خبر

خانه > اخبار > لین تفاهم نامه بین یک گروه جهادی و شرکت دانش بنیان در آبادیران امضا شد
لین تفاهم نامه بین یک گروه جهادی و شرکت دانش بنیان در آبادیران امضا شد
24 خرداد 1403

لین تفاهم نامه بین یک گروه جهادی و شرکت دانش بنیان در آبادیران امضا شد

اولین تفاهم نامه بین یک گروه جهادی و شرکت دانش بنیان در آبادیران امضا شد
عصر امروز تفاهم نامه بین گروه جهادی شهدای مدافع حرم و شرکت ایده پردازان هوشمند آریا به منظور توانمند سازی دانش آموزان، کادر مدرسه و برقراری عدالت آموزشی در مناطق کمتر برخوردار امضا شد. این اولین تفاهم نامه بین یک گروه جهادی و شرکت دانش بنیان در دومین نمایشگاه برنامه ملی آبادیران است. 
 
تفاهم نامه همکاری مشترک بین دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، گروه جهادی شهدای مدافع حرم و شرکت ایده پردازان هوشمند آریا، عصر روز پنج شنبه (24 خرداد) در سومین روز از برگزاری نمایشگاه ملی آبادیران امضا شد. 
این تفاهم نامه به موضوع همکاری و مشارکت در استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور در به کارگیری فناوری های نوین درباره برقراری عدالت آموزشی و نیز توانمند سازی دانش آموزان، کادر مدرسه و مدرسان در استفاده از ابزارهای دیجیتال در مناطق کمتر برخوردار می پردازد.
تفاهم نامه یاد شده توسط آقای حمیدرضا شکری، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در امر مردمی سازی و مدیر برنامه آبادیران به نمایندگی از همین برنامه و آقایان افلاطون زاده، مسئول گروه جهادی شهدای مدافع حرم و حسینی، مسئول شرکت ایده پردازان هوشمند آریا امضا شد. 
پیش از امضای این تفاهم نامه، افلاطون زاده، مسئول گروه جهادی شهدای مدافع حرم با بیان اینکه گروه های جهادی نقش شان این است که بارهایی که بر زمین مانده و به هر علتی انجام نشده را انجام دهند، گفت: گروه جهادی ما 6 سال است که در خوزستان مستقر هستند. 
وی افزود: این گروه در همه زمینه ها کار می کند، محرومیت زدایی، مسجد سازی، مدرسه سازی، داروخانه و... یکی از مشکلاتی که با آن مواجه شدیم و امیدواریم در قالب این تفاهم نامه حل شود مشکل دو زبانه بودن کودکان در آن مناطق است. تلاش می کنیم بتوانیم خلاء آموزشی را پر کنیم و این تفاهم نامه برای ما یک قوت قلب است. 
در بخش دیگری حسینی، به نمایندگی از شرکت ایده پردازان هوشمند آریا گفت: فعالیت آموزشی را از سال 96 آغاز کردیم. از سال گذشته در مناطق کمتر برخوردار نیز فعالیت مان را آغاز کردیم. در ابتدا کار در این بخش را از منطقه شادگان آغاز کردیم. همچنین سراغ منطقه 4 اهواز رفتیم. در منطقه کرخه نیز فعالیتی انجام دادیم. 
وی ادامه داد: تلاش کردیم محتوای با کیفیت تحصیلی به کودکان این مناطق عرضه کنیم. سعی می کنیم در زمینه انتخاب رشته و انتخاب شغل به دانش آموزان مشورت هایی بدهیم. 
حسینی سپس گفت: در این مناطق یکی از مشکلات دسترسی به ابزارها و تلفن های هوشمند است. در دوران کرونا بخشی از مشکل حل شد، اما در مناطقی که هنوز چنین مشکلاتی دارند تلاش می کنیم با قراردادن یک تلویزیون هوشمند در منطقه ای مانند مدرسه یا مسجد مشکل را حل کنیم. 
مدیر برنامه ملی آبادیران نیز در ادامه همین بخش گفت: برنامه آبادیران هدفش بستر سازی برای تعامل گروه های جهادی و دانش بنیان هاست. به موضوع گروه های جهادی رهبری توجه دارند. معمولا در اوضاع سخت جامعه این گروه های جهادی هستند که مشکلات را حل می کنند!
وی افزود: شرکت های دانش بنیان نیز براساس قوانین نمی توانند دولتی باشند و به عنوان مردمی شناخته می شوند. ما در برنامه ملی آبادیران تلاش داریم گروه های جهادی و دانش بنیان ها را به یکدیگر متصل کنیم. 
مدیر برنامه ملی آبادیران تصریح کرد: در دومین دوره از نمایشگاه ملی آبادیران، 20 گروه جهادی در نمایشگاه آمده اند. امضای تفاهم نامه امروز نیز یک اتفاق مبارک است. قصد داریم تعامل بین این گروه ها را ترویح کنیم، قبل از برنامه آبادیران شرکت های دانش بنیان نسبت شان را با گروه های جهادی نمی دانستند.