خبر

خانه > اخبار > قطعه تراکتور با قیمت مناسب و کیفیت بالای ایرانی؛ محصولی ایده‌آل برای کشاورزان مناطق کمتربرخوردار
تولید قطعات تراکتور
19 تیر 1403

قطعه تراکتور با قیمت مناسب و کیفیت بالای ایرانی؛ محصولی ایده‌آل برای کشاورزان مناطق کمتربرخوردار

شرکت به‌فن صنعت تبریز آذربایجان با تولید قطعه‌ای برای تراکتورهای تک دیفرانسیل، مشکلی که کشاورزان در مناطق کمتربرخوردار برای یافتن این قطعه با قیمت مناسب داشتند را حل کرده است. این محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب، در سراسر کشور، به خصوص در مناطق کمتربرخوردار، به راحتی قابل دسترس است.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، مدیر عامل شرکت به‌فن صنعت تبری آذربایجان ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: ما در شرکت خود موفق به تولید محصولی شده‌ایم که تا پیش از این در داخل کشور تولید نمی‌شد. این محصول که برای تراکتورهای تک دیفرانسیل کاربرد دارد، یک قطعه مصرفی نسبتاً گران‌قیمت است.

بیست سال پیش که تراکتورسازی اقدام به بومی‌سازی تمامی قطعات خود کرد، متأسفانه نتوانست این قطعه را نیز بومی‌سازی کند. خرابی این قطعه در تراکتورها، کشاورزان را مجبور به تهیه نمونه خارجی آن می‌کرد.

حتی شرکت تراکتورسازی نیز با وجود تلاش‌های بسیار، در تولید داخلی این قطعه موفق عمل نکرده بود. اما خوشبختانه ما بعد از این مدت طولانی، توانستیم این قطعه را در داخل کشور تولید کنیم.

ایشان تصریح کرد: تولید داخلی این قطعه، از خروج ارز از کشور به طور قابل توجهی جلوگیری می‌کند، کیفیت این محصول حتی از نمونه خارجی آن نیز بهتر است. همچنین قیمت این قطعه تقریباً نصف قیمت نمونه خارجی آن است.

با توجه به کیفیت و قیمت مناسب، این محصول قابلیت صادرات به سایر کشورها را نیز دارد. این درحالیست که مقرون به صرفه بودن برای کشاورزان: تهیه این محصول از داخل کشور برای کشاورزان بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

جنس به کار رفته در این قطعه، از نمونه خارجی آن بسیار بهتر است و به همین دلیل عمر طولانی‌تری نیز دارد.

این قطعه به روش‌های خاص سخت‌کاری شده است و به همین دلیل در برابر سایش و ضربه مقاوم‌تر است.

برای گسترش فعالیت خود و افزایش تولید، به وام و تسهیلات بانکی و برای احداث کارخانه و انبارهای جدید، به زمین مناسب با متراژ بالا نیاز داریم.

میلاد تبره در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: بزرگترین دستاورد مجموعه به‌فن صنعت تبریز آذربایجان، بومی‌سازی ۲۵ تا ۳۰ نوع محصول خارجی است که پیش از این توسط تراکتورسازی از خارج وارد می‌شد.

ما با نمونه‌برداری دقیق از ترمزدستی تراکتورهای انگلیسی، موفق به داخلی‌سازی این قطعه پیچیده شدیم.

با بومی‌سازی این قطعات، از خروج ارز از کشور به طور قابل توجهی جلوگیری شده است. همچنین این اقدام، گامی مهم در جهت حمایت از تولید داخلی و رونق صنعت کشور به شمار می‌رود.

با بومی‌سازی این قطعات، وابستگی تراکتورسازی به واردات قطعات خارجی به طور قابل توجهی کاهش یافته است. این در حالیست که تولید داخلی این قطعات، فرصت‌های شغلی جدیدی را در کشور ایجاد کرده است.

ایشان در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم ۳۵ نفر مشغول به کار هستند.

وی در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار داشت: در حال حاضر، اگر شخصی در زاهدان یا دیگر مناطق کمتربرخوردار کشور با خرابی این قطعه در تراکتور خود مواجه شود، به سختی و با صرف هزینه‌های بالا می‌تواند آن را پیدا کند.

محصول ما با ارائه قیمت مناسب و کیفیت بالا، راه‌حلی ایده‌آل برای این مشکل است. این قطعه امنیت فوق‌العاده‌ای را برای تراکتور شما به ارمغان می‌آورد و به دلیل سهولت در یافتن و تهیه، در مناطق کمتر‌برخوردار نیز به راحتی قابل دسترس است.

وی افزود: قیمت این محصول به گونه‌ای تعیین شده است که برای کشاورزان در تمام نقاط کشور، به خصوص مناطق کمتر‌برخوردار، مقرون به صرفه باشد. این محصول با استفاده از مواد اولیه مرغوب و با بالاترین استانداردها تولید شده است و از نظر کیفیت با نمونه‌های خارجی برابری می‌کند. همچنین این قطعه به گونه‌ای طراحی و تولید شده است که امنیت تراکتور شما را به طور کامل تضمین کند.

و در آخر اینکه این محصول در سراسر کشور، به خصوص در مناطق کمتر‌برخوردار، به راحتی قابل دسترس است و کشاورزان می‌توانند به آسانی آن را تهیه کنند.