خبر

خانه > اخبار > همکاری یک شرکت دانش‌بنیان محیط زیستی در جهت اشتغال‌آفرینی در مناطق کم‌برخوردار
برنامه ملی ابادیران
08 آبان 1402

همکاری یک شرکت دانش‌بنیان محیط زیستی در جهت اشتغال‌آفرینی در مناطق کم‌برخوردار

آیدین آذری، مدیرعامل شرکت زیبا سلامت ماندگار در گفت و گو با دبیرخانه برنامه ملی آبادیران ضمن بیان این مطلب گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری که پدر معنوی ماست و در واقع این نهاد، مراقبت های لازم را از ما دارد. در همین رابطه باید بگویم شاید مبلغ کمکی که از این معاونت دریافت کرده ایم، عدد بالایی نبوده اما همین که از ما حمایت کرده اند، برای ما کافی و ارزشمند است.

وی اين شركت را بر اصول جلب رضايت مشتری، حفظ محيط زيست و حفظ و ارتقای سطح ايمني و بهداشت افراد و محيط كار استوار دانست و اظهار داشت: در این مجموعه از ضایعات و پوست درخت خرما، بسته بندی های دوستدار محیط زیست تولید می کنیم به عنوان مثال بسته بندی شانه تخم مرغ از جمله آنهاست که از سال 98 تا 1400 شرکت تلاونگ مشتری این کالا بود.

آذری اضافه کرد: همچنین گلدان جیفی از دیگر محصولات این شرکت است که کپی برداری از محصولات کانادایی است و جایگزین مناسبی برای گلدان های پلاستیکی محسوب می شود. همچنین گلدان های زینتی تولید شده توسط این مجموعه مزیت هایی دارد که کاهش 40 درصدی میزان آبیاری نسبت به سایر گلدان ها از جمله آنهاست.

 

اجرای پایلوت پروژه ها در مناطق کم برخوردار کشور

وی با اشاره به حضور این شرکت در نمایشگاه برنامه ملی آبادیران به عنوان نمایشگاهی با رویکرد آبادانی و پیشرفت فناورانه عنوان کرد: ما در مجموعه خود، رویکرد توسعه و آبادانی داریم و در همین راستا در اندوهجرد کرمان که آخرین شهر این استان است و به کویر لوت متصل می شود، پروژه های خود را به صورت پایلوت اجرا کردیم و چند کارگاه در آنجا دایر کردیم.

آذری در ادامه افزود: به عنوان مثال بسته بندی شانه تخم مرغ در کارگاه های اندوهجرد به تولید رسید. همچنین گلدان های زینتی بی بی گل در کارگاه های کرج تولید و کارهای کاشت و برچسب زدن آن توسط کمیته امداد انجام شد.  

وی با اشاره به وجود ۲۱ میلیون نخل در ایران که اغلب هم در مناطق کم برخوردار قرار دارند، تصریح کرد: نوع کار ما این است که بدون ایجاد زیرساخت خاصی و بدون دانش فنی خاصی به شاغلان و کاربران آموزش های لازم را داده و دستگاه‌ها را در اختیار آنها قرار می دهیم و سپس محصولات تولیدی را خرید تضمینی می کنیم. در واقع مزیت کار ما مواد اوليه رایگان و در دسترس است که موضوع بسیار مهمی قلمداد می شود. به عبارت دیگر دانش فنی ما رزین است و شاغلان، رزین را به محصول می زنند و تولید انجام می شود و ما از آن ها خرید تضمینی می کنیم.

 

ایجاد ارزش افزوده برای محصولات محلی

مدیرعامل شرکت زیبا سلامت ماندگار خاطرنشان کرد: در حقیقت کاری که مجموعه ما انجام داده این است که در مناطق کم برخورداری که فقط نخل خرما وجود دارد و با همه شرایط ناامنی که برقرار است، توانستیم ایجاد اشتغال دائم و پایدار داشته باشیم بدون اینکه زیرساختی ایجاد شود یا از قبل وجود داشته باشد. این در حالی است که ایجاد یک کارخانه در مناطق کم برخوردار نیاز به میلیاردها تومان هزینه زیرساخت دارد ولی کار ما به این شکل نیست که نیاز به این زیرساخت ها داشته باشد.

آذری با اشاره به اشتغال زایشی تولیدات این مجموعه اذعان داشت: هدف ما تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد ارزش افزوده برای محصولات محلی است و با کمترین میزان سرمایه گذاری، بیشترین اشتغال پایدار را ايجاد می کنیم که در همین راستا برای 3۵  نفر اشتغال زایی دائم داشته ایم و این افراد به تعداد محصولی که به ما ارائه می دهند به آنها پرداختی داریم.

وی با بیان اینکه شرکت زیبا سلامت ماندگار بیشترین سرمایه گذاری را روی بخش فروش انجام داده است، گفت: این موضوع موجب می شود محصولی که‌ تولید شده حتما به فروش برود و در واقع محصولات ما با رویکرد آبادانی و پیشرفت کشور، ترویج کننده یک نوع سبک زندگی هم است. در همین رابطه زمانی که محصول را برای مشتریان پرزنت می کنیم، حاضرند مبلغ بیشتری را برای مناطق کم برخوردار پرداخت کنند که خود یک نوع فرهنگ سازی است.