خبر

خانه > اخبار > صادرات ۴۰۰هزار یورو از محصولات دانش‌بنیان استان بوشهر در سال جاری
دانش بنیان های استان بوشهر
05 دی 1402

صادرات ۴۰۰هزار یورو از محصولات دانش‌بنیان استان بوشهر در سال جاری

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر با اشاره به تجاری‌سازی تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر خاطرنشان کرد: در ۶ ماه نخست امسال محصولات این شرکت‌ها با ارزش ۴۰۰هزار یورو صادر شده است.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران و به نقل از تسنیم، رحمان دشتی با اشاره به فعالیت ۱۶۵شرکت و واحد فناور در استان بوشهر اظهار داشت: ۳۲ شرکت از این واحدهای فناوری دانش‌بنیان هستند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس از صادرات تجهیزات مهندسی خبر داد و بیان کرد: از مجموعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر بیش از ۷۵ درصد آن  به میزان ۳۰۸هزار یورو مربوط به تجهیزات مهندسی بوده است.

دشتی با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ فرصت اشتغال‌زایی در پارک علم و فناوری استان ایجاد شده است خاطرنشان کرد: گردش منابع مالی شرکت‌های فعال در پارک علم و فناوری استان بوشهر بیش از یک‌هزار میلیارد تومان در سال جاری بوده است.

وی از ثبت ۸ اختراع نخبگان استان بوشهر در سال جاری خبر داد و با بیان اینکه تعداد اختراعات نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است افزود: در نیمه نخست امسال ۲۵علامت تجاری و سه طرح صنعتی در استان بوشهر به ثبت رسیده است.