خبر

خانه > اخبار > وجود ظرفیت عظیم در طرح‌های ساخت مسکن محرومان برای دانش‌بنیان‌ها
وجود ظرفیت عظیم در طرح‌های ساخت مسکن محرومان برای دانش‌بنیان‌ها
24 خرداد 1402

وجود ظرفیت عظیم در طرح‌های ساخت مسکن محرومان برای دانش‌بنیان‌ها

سعیدی نماینده بخش عمران بنیاد علوی در نشست ارایه برنامه‌های بنیاد علوی که امروز ۲۴ خرداد در سالن اصلی نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا(آبادیران) برگزار شد، گفت: مهمترین بحثی که در عمران داریم، مسکن است. بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی ساخت بالغ بر ۵۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار دارند که این حجم عملیات عمرانی ظرفیت عظیمی را در فناوری های مرتبط ایجاد می کند.

نماینده بخش عمران بنیاد علوی با بیان اینکه بحث مسکن در بنیاد علوی با نهادهای دیگر تفاوت دارد، عنوان کرد: قیدی که وجود دارد، پراکندگی است. واحدهای مسکونی در دور افتاده ترین مناطق و روستاها پراکنده هستند.محدویت دیگر این است که این واحدها اکثرا کوچک هستند و بدین ترتیب بسیاری از روش های انبوه سازی محدود می شود.

وی ادامه داد: مخاطب این طرح ها تماما محرومان هستند. لذا واحد مسکونی که ساخته می‌شود باید متناسب شرایط محرومان باشد و حداقل هزینه را تحمیل کند. ساخت مسکن محرومان باید متناسب با اقلیم و در جهت توانمندسازی باشد و البته عمده مخاطبان خودشان در فرایند ساخت درگیر هستند.

نماینده شرکت اسکان با اشاره به اینکه قنوات از اولویت های بنیاد علوی است،بیان کرد: قنوات ظرفیت اقتصادی زیادی دارند ضمن اینکه ما سابقه تاریخی و بومی در حوزه قنوات داریم. کاربرد تکنولوژی های نوین دو محور پایش و بررسی و مرمت و احیا در حوزه قنوات را شامل می شود. شرکت های دانش بنیانی که می توانند با ما همکاری کنند به غرفه بنیاد علوی در این نمایشگاه آبادیران مراجعه کنند.

لینک کوتاه: