خبر

خانه > اخبار > مشارکت موسسه دانشمند در تولید دستگاه‌های مکانیزه دان کن و خط شست و شوی زرشک برای اولین بار در کشور
مشارکت موسسه دانشمند در تولید دستگاه‌های مکانیزه دان کن و خط شست و شوی زرشک برای اولین بار در کشور
08 شهریور 1402

مشارکت موسسه دانشمند در تولید دستگاه‌های مکانیزه دان کن و خط شست و شوی زرشک برای اولین بار در کشور

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، در راستای تفاهم‌نامه صورت گرفته در نمایشگاه آبادیران، موسسه تحقیق و توسعه دانشمند طی یک قرارداد با اعطای سرمایه در گردش به موسسه باشگاه پیشرفت نجم الثاقب (نهاد پیشرفت و آبادانی درمیان) جهت خرید دستگاه‌های مکانیزه دان کن زرشک و خط شست و شوی زرشک مشارکت می‌کند.

دستگاه مکانیزه دانه کن زرشک ساخته‌ی شرکت چاوش صنعت خاوران در خراسان جنوبی است. با استفاده از این دستگاه از استحصال روزانه 400 کیلوگرم زرشک دانه شده جلوگیری کرده و می‌توان خروجی‌های متنوعی مانند مربای زرشک، آب زرشک و زرشک نوبرانه بدست آورد.

خط شست‌شوی زرشک نیز برای اولین بار در کشور توسط شرکت فراساخت ساینا تولید شده است. از مزایای استفاده از این خط می توان به شست و شو زرشک با سبد اشاره کرد که با این شیوه‌ از هدر رفت دانه‌های زرشک جلوگیری به عمل آمده و همچنین این دستگاه قادر است در زمان یک ساعت، یک تن زرشک را علاوه بر شست و شو، با سبد خشک کند.

"معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری" اولین دوره نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) را با  هدف کمک به توسعه مناطق محروم از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برای پاسخ به چالش‌ها و ایجاد اشتغال پایدار و همچنین توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات‌ این شرکت‌ها جهت محرومیت‌زدایی با مشارکت "بنیاد مستضعان" ، "کمیته امام خمینی" و ستاد اجرایی فرمان امام" در تاریخ 23 الی 25 خردادماه در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار نمود.

برنامه آبادیران درصدد است تا با استفاده از فناوری‌های به‌روز دانش‌بنیان  در پنج حوزه مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستایی، کشاورزی، دامپروری و شیلات، ماشین آلات کوچک مقیاس (جهت ایجاد اشتغال)، سلامت، بهداشت و توانبخشی و فناوری‌هاینرم و آموزشی به رفع مشکلات مناطق محروم بپردازد.

لینک کوتاه: