خبر

خانه > اخبار > طراحی و تولید تجهیزات آموزشی به جهت توانمندسازی افراد مناطق کمتربرخوردار توسط شرکت دانش‌بنیان
هوشمندسازی مدارس
20 شهریور 1403

طراحی و تولید تجهیزات آموزشی به جهت توانمندسازی افراد مناطق کمتربرخوردار توسط شرکت دانش‌بنیان

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تجهیزات ابزارآزمای خاورمیانه ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: ما در مجموعه تجهیزات ابزارآزمای خاورمیانه چند دسته محصول تولید می‌کنیم. دسته اول شامل تجهیزات آموزشی برای آموزش مدارس، دانشگاه‌ها، کارخانجات، صنایع و مکان‌های مختلف دیگر که نیاز به تجهیزات برای آموزش دارند، می‌باشد.دسته‌ دوم محصولات تولیدی مجموعه، دستگاه تست کنترل کیفیت است که ساخت آن به صورت سفارشی انجام می‌شود. دسته سوم محصولات در حوزه دستگاه‌های اندازه‌گیری است که نمونه معروف آن «دستگاه پاورمتر» است که انرژی الکتریکی را اندازه‌گیری می‌کند.

وی ادامه داد: هسته اصلی شرکت ما بر مبنای افراد دانشگاهی شکل گرفته است. تیم دانشجویی قوی ما به صورت مستمر می‌توانند فعالیت تحقیق و توسعه و تولید محصولات جدید را انجام دهند، به همین دلیل ما دائماً محصولات قبلی را به روزرسانی می‌کنیم و در نهایت محصول جدیدی تولید می‌شود که کپی برداری نبوده و تماماً طراحی داخلی مجموعه است.

وی یادآور شد: بسته به نیاز بازار دائماً محصولات خود را بهبود و کیفیت آنان را ارتقا می‌دهیم.

حامد ملااحمدیان‌کاسب در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: ما تیم بسیار قوی‌ و توانمندی داریم که رشد کردند و می‌توانند علم و دانش خود را به محصول تبدیل کنند که این مهم بسیار ارزشمند است ولی بزرگ‌ترین دستاورد مجموعه از نظر تولید محصول می‌توانم به تولید و طراحی دستگاه اندازه‌گیری به نام دستگاه پاورمتر اشاره کنم.( این دستگاه در دنیا باریک‌ترین نمونه است و مشابه داخلی ندارد.)

مبحث اندازه‌گیری انرژی در همه جا برای تأمین انرژی مطرح شده است و دستگاه ما قابلیت اندازه‌گیری و ثبت انرژی الکتریکی دارد و می‌تواند اطلاعات را به صورت خروجی روی بستر مناسب به شبکه ارسال کند و در محلی مناسب تمامی این اطلاعات ضبط و مانیتور شود.

ما با دانش فنی که داشتیم برای طراحی دستگاه پاورمتر از تراشه‌های آماده استفاده نکرده‌ایم و تمام الگوریتم‌ها و فرآیندهای اندازه‌گیری، تولید و طراحی محصول توسط بچه‌های تیم مجموعه تجهیزات ابزارآزمای خاورمیانه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما توانستیم دانش‌فنی را به صورت نرم‌افزاری به محصول تبدیل کنیم. به همین دلیل قیمت بسیار پایین‌تری دارد. این دستگاه علاوه بر اینکه باریک‌ترین نمونه در دنیا است، قسمت پشتی آن نیز فقط ۲۶ میلی‌متر ضخامت دارد که این ضخامت در نمونه‌های مشابه برندهای معروف ۴۰ میلی‌متر است.

وی در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم ۴۰ نفر مشغول به کار هستند و غیرمستقیم ۳۰ نفر با ما همکاری می‌کنند.

ایشان در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار کردند: بیشترین فعالیت انجام شده برای آبادانی مناطق کمتربرخوردار، توانمندسازی افراد آن مناطق است. در راستای توانمندی یکی از شاخص‌های مهم یادگیری مهارت است. به کمک دسته‌ی اول محصولات مجموعه ما ( دستگاه یا تجهیزات آموزشی ) می‌توانیم به افراد مهارت آموزش دهیم. به عنوان مثال؛ ما تجهیزات آموزشی خودرو سمند را برای روشنایی و موتور و... داریم. با استفاده از تجهیزات تولیدی ما می‌توان به افراد آموزش داد و این‌گونه آنان به مهارت دست پیدا می‌کنند.

در زمینه برق نیز آموزش دوربین مداربسته، اعلام حریق و اعلام سرقت را داریم که افراد با استفاده از آن‌ها آموزش می‌بینند. نمونه آن را سال گذشته هلال احمر کرمان برای مناطق کمتربرخوردار جنوب کرمان استفاده کردند. همچنین برای آموزش سربازها در پادگان و آموزش زندانیان نیز از محصولات آموزشی ما استفاده شده است.

تجهیزاتی در کل کشور برای ادارت فنی حرفه‌ای و آموزشگاه‌ها در مناطق مختلف کشور ارسال می‌شود که افراد با استفاده از آن‌ها دارای مهارت می‌شوند، درنتیجه به صورت عمقی سبب افزایش آبادانی مناطق کمتربرخوردار و افزایش درآمد افراد آن مناطق خواهیم شد.

ملااحمدیان ضمن تشکر فراوان از حمایت‌های معاونت علمی در خصوص نیازمندی‌های فعلی مجموعه افزود: در زمینه معرفی و تبلیغ محصولات تولیدی مجموعه نیاز به حمایت داریم