خبر

خانه > اخبار > شرکت دانش بنیان ایرانی؛ پیشگام در بومی‌سازی تولید لوله و اتصالات پی‌وی‌سی
لوله و اتصالات پی وی سی
28 فروردین 1403

شرکت دانش بنیان ایرانی؛ پیشگام در بومی‌سازی تولید لوله و اتصالات پی‌وی‌سی

شرکت دانش‌بنیان پارس زنده رود پلاست با تولید انبوه لوله و اتصالات پی‌وی‌سی در داخل کشور، ضمن جلوگیری از واردات بی‌رویه، زمینه‌ساز اشتغالزایی برای بیش از ۱۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است. این شرکت با اتکا به دانش و تخصص خود، موفق به تولید محصولاتی باکیفیت شده که در بازار داخلی و خارجی هیچ نمونه مشابهی ندارد.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران مدیر عامل شرکت پارس زنده رود پلاست اصفهان ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: ما مجموعه‌ای از محصولات لوله و اتصالات پی‌وی‌سی را برای مصارف ساختمانی تولید می‌کنیم. محصولی که موفق به اخذ نشان دانش‌بنیان شده است، مصرف چسب را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد و آب‌بندی کامل محصولات ساختمانی را در هر شرایط آب و هوایی و در هر نقطه از کشور تضمین می‌کند. این محصول نوآورانه به طور کامل اختلافات رایج در پروژه‌های ساختمانی و تأسیساتی را که همواره کارشناسان را به اشتباه می‌انداخت، از بین می‌برد.

وی افزود: ما همواره در تلاش برای تولید محصولات فناورانه هستیم. مجموعه ما دارای ۹ کارخانه است و برنامه داریم ظرفیت خود را در ۶ ماه آینده دو برابر کنیم. برای خرید تجهیزات پیشرفته جهت ارتقای سطح تولیدات خود به حمایت مالی نیاز داریم.

علاوه بر این، کتابخانه و مرکز تحقیقاتی را به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار داده‌ایم. همچنین تقاضا داریم که در زمینه آموزش و مشاوره نیز مورد حمایت قرار گیریم.

کمال پایمرد در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: صنف ما با چالش‌های متعددی روبرو است که دغدغه اصلی تولیدکنندگان، تأسیسات‌کاران، نصابان و مجریان پروژه‌ها به شمار می‌رود.

 مجموعه ما با افتخار توانسته است با تلاش و نوآوری، گامی بلند در جهت رفع این چالش‌ها بردارد. از مهم‌ترین دستاوردهای ما می‌توان به جلوگیری از واردات بی‌رویه و صادرات موفق به کشورهای همسایه اشاره کرد.

وی تاکید کرد: محصول تولیدی ما کیفیتی بی‌نظیر دارد و در بازار داخلی و خارجی هیچ نمونه مشابهی ندارد. اخیراً شاهد تلاش‌هایی از سوی شرکت‌های چینی برای کپی‌برداری از طرح ما و ارائه آن به شرکت‌های خارجی بوده‌ایم. اما با اتکا به دانش و تخصص خود، موفق به حفظ مزیت رقابتی محصولمان در بازارهای منطقه شده‌ایم و این امر افتخار بزرگی برای مجموعه ما به شمار می‌رود.

ایشان در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: مجموعه ما متشکل از تیمی متعهد و متخصص است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از ۱۱۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

در حال حاضر، ۵۰۰ نفر از همکاران ما به صورت مستقیم در مجموعه مشغول به فعالیت هستند و از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند. علاوه بر این، ۲۰۰ نفر کارشناس مجرب به عنوان همکاران مستقل با مجموعه ما همکاری می‌کنند. همچنین، در حدود ۴۰۰ نفر در دفاتر مختلف مجموعه به صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

وی در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتر ‌برخوردار اظهار داشت: مجموعه ما در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، در سال‌های اخیر اقدام به ارائه محصولات خود به صورت رایگان به مناطق کمتر برخوردار کشور کرده است. در جریان سیل‌زدگی چند سال اخیر در استان‌های سیستان و بلوچستان، زاهدان، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان و برخی از مناطق استان گلستان، حضور فعال در این مناطق داشتیم و محصولات خود را به سیل‌زدگان اهدا کردیم. این اقدام مورد استقبال مردم و مسئولان قرار گرفت و حتی از طریق رسانه ملی از ما قدردانی شد. علاوه بر این، در طرح مسکن ملی استان سیستان و بلوچستان نیز مشارکت فعالی داشتیم.