خبر

خانه > اخبار > طوفان بیداری؛ ابتکاری نو در حمایت از مردم فلسطین با محوریت تجاری‌سازی توسط دانش بنیان ایرانی
طوفان بیداری غزه
10 مرداد 1403

طوفان بیداری؛ ابتکاری نو در حمایت از مردم فلسطین با محوریت تجاری‌سازی توسط دانش بنیان ایرانی

پارک علم و فناوری استان مرکزی با حضور در دومین نمایشگاه ملی آبادیران، دستاوردها، توانمندی‌ها و نوآوری‌های خود را در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع نرم، شیمیایی، فلزی و داروسازی به نمایش گذاشت. این رویداد فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربه، ایجاد تعاملات سازنده و معرفی ظرفیت‌های فناورانه این استان به سایر فعالان این حوزه فراهم آورد.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، محسن شکروی، مسئول بازرگانی پارک علم و فناوری استان مرکزی  ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران، پارک علم و فناوری استان مرکزی با حضور بیش از ۱۰ شرکت فناور در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع نرم، شیمیایی، فلزی و داروسازی، دستاوردها، توانمندی‌ها و نوآوری‌های خود را به نمایش گذاشت. این رویداد فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربه، ایجاد تعاملات سازنده و معرفی ظرفیت‌های فناورانه استان به سایر فعالان این حوزه فراهم آورد.

پارک علم و فناوری استان مرکزی: با اتکا به بیش از ۲۵۰ واحد فناور، از جمله ۵۰ شرکت دانش‌بنیان و در حال طی مراحل دانش‌بنیانی، در سال گذشته بیش از ۲۰ میلیون دلار صادرات داشته و نقش مهمی در ایجاد اشتغال برای ۲۴۰۰ نفر در این استان ایفا کرده است.

وی درخصوص حضور در دومین نمایشگاه ملی آبادیران گفت: حضور در این نمایشگاه، نتیجه فراخوانی بود که به شرکت‌های فناور استان برای حضور در رویداد مذکور ارائه شد. پس از ثبت‌نام و بررسی‌ها، شرکت‌هایی که واجد شرایط لازم بودند، در پاویون استان حضور یافته و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.

وی در توضیح تعاملات و تفاهم‌نامه‌ها گفت: در طول برگزاری نمایشگاه، پارک علم و فناوری استان مرکزی موفق به برقراری ارتباط با چندین پارک علم و فناوری دیگر و همچنین بنیادهای مختلف در اکوسیستم فناوری شد. این تعاملات زمینه‌ساز انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با حضور ریاست پارک علم و فناوری استان در آینده نزدیک خواهد بود.

شکروی با اشاره به رویداد طوفان بیداری گفت: یکی از رویدادهای برجسته در حاشیه نمایشگاه آبادیران، اختتامیه رویداد طوفان بیداری با محوریت حمایت از مردم فلسطین بود. این رویداد که در پارک علم و فناوری استان مرکزی برگزار شد، شاهد رونمایی از تندیس این رویداد بود که توسط یکی از شرکت‌های فناور مستقر در نمایشگاه ساخته شده است. "طوفان بیداری" به عنوان تنها رویداد در حوزه تجاری‌سازی مسئله حمایت از مردم فلسطین، از ابتکارات و نوآوری‌های قابل توجه در این زمینه به شمار می‌رود.

حضور در نمایشگاه آبادیران، فرصتی مغتنم برای پارک علم و فناوری استان مرکزی بود تا ضمن معرفی دستاوردها و توانمندی‌های خود، گامی در جهت توسعه تعاملات و همکاری‌های فناورانه بردارد. این پارک با اتکا به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و با تکیه بر روحیه نوآوری و خلاقیت، در مسیر پیشرفت و آبادانی استان مرکزی گام برخواهد داشت.