خبر

خانه > اخبار > گرم‌کن بیمار با هوش مصنوعی ایرانی؛ آسایش و ایمنی در اتاق عمل و ریکاوری
گرم گن اتاق عمل
03 شهریور 1403

گرم‌کن بیمار با هوش مصنوعی ایرانی؛ آسایش و ایمنی در اتاق عمل و ریکاوری

شرکت فراهوش الکترومکانیک آرسام با ارائه طیف وسیعی از تجهیزات پزشکی باکیفیت و نوآورانه، از جمله دستگاه تورنیکت دیجیتال پنج کاره، دستگاه تزریق خون پرتابل، دستگاه BFR و دستگاه DVT، به دنبال ارتقای سطح سلامت جامعه و ارائه خدمات ارزنده به جامعه پزشکی ایران است.

مهندس مسعود سروش، از شرکت دانش‌بنیان فراهوش الکترومکانیک آرسام، در گفتگویی با خبرنگار دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، به تشریح دستاوردها و محصولات innovative این شرکت در حوزه تجهیزات پزشکی پرداخت.

مهندس سروش با اشاره به سابقه فعالیت این شرکت در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اظهار داشت: "ما در آرسام بر طراحی و تولید تجهیزات پزشکی با تمرکز بر کیفیت و به‌روزترین فناوری‌ها اهتمام داریم."

یکی از محصولات برجسته آرسام، دستگاه تورنیکت دیجیتال پنج کاره است که در حال حاضر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه با قابلیت باد و تخلیه دو کاف به طور همزمان با فشارهای متفاوت، برای اعمال بی‌حسی موضعی در اندام‌های مختلف ایده آل است.

مزیت منحصر به فرد این دستگاه، مود بای‌بلاک تمام دیجیتال آن است که بدون نیاز به بیهوشی، عمل‌های جراحی دست و پا را با تزریق مقادیر اندک لیدوکائین امکان‌پذیر می‌سازد.

آرسام در راستای ارائه راه‌حل‌های نوین برای تزریق خون، دستگاه تزریق خون (پشر) پرتابل را طراحی و تولید کرده است. این دستگاه تمام دیجیتال، برای استفاده در آمبولانس‌ها، هلال احمر، مناطق صعب‌العبور و شرایطی که دسترسی به برق وجود ندارد، ایده‌آل است.

وی افزود: علاقه‌مندان به تناسب اندام، می‌توانند از مزایای دستگاه BFR آرسام بهره‌مند شوند. این دستگاه با شعار "عضله‌سازی بیشتر با وزنی کمتر"، برای استفاده در باشگاه‌های بدنسازی، ارگان‌های نظامی و تیم‌های ورزشی طراحی شده است.

یکی از جدیدترین محصولات آرسام، دستگاه DVT است که با دارا بودن دو کاف یا جوراب دائمی، برای پیشگیری از لخته شدن خون در بیماران بستری و تحت مراقبت‌های ویژه، کاربرد دارد. این دستگاه با سه مود عملکردی و سنسورهای دقیق، فشار، زمان و عملکرد را به طور کامل تحت کنترل دارد.

وی با تاکید بر اینکه گرم‌کن بیمار با هوش مصنوعی؛آسایش و ایمنی بیمار در اتاق عمل و ریکاوری را به همراه دارد گفت: گرم‌کن بیمار آرسام با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، دمای بدن بیمار را به طور دقیق تنظیم و کنترل می‌کند. این دستگاه با دو سنسور و گرم‌کن سرم و مایعات، برای استفاده در اتاق عمل و ریکاوری، به ویژه برای بیمارانی که خون زیادی از دست داده‌اند، ایده‌آل است.