خبر

خانه > اخبار > مصاحبه اختصاصی با مسعود رجبی، مسئول مرکز پویندگان راه سلامت رتبه دوم جایزه برنامه ملی آبادیران
یونیت سیار دندانپزشکی
20 فروردین 1403

مصاحبه اختصاصی با مسعود رجبی، مسئول مرکز پویندگان راه سلامت رتبه دوم جایزه برنامه ملی آبادیران

دریافت جایزه ملی آبادیران برای طرح یونیت دندانپزشکی سیار در مناطق کمتر‌برخوردار

مرکز نیکوکاری و گروه جهادی پویندگان راه سلامت در راستای ارائه طرح یونیت دندانپزشکی سیاردر مناطق کم‌تر برخوردار‌، درحوزه بهداشت و درمان موفق به دریافت جایزه ملی آبادیران شده است.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، کارشناس ارشد مهندسی پزشکی در توضیح معرفی خود گفت: مسعود رجبی کارشناسی‌ارشد، مهندسی پزشکی چهار سال است در زمینه تجهیزات پزشکی به صورت طرح‌های فناورانه در مناطق محروم فعالیت می‌کنم و دستگاه‌های مورد نیاز جهت خدمت‌رسانی در مناطق محروم را فراهم می‌کنم.

مسئول مرکز نیکوکاری و گروه جهادی پویندگان راه سلامت در خصوص حوزه فعالیت خود و پروژه‌‌ی رتبه آورده در جایزه ملی آبادیران اظهار کرد: طرح ما ارائه خدمات دندانپزشکی به مناطق کم‌تر برخوردار با استفاده از یونیت دندانپزشکی سیار است. هدف ما کمک به مردمی است که به دندانپزشک و تجهیزات دندانپزشکی دسترسی ندارند. علاوه بر ارائه خدمات دندانپزشکی، در زمینه توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغالزایی در حوزه تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی در مناطق کم‌تر برخوردار نیز فعالیت می‌کنیم. این برای اولین بار در کشور است که چنین فعالیتی در این مناطق انجام می‌شود.

وی در خصوص کاربرد طرح برنده در حل مشکلات کشور و مناطق کم‌تر برخوردار بیان کرد: ضمن تشکر از معاونت علمی ریاست جمهوری و دبیرخانه آبادیران که حمایت‌های ویژه‌ای از ما کردند. مبلغ جایزه‌‌ای که دریافت کردم برای تجهیزات و اشتغالزایی جدید در حوزه‌‌ی سلامت در مناطق محروم استفاده شد این درحالیست که ما به صورت مداوم و پیوسته  گروه‌های پزشکی و دندانپزشکی در مناطق کم‌تر برخوردار که دسترسی به این نوع تجهیزات در خانه بهداشت ندارند، فعالیت می‌کنیم که این مسئله بسیار تاثیرگذار و کمک‌کننده است.

ایشان در خصوص ایده‌ قابل اجرای خود برای توسعه و آبادانی مناطق کمتربرخوردار، اظهار داشت: ایده من در زمینه اشتغالزایی در حوزه تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی با توجه به پتانسیل مناطق کم‌تر برخوردار می‌باشد و به گونه‌ای اشتغالزایی نوین برای افراد کشور ایجاد می‌کند و باعث رشد و کسب و کار خواهد شد.

در پایان وی در خصوص حمایت‌های لازم از سوی معاونت علمی و دبیرخانه آبادیران در راستای تجاری سازی ایده‌های خود گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری و دبیرخانه آبادیران می‌توانند از این طرح حمایت کنند تا ما بتوانیم این طرح نوین را برای اولین بار در کشور با استفاده از پتانسیل مناطق کم‌تر برخوردار، در کل کشور اجرایی کنیم. این طرح، زمینه ساز اشتغالزایی برای این مناطق است که با این روند و با  تولید محصولات جدیدتر و رفع کمبودهای مناطق کم‌تر برخوردار باعث جلوگیری از رفتن افراد مناطق کم‌تر برخوردار به شهر خواهد شد.