خبر

خانه > اخبار > موسسه تحقیق و توسعه دانشمند؛ پل ارتباطی شرکت‌های دانش‌بنیان با مناطق کمتر برخوردار
موسسه دانشمند
26 اردیبهشت 1403

موسسه تحقیق و توسعه دانشمند؛ پل ارتباطی شرکت‌های دانش‌بنیان با مناطق کمتر برخوردار

موسسه تحقیق و توسعه دانشمند در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران حضور خواهد داشت و از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور حمایت می‌کند.

موسسه تحقیق و توسعه دانشمند، از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران که از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.

این نمایشگاه که به مدت چهار روز در حوزه‌های مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستا، کشاورزی، دامپروری و شیلات، اشتغال کوچک‌مقیاس، سلامت، بهداشت و توانبخشی و همچنین صنایع نرم و آموزشی برگزار می‌شود، فرصتی ارزشمند برای شرکت‌های دانش‌بنیان است تا ضمن معرفی دستاوردها و نوآوری‌های خود، با ذینفعان کلیدی از جمله سرمایه‌گذاران، مشتریان و شرکای بالقوه ارتباط برقرار کرده و به توسعه کسب و کار خود در مناطق کمتربرخوردار کمک کنند.

موسسه تحقیق و توسعه دانشمند در این نمایشگاه، علاوه بر حمایت‌های کلی از شرکت‌های دانش‌بنیان، بسته‌های حمایتی ویژه‌ای را برای دو حوزه خاص ارائه می‌دهد:

حمایت از پروژه‌های حوزه فناوری‌های آموزشی و صنایع خلاق:

برای طرح‌هایی که در مناطق هدف بنیاد مستضعفان اجرا شود یا به صورت عمومی مورد تأیید مؤسسه توسعه آموزشی پژوهشی سینا قرار گیرد.

پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه پروژه برای طرح‌هایی تا سقف ۴ میلیارد ریال

پرداخت حداقل ۶۰ درصد هزینه پروژه برای طرح‌هایی بین ۴ تا ۱۰ میلیارد ریال

پرداخت حداقل ۴۰ درصد هزینه پروژه برای طرح‌هایی بین ۱۰ تا ۳۰ میلیارد ریال

حمایت از پروژه‌های حوزه فناوری و نوآوری‌های اجتماعی:

برای طرح‌هایی که در مناطق هدف بنیاد مستضعفان اجرا شود یا به صورت عمومی مورد تأیید موسسه تحقیق و توسعه دانشمند قرار گیرد.

پرداخت ۷۰ درصد هزینه پروژه برای طرح‌هایی تا سقف ۱۰ میلیارد ریال

پرداخت ۸۰ درصد هزینه پروژه برای طرح‌هایی بین ۱۰ تا ۳۰ میلیارد ریال

پرداخت تا ۹۰ درصد هزینه پروژه برای طرح‌هایی بین ۳۰ تا ۷۰ میلیارد ریال

پرداخت تمام هزینه‌های پروژه‌هایی که در مناطق هدف بنیاد مستضعفان اجرا شوند.

پرداخت بلاعوض تمامی هزینه‌های طرح‌هایی که در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خوزستان، ایلام، کرمان و هرمزگان قابلیت به کارگیری داشته و مورد تأیید موسسه تحقیق و توسعه دانشمند قرار گیرد.

حضور موسسه تحقیق و توسعه دانشمند در نمایشگاه ملی آبادیران، نشان‌دهنده تعهد این نهاد به حمایت از نوآوری، کارآفرینی و توسعه پایدار در مناطق کمتربرخوردار کشور است. این موسسه با ارائه بسته‌های حمایتی متنوع و تسهیلات ویژه، به دنبال توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و کمک به آنها برای ارائه راه‌حل‌های نوآورانه به چالش‌های موجود در این مناطق است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در نمایشگاه ملی آبادیران و اطلاع از جزئیات حمایت‌های موسسه تحقیق و توسعه دانشمند، می‌توانید به وب‌سایت https://abaadiran.ir/ مراجعه کنید.