خبر

خانه > اخبار > طراحی و ساخت ماشین‌آلات تراشکاری و برشکاری برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد
تراشکاری و اشتغالزایی
11 آذر 1402

طراحی و ساخت ماشین‌آلات تراشکاری و برشکاری برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد

چه رخدادی مبارک‌تر از این که مددجویان کمیته امداد و اقشار کمتر برخوردار جامعه بتوانند از طریق وام‌های دریافتی، دستگاه‌های برش‌کاری و تراشکاری خریداری کرده و کارگاه‌های خانگی و زودبازده را‌ه‌اندازی کنند. اتفاقی که به همت و تلاش یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه توسعه آبادانی و پیشرفت عملی شده است.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، احسان سرحدی‌زاده در توضیح محصولات این مجموعه و کاربرد آنها گفت: «شرکت ما در حوزه طراحی و ساخت ماشین‌آلات کنترل عددی فعالیت می‌کند که شامل انواع دستگاه‌های CNC (تراش، فرز و برش پلاسما و لیزر) می‌شود و کاربرد آن نیز برای افرادی است که قصد دارند یک بیزینس یا شغل زود بازده با فضای کاری محدود مانند کارگاه کوچک یا زیر پله را شروع کنند. این افراد در این زمینه می‌توانند با دستگاه پلاسما خدمات برش‌کاری ورقات فولادی و آلومینیومی را انجام دهند و همچنین با دستگاه تراش قادر هستند که خدمات تراشکاری مکانیک خودرو یا قطعات لوازم یدکی خودرو را پیش ببرند.»

وی ادامه داد: «دستگاه فرز ما نیز برای خدمات قالب‌سازی یا خدماتی دیگری است که روی برش قطعات یا ساخت زیورآلات چوبی، طلا، نقره و همچنین پلاک‌هایی که روی آن با لیزر یا مته برش به وجود می‌آورند، انجام می‌شود. نه تنها آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند، بلکه کسانی که می‌خواهند شغل دوم داشته باشند نیز می‌توانند در محیط خانه از این دستگاه برای ارائه فعالیت‌های خدماتی استفاده کنند.»

سرحدی‌زاده همچنین در مورد بزرگترین یا مهمترین دستاورد این شرکت افزود: «یکی از مهمترین دستاوردهای ما این بود که مددجویان کمیته امداد موفق شدند از طریق وام‌های دریافتی، از دستگاه‌های ما خریداری کرده و برای کارگاه‌های خانگی و زودبازده استفاده کنند. تاکنون حدود سه نفر از این خدمات استفاده کرده و توانستند سرمایه اولیه خود را در شش ماه بازگشت داده و الان نیز به سوددهی رسیده‌اند.»

وی در توضیح حجم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده، تصریح کرد: «به طور مستقیم ۱۰ نفر و به شکل غیرمستقیم نیز تا آنجا که از کارگاه‌های ایجاد شده توسط مددجویان اطلاع دارم، ۲۴ نفر مشغول به فعالیت هستند.»

این فعال حوزه فناوری درخصوص فعالیت‌های مجموعه در حوزه آبادانی و پیشرفت خاطرنشان کرد: «در خصوص توسعه آبادانی و پیشرفت در سایت برنامه ملی آبادایران با سه مجموعه که وام‌های کم‌بهره به مددجویان کمیته امداد یا کسانی که قصد توسعه کارگاه‌های خود را داشتند، می‌دهند، آشنا شدیم که یکی از آنان ماشین بازار بود. بدین صورت مشتریانی را که قصد داشتند از مجموعه ما به طور اقساطی و وام خرید کنند، به این سایت‌ها معرفی کرده‌ایم و در آنجا وام‌های با سود پایین دریافت کردند و توانستند از مجموعه ما خرید انجام دهند‌.»