خبر

خانه > اخبار > مدیرعامل موسسه لوح و قلم نوین دانش آزمای : پوشش ۱۵ هزار دانش آموز مستعد کم بضاعت با پلتفرم
پلتفرم آموزشی کم برخوردار
08 آبان 1402

مدیرعامل موسسه لوح و قلم نوین دانش آزمای : پوشش ۱۵ هزار دانش آموز مستعد کم بضاعت با پلتفرم

امید جعفری، مدیرعامل موسسه لوح و قلم نوین دانش آزمای در گفت و گو با دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، ضمن اعلام این خبر گفت: حوزه فعالیت های این شرکت مربوط به مدرسه، دانش آموزان، دبیر و معلمان است؛ در همین راستا پلتفرمی را طراحی کرده ایم که در این پلتفرم امکان ساخت آزمون، تولید تمرین و ارزیابی و تحلیل عملکرد دانش آموزان فراهم شده است.

وی در ادامه افزود: به موجب سیستم پلکان یادگیری که در این پلتفرم قرار دارد، می توانیم هم به صورت سیستمی سوالات و تمرین ها را در اختیار دانش آموزان قرار دهیم. قسمتی هم به نام آزمون داده پیش بینی شده که توسط معلمان و مدارس و با سلیقه آن ها ارائه می شود. در مجموع ویژگی این پلتفرم قابل استفاده بودن آن در هر زمانی و در هر مکانی و توسط معلمان و دانش آموزان است.  

جعفری با اشاره به فعالیت های این موسسه در حوزه آبادانی و پیشرفت و حضور در نمایشگاه برنامه ملی آبادیران اظهار داشت: در این رابطه در دو حوزه مشخص فعالیت می کنیم که حوزه نخست مربوط به دانش آموزان است که به صورت مشخص در سال گذشته 15 هزار دانش آموز مستعدی که بضاعت مالی پایینی داشتند را تحت پوشش قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است اگر هر کدام از این دانش آموزان به شکل عادی در این مجموعه فعالیت می کردند، مبلغی حدود 500 تا 600 هزار تومان باید پرداخت می کردند. در همین راستا برنامه ما این است که امسال این عدد را به 40 هزار دانش آموز مستعد که بضاعت مالی پایینی دارند، برسانیم.  

 

معرفی محصولات و خدماتی که در راستای آبادانی و پیشرفت هستند در آبادیران

جعفری حوزه دوم فعالیت این موسسه را در حوزه مناطق کم برخوردار اعلام و تصریح کرد: از  سال گذشته که این اقدام خاص را آغاز کردیم و در استان سیستان و بلوچستان 300 دبیر و مدرسه را تحت پوشش قرار دادیم. این در حالی است که در زمان حضور در نمایشگاه ها و از جمله نمایشگاه برنامه ملی آبادیران، بیشترین مراجعه به ما از طرف دبیران و معلمان مدارسی است که وضعیت مالی خوبی ندارند و بنابراین سعی ما هم بر این است که در حوزه مذکور و آبادانی و پیشرفت مناطق هدف فعالیت داشته باشیم. در همین رابطه امسال بنا داریم که حداقل هفت تا هشت استان را در کشور تحت پوشش این فعالیت ها قرار دهیم.

مدیرعامل موسسه لوح و قلم نوین دانش آزمای، برنامه سه ساله این موسسه را فعالیت در مورد مدارس و دبیران مستقر در مناطق کم برخوردار کل کشور ارزیابی و عنوان کرد: یکی از ویژگی های بسیار خوب نمایشگاه برنامه ملی آبادیران، معرفی محصولات تولیدی بود و این در حالی است که محصول تولید شده توسط مجموعه ما، موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود. این در حالی است که برگزاری یک آزمون یا تولید محتوای کاغذی بسیار پرهزینه است ولی ما می توانیم بسیار ارزان تر و کم هزینه تر محصول را در اختیار مخاطب بگذاریم و توانستیم این خدمت را در آبادیران و در جهت مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان معرفی کنیم.

جعفری بیشترین مراجعان به غرفه این موسسه را در آبادیران امسال، از طیف مدارس مستقر در مناطق کم برخوردار دانست و گفت: شاید هدیه دادن فیزیکی محصولات یا انجام هزینه های بالا در حوزه آبادانی و پیشرفت برای ما سخت باشد ولی در زمینه محصولات الکترونیک و به شکل حضور در نمایشگاه هایی مانند آبادیران که رویکردهایی مانند فناوری و نوآوری در خدمت مردم دارد، آسان تر می توانیم خدمات خود را معرفی کنیم.

 

مذاکرات موثر با کمیته امداد در نمایشگاه آبادیران

وی در ادامه افزود:  جالب این است که در جریان برگزاری نمایشگاه برنامه ملی آبادیران حتی مجموعه هایی مانند کمیته امداد به غرفه ما مراجعه داشتند و صحبت هایی برای آغاز فعالیت های مشترک، انجام شد که با نگاه زنجیره ارزشی به مسائل، بهترین مکانی که می شد با این نهاد صحبت کرد، همین نمایشگاه آبادیران بود. از همین رو امیدواریم برگزاری این نمایشگاه تداوم داشته باشد تا مجموعه هایی مانند ما بتوانند خود را معرفی کرده و مخاطبان خود را پیدا کنند.

جعفری با ابراز امیدواری نسبت به اینکه مذاکرات با کمیته امداد منجر به انعقاد قرارداد همکاری شود، اظهار داشت: با شروع سال تحصیلی جدید، آثار این همکاری خود را نشان خواهد داد و از 15 هزار دانش آموز که به آن ها خدمات ارائه می دهیم، حداقل 2 هزار تحت پوشش کمیته امداد هستند. البته اگر منجر به عقد تفاهم نامه بین موسسه و کمیته امداد شود، قاعدتا کارها بهتر پیش خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه نمونه های مشابه این پلتفرم نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا رو به گسترش است، اذعان داشت: در دوره شیوع کرونا به جهت ضرورت فاصله گذاری اجتماعی این پلتفرم ها رشد کردند و فضایی ایجاد شد که این کار تسریع پیدا کند. در کشورمان چهار پنج مجموعه دیگر هم مشغول فعالیت مشابهی هستند و اگر تعداد این مجموعه ها روز به روز بیشتر شود، شاهد بالندگی و رشد آموزشی در کشور خواهیم بود؛ زیرا با ارزان ترین خدمات، سریع ترین راه حل ها و ارزیابی ها ارائه می شود و با ورود هوش مصنوعی به این حوزه، نتایج بسیار خوبی پیش رو خواهد بود.  

مدیرعامل موسسه لوح و قلم نوین دانش آزمای در پایان به میزان اشتغال زایی این مجموعه اشاره کرد و گفت: به صورت مستقیم 30 نفر در این موسسه فعالیت می کنند که قرار است تعداد آن ها به تدریج و سال به سال افزایش بیابد. 50 دبیر هم به صورت غیرمستقیم با ما کار می کنند که به صورت برون سپاری شده تولیدات خود را در اختیار ما قرار می دهند. مدارس و دبیرانی که از این محصولات استفاده می کنند و برای خود درآمدی ایجاد می کنند یا درآمدی به سایر درآمدهای خود می افزایند، هم بیش از 32 هزار نفر هستند.