خبر

خانه > اخبار > پارکی علمی در قلب نمایشگاه آبادیران فقط مختص کودکان
پارکی علمی در قلب نمایشگاه آبادیران فقط مختص کودکان پارک دانش آموزی آند، از زیر مجموعه‌های شرکت ابعاد ناب دانش
24 خرداد 1403

پارکی علمی در قلب نمایشگاه آبادیران فقط مختص کودکان

پارکی علمی در قلب نمایشگاه آبادیران فقط مختص کودکان

پارک دانش آموزی آند، از زیر مجموعه‌های شرکت ابعاد ناب دانش است که به دعوت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در نمایشگاه آبادیران دوم حضور پیدا کرده است. خدمات این پارک مختص کودکان و دانش آموزان است تا علم را به صورت علمی یاد بگیرند.

 

فرشته شراهی رئیس هیأت مدیره شرکت ابعاد ناب دانش که در نمایشگاه آبادیران با غرفه «پارک دانش آموزی آند» حضور پیدا کردند، در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری این نمایشگاه گفت: ما شرکت ابعاد ناب دانش هستیم مخفف آن «آند» است. کار مجموعه ما این است که یک مرکز کمک آموزشی در شهر اراک راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: این مرکز علم را به صورت عملی به بچه‌ها یاد می‌دهد و آن‌ها را با فناوری روز جهان آشنا می‌کند.

شراهی تاکید کرد: مدارس ما متأسفانه بیشتر درپی تئوری هستند و به صورت عملی کاری برای بچه‌ها انجام نمی شود. این مراکز مشابه پارک آند- راه‌اندازی می‌شوند تا بچه‌ها علم را به صورت بهتری یاد بگیرند.

رئیس هیأت مدیره شرکت ابعاد ناب دانش خاطر نشان کرد: همان طور که بر اساس تحقیقات نشان داده شده تقریبا هفتاد درصد یادگیری با آموزش عملی اتفاق می‌افتد و به طور کلی سی درصد آموزش به لحاظ تئوری اتفاق می‌افتد؛ درحالی که  آن هفتاد درصد در مدارس ما وجود ندارد.

در ادامه وی تصریح کرد: هدف از راه اندازی چنین مراکزی این است که می‌خواهد همان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را انجام دهد و این آموزش‌های عملی را با این مراکز به بچه‌ها و دانش‌آموزان نشان دهیم.

شراهی همچنین گفت: ما اولین مرکز دانش‌آموزی را در اراک راه‌اندازی کردیم، تمام بخش‌های این مرکز علمی است و چیزهای ساده‌ای که به کار برده شده مفاهیم علمی دارند و به صورت معمولی و برای زیبایی و...در نظر گرفته نشدند و بیشتر مد نظر این بوده که هر بخش و قسمتی از مجموعه‌مان علم را به بچه‌ها آموزش دهد.

وی افزود: مشابه این مراکز در جاهای دیگر نیز بوده است ولی طراحی که در مرکز ما انجام شد، کار متفاوتی بود زیرا تمام بخش‌ها علمی است و در عین حال بسته به استان بومی که این کار را راه‌اندازی کردیم، گیاهان بومی استان را معرفی کردیم، سنگ‌های معدنی استان و مشاهیر آن را معرفی کردیم و همچنین اتاق‌های مختلفی مانند نجوم و رباتیک و زیست و شیمی و سالن تجهیزات و ... داریم که بسته به درخواست بچه‌ها کلاس‌های متنوعی نیز برای آنها غیر از کلاس‌هایی که با حضور آن‌ها ارائه می شود و می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند.

رئیس هیأت مدیره شرکت ابعاد ناب دانش در بخش دیگری گفت: مدنظر ما این است که اگر بتوانیم با بخش‌هایی که توانمندی‌ دارند، همکاری کنیم تا، بتوانیم این مراکز را در بخش‌های محروم با اندازه‌های مختلف و شرایط خاص‌تر بسته به موقعیت اقلیمی آن‌ها راه‌اندازی کنیم. هدف این است  تا بچه‌های محروم‌ترین نقاط نیز بتوانند از این امکانات و از این بخش آموزش بی‌بهره نمانند و استفاده کنند.

شراهی ادامه داد: در روز نخست نمایشگاه با یک سری بخش‌ها برای همکاری صحبت کردیم و در روز دوم نیز چنین هدفی را دنبال کردیم ان شا الله با بنیاد مستضعفان که حضور ما در نمایشگاه نیز به درخواست ایشان بود نیز قصد تعامل داریم.

وی در پایان گفت: امید است که بتوانیم این مراکز را گسترش دهیم و در شهرهای مختلف راه‌اندازی کنیم و از این امکانات تمامی بچه‌های کشور استفاده کنند. نحوه آموزش در مجموعه ما جدید و متفاوت است. ما با روشی متفاوتی علم را به بچه‌ها یاد دهیم به گونه‌ای که هم لذت ببرند و هم یاد بگیرند.

.