خبر

خانه > اخبار > مکانیزه شدن ۹۰ درصد گلخانه‌های تولید نشاء به همت یک شرکت دانش‌بنیان
گلخانه مکانیزه
04 بهمن 1402

مکانیزه شدن ۹۰ درصد گلخانه‌های تولید نشاء به همت یک شرکت دانش‌بنیان

استفاده از تخصص و دانش فنی بومی فعالان یک شرکت دانش‌بنیان آنها را تبدیل به بنیانگذار صنعت نشای مکانیزه در ایران کرد. به گونه‌ای که این جوانان موفق شدند که با ماشین‌آلات ساخت خود، ۹۰ درصد گلخانه‌های تولید نشاء را مجهز و مکانیزه کرده و واردات این ماشین‌آلات را به صفر نزدیک کنند.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران و به نقل از فارس، مازیار نامداری مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: خط تولید نشا، بوم آبیاری، انواع بذرکار سینی نشاء، انواع سینی نشاء، طراحی و گلخانه‌های تولید نشاء، سامانه آنلاین خرید فروش نشاء و محصولات و تجهیزات کشاورزی، طراحی و احداث کارخانه‌های تولید گیاهی در محیط بسته با نور مصنوعی و تکنولوژی تولید گیاهان به روش کشت بافت و نشاء پیوندی، از جمله ماشین‌آلاتی است که شرکت ما تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه این شرکت توانسته ۹۰ درصد گلخانه‌های تولید نشاء را با ماشین‌آلات ساخت خود مجهز و مکانیزه کند و واردات این ماشین‌آلات را به صفر نزدیک کند، تصریح کرد: سرعت تولید و دقت در کار ما در مقایسه با نمونه خارجی بالاتر است به طوریکه پوشش‌دهی کامل نیاز مشتریان و گلخانه‌داران را دارد، کیفیت طراحی و ساخت ماشین‌آلات شرکت ما با ماشین‌آلات اروپایی برابری می‌کند.

نامداری خاطرنشان کرد:‌ تاکنون بیش از ۹۰ درصد از گلخانه‌های فعال تولید نشاء در کشور توسط محصولات این شرکت تجهیز و مکانیزه شده است و به چندین کشور همسایه نیز صادرات داشته‌ایم.

وی افزود: تکنولوژی نشاء در بسیاری از کشت‌ها جایگزین بذرکاری مستقیم در مزارع و گلخانه‌ها شده به لطف این تکنولوژی علاوه بر تولید سبزی و سیفی نیاز داخل با تولید محصول باکیفیت صادرکننده این محصولات کشاورزی نیز هستیم.

نامداری اضافه کرد: شرکت دانش‌بنیان ما با بهره‌گیری از دانش بومی توانست صنعت مکانیزه نشاء را در داخل کشور بومی‌سازی و زمینه توسعه این صنعت را فراهم کند و با ایجاد یک زنجیره ارزش در کشور، تقریبا تمام نیازهای کشور را تامین کرده‌ایم.