارسال فرم تعهد حضور

در صورتی که در مراحل مختلف ثبت نام با مشکلی مواجه شدیم چگونه مشکل را برطرف کنیم؟
در صورتی که در حین ثبت نام با مشکلی مواجه شدید می توانید با ستاد اجرایی برگزاری نمایشگاه با شماره تماس 02188731197 تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما همچنین از طریق شماره تلفن 09337490984 و آیدی @aradexpopr در شبکه‌های اجتماعی مختلف پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

انواع غرفه‌های نمایشگاه و هزینه آن‌ها به چه شکل است؟
دو نوع غرفه پیش‌ساخته (با تجهیزات و پارتیشن) و خودساز (زمین خام) قابل انتخاب است که نوع اول دارای تجهیزاتی مثل پارتیشن و میز و صندلی و سردرب بوده و تنها می‌بایست وسایل خود را به درون غرفه منتقل نمایید. نوع دوم هیچ گونه تجهیزاتی ندارد و باید پس از اخذ مجوزهای لازم از روز 19ام خرداد نسبت به ساخت غرفه در فضای اختصاص داده شده توسط کارگزار غرفه ساز مورد انتخاب خود اقدام نمایید.

جانمایی محل غرفه و پلن نمایشگاه چگونه مشخص می‌شود؟
جانمایی غرفه بعد از ثبت نام قطعی و خرید غرفه توسط ستاد برگزاری انجام می‌شود. این فرآیند بر اساس حوزه‌بندی محصولات شرکت‌ها و نوع غرفه و متراژ انتخابی توسط هر شرکت صورت می‌گیرد وپس از تعیین محل غرفه محل جانمایی نمایشگاه منتشر می‌شود.

نحوه‌ دریافت خدمات اسکان در ایام برگزاری چگونه است؟
این خدمات برای شرکت‌هایی که در استانی بغیر از تهران و البرز مستقر هستند ارائه می‌شود و برای حداکثر دو نفر از اعضای شرکت اختصاص می یابد. به این منظور جهت اقامت در هتل‌های طرف قرارداد بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بخشی از هزینه بصورت تخفیف در نظر گرفته خواهد شد. جهت استفاده از خدمات اسکان نمایشگاه می‌بایست در حین ثبت اطلاعات غرفه داران درخواست استفاده از خدمات اسکان را تکمیل نمایید. جزئیات بیشتر در خصوص این خدمات اطلاع رسانی خواهد شد.

حمایت‌های نمایشگاه ملی آبادیران از هزینه غرفه چیست و جطور می توان از آن بهره‌مند شد؟
جزئیات حمایت‌های ویژه دومین نمایشگاه ملی آبادیران به زودی منتشر خواهد شد.

بخش سوم: سوالات غرفه‌داران و سوالات مربوط به ایام برگزاری نمایشگاه

چه زمانی برای انتقال تجهیزات و وسایل به نمایشگاه مراجعه کنیم؟
در صورتی که غرفه خودساز را انتخاب نموده‌اید می‌توانید از روز 19ام نسبت به ساخت و انتقال تجهیزات به محل نمایشگاه اقدام نمایید، اما در صورتی که غرفه با تجهیزات و پارتیشن را خریداری نموده‌اید می‌بایست روز قبل از برگزاری 21 خرداد از ساعت 11 لغایت 17 جهت انتقال تجهیزات و تحویل غرفه‌ها اقدام نمایید. توجه داشته باشید در صورتی که تجهیزات و وسایل غرفه شما نیاز به لیفتراک دارد، می بایست به منظور هماهنگی کارگزار لیفتراک نمایشگاه به منظور انتقال تجهیزات، تماس حاصل نمایید. اطلاعات تماسی این کارگزار متعاقبا اعلام خواهد شد.

کارت‌های غرفه داری را چگونه دریافت کنیم؟
ستاد برگزاری نمایشگاه از روز 21 خرداد در محل برگزاری نمایشگاه مستقر خواهد بود و می‌توانید جهت دریافت غرفه و کارت غرفه داری اقدام نمایید. یک نفر به نمایندگی از هر غرفه می‌تواند برای دریافت کارت‌های غرفه داری مراجعه کند.

امکان استفاده از خدمات اسکان از چه روزی میسر است؟
متقاضیانی که درخواست خدمت اسکان را در زمان ثبت نام ثبت نموده اند می‌توانند از روز 21 خرداد به محل هتل یا اقامتگاه منتخب مراجعه نموده و از خدمات اسکان استفاده کنند.

تجهیزات غرف با تجهیزات و پارتیشن شامل چه مواردی می‌شود؟
غرفه‌های با تجهیزات و پارتیشن با صفحاتی از جنس MDF از هم جدا می شوند که ابعاد این پنل‌ها با عرض 1 متر و ارتفاع 2.5 متر است. همچنین در جلوی غرفه یک کتیبه با نام غرفه‌ای که در زمان ثبت نام (پیش از تاریخ 10خرداد) ثبت کرده‌اید قرار خواهد گرفت. روشنایی و پریز برق به میزان استاندارد نمایشگاهی در غرفه نصب شده و به ازای هر 12 متر یک میز با ابعاد 1 متر مربع و دو صندلی در اختیار غرفه قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید هیچگونه نباید آسیبی به تجهیزات غرفه وارد شود و هرگونه آسیب به امکانات و یا پارتیشن‌ها مشمول جریمه و پرداخت خسارت خواهد شد.
به منظور نصب پوستر و بنر نباید و نباید از میخ، پیچ، چسب‌های مایع و یا هر گونه عاملی که آسیب مخرب روی تجهیزات غرفه دارد، استفاده شود.

در صورتی که غرفه با تجهیزات کسری تجهیزات مثل میز و صندلی و روشنایی داشت چه اقدامی انجام  دهیم؟
در نمایشگاه فردی به‌عنوان مدیر سالن وجود دارد، موارد مربوط به سالن و غرفه‌ها می‌بایست به ایشان اعلام شود. مدیران سالن که مشخصات و اطلاعات تماسی آن‌ها متعاقبا منتشر خواهد شد پاسخگوی سوالات و راهنمای شما در ایام برگزاری نمایشگاه در خصوص مسائل مربوط به غرفه شما هستند.

در صورتی که تجهیزات بیشتری در غرفه نیاز باشد چگونه آن را تامین نماییم؟
جهت اجاره تجهیزات نمایشگاهی می‌توانید با شماره کارگزاران اجاره تجهیزات که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد تماس حاصل نمایید. لازم به ذکر است هزینه تجهیزات اضافی غرفه با متقاضیان می‌باشد.

آیا همه مسئولیت امنیت وسایل در خصوص سرقت با ستاد برگزاری است؟
خیر، مشارکت کنندگان و غرفه داران بایستی در طول روز و ایام برگزاری نمایشگاه کاملا مراقب وسایل و اشیا گران بهای داخل غرفه باشند و تا انتهای زمان نمایشگاه و تخلیه سالن‌ها در غرفه حضور داشته باشند، همچنین در آغاز ساعت شروع نمایشگاه به غرفه دارانی که کارت همراه داشته باشند نیم ساعت زودتر اجازه ورود جهت استقرار داده خواهد شد لذا قبل از ساعت 9 در محل درب اصلی سالن حضور داشته باشید. وسایل ارزشمند مانند لپ تاپ که قابلیت جابجایی ساده‌ای دارند در زمان ترک سالن به‌همراه خود ببرید.

آیا گواهی حضور در نمایشگاه به غرف نمایشگاه ملی آبادیران داده خواهد شد؟
بله، مشارکت‌کنندگان و غرفه‌داران در روز پایانی نمایشگاه گواهی حضور در نمایشگاه به نام غرفه دریافت خواهند نمود.

تخلیه غرفه‌ها چه زمانی و چگونه انجام می‌شود؟
در صورت موافقت مصلی از ساعت 17 روز آخر نمایشگاه 25 خرداد امکان خروج وسایلی که با دست قابل حمل باشد مهیا خواهد شد و از فردای آن تجهیزاتی که نیاز به لیفتراک دارند قابل انتقال است. قبل از خروج لازم است حتما نسبت به اخذ برگه خروج تجهیزات و ثبت همه موارد در آن و تحویل آن به مدیر سالن اقدام نمایید.