خبر

خانه > اخبار > نمایشگاه‌هایی نظیر آبادیران شرکت‌های دانش‌بنیان را از مهجوریت خارج می‌کند
نمایشگاه‌هایی نظیر آبادیران شرکت‌های دانش‌بنیان را از مهجوریت خارج می‌کند
26 خرداد 1402

نمایشگاه‌هایی نظیر آبادیران شرکت‌های دانش‌بنیان را از مهجوریت خارج می‌کند

محسن برمهانی در حاشیه بازدید از نخستین ‌نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا (آبادیران) در گفت‌وگو با ستاد خبری نمایشگاه اظهار داشت:  شرکت‌های دانش‌بنیان، نقش موثری در محرومیت‌زدایی دارند. طبیعتا وقتی با اقلیمی سر و کار دارید که برخوردار نیست، حضور هر مجموعه‌ای که بر خط دانش حرکت می‌کند برای شما مایه برکت است و چه بهتر که این مجموعه از شرکت‌های دانش‌بنیان باشد. یعنی شرکت‌هایی که از کارهای خلاقانه غیرمرسوم  و خارج عرف بهره می‌برند تا به آن اقلیم کمک کنند. 
 
وی با اشاره به برنامه صدا و سیما برای انعکاس مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: امثال این نمایشگاه‌ها می‌تواند به ما کمک کند و ذهن ما را فعال کند. متاسفانه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور ما مظلوم هستند و این مظلومیت را نه فقط در شرکت‌های دانش‌بنیان که در همه حوزه علم می‌توانیم ببینیم. 
 
برمهانی خاطرنشان کرد: خود من اهل رسانه هستم و سال‌ها کار تولید انجام داده‌ام و حوزه کاری من حوزه بین‌الملل است که با دنیا ارتباط داشتم ولی وقتی به اینجا می‌آیم، متحیر می‌شوم 
 
وی افزود: روشن است که برای فضایی که در این نمایشگاه وجود دارد بسیار  زحمت کشیده شده است. اگر بتوانیم فعالیت شرکت های دانش بنیان را درست و با نگاه مردمی منعکس کنیم،  مخاطب هم با نوع فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا خواهد شد و هم به فکر بهره‌برداری از محصولات آنها خواهد افتاد. 
 برمهانی تصریح کرد: در نمایشگاه به غرفه‌ شرکت دانش بنیانی رفتیم که تجهیزات ایکس‌ری می‌سازد. ایکس ری در مبادی گمرک کاربرد فراوانی دارد و به وسیله آن انواع چمدان، کانتینر و پالت کالاهای وارداتی اسکن می‌شود. در حال حاضر گمرک ایران تجهیزات ایکس ری مورد نیازش را از چین خریداری می‌کند در حالی که اگر به این شرکت دانش بنیان اعتماد و برای آن ظرفیت‌سازی کند، حتما اتفاقات بهتری خواهد افتاد.
 
معاون سیما با بیان این که اطلاع‌رسانی به مردم  در درجه اول اهمیت قرار دارد بر توجه بیش از پیش رسانه ملی به انعکاس هر چه بهتر فعالیت ها و دستاوردهای دانش بنیان تاکید کرد.

لینک کوتاه: