خبر

خانه > اخبار > ساخت اسباب‌بازی‌های آموزشی مناسب دانش‌آموزان
اسباب بازی آموزشی
20 آذر 1402

ساخت اسباب‌بازی‌های آموزشی مناسب دانش‌آموزان

وقتی بخشی از فرآیند تولید یک محصول را بانوان علاقه‌مند به اشتغال در منزل انجام ‌دهند، طبیعی است که قیمت تمام شده این محصولات بسیار ارزان‌تر از نمونه‌های مشابه خود در بازار خواهد شد. اتفاقی که برای تولید اسباب‌بازی‌های آموزشی مناسب دانش‌آموزان رخ داده و حالا این محصولات پتانسیل این را دارند که در مناطق کمتر برخوردار با امکانات آموزشی ضعیف، کارآمد باشند.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، الهام صادقی فیروزآبادی در پاسخ به سوالی درباره محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آنها گفت: «در مجموعه ما ابزارها و اسباب‌بازی‌های آموزشی عمدتاً مورد تمرکز که مناسب دانش‌آموزان پایه اول تا ششم دوره ابتدایی است، ساخته می‌شود. ما سعی کردیم مفاهیم ریاضی موجود در کتاب‌ درسی این دانش‌آموزان را با ابزار یا اسباب‌بازی‌های عمدتاً پازلی، جذاب کنیم.»

وی در توضیح مهمترین یا بزرگترین دستاورد مجموعه خود با بیان اینکه در زمینه کاری خود پیشتاز بوده‌ایم، تصریح کرد: «اگرچه قبلا افرادی در این مسیر ورود کرده‌اند، اما مجموعه ما جلوتر حرکت کرده و ۹۰ درصد مخاطبان ما نیز از محصولات رضایت دارند. تنوع محصولات ما از چهار قلم شروع شد و الان به بیش از ۵۰ محصول در فاز ابزارهای دانش‌آموز و معلم رسیده است. به طور کلی از آنجا که محصولات مبتنی‌بر نیاز مخاطب و مشتری‌مداری طراحی شده و به لحاظ اقتصادی قابل صرفه است، تلاش کرده‌ایم نوع طراحی به صورتی باشد که دانش‌آموز یا معلمی که محصول را تهیه می‌کند، بتواند در چندین پایه از آن ابزار استفاده کند.»

صادقی ادامه داد:«با توجه به مواد اولیه‌ای که استفاده کرده‌ایم، این محصولات از نظر کیفیت سال‌ها قابل استفاده است و قیمت نیز در سیکل تولید طوری طراحی شده که مناسب باشد. درواقع قیمت محصولات ما نصف یا یک سوم آن چیزی است که در بازار عرضه می‌شود. به هر حال رضایت مشتری بالاترین سرمایه و دستاوردی است که تا کنون کسب کرده‌ایم و البته در کنار آن فروش خوبی هم داشته‌ایم.»

وی در مورد حجم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه با اشاره به اینکه به طور مستقیم ۱۰ نفر در مجموعه مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: «نوع تولید ما به شکلی است که بخشی از فرآیند تولید را بانوانی تشکیل می‌دهند که ممکن است تمایلی به کار بیرون از منزل نداشته و آن را در خانه انجام می‌دهند. به گونه‌ای که ممکن است چند نفر از اعضای یک خانواده برای مونتاژ این محصولات تلاش کنند. بخشی از فرآیند تولید محصول در کارگاه انجام شده و در این میان یک پروسه مونتاژ باقی می‌ماند که به خانواده‌ها سپرده می‌شود. این مورد برای من نیز که تجربه کارمندی داشته و از فرزندم دور بوده‌ام، جالب بود، زیرا مادران می‌توانند در کنار فرزند خود و پرداختن به مسائل اصلی، کمک معیشتی نیز داشته باشند.»

این بانوی کارآفرین درخصوص فعالیت‌های این شرکت در حوزه آبادانی و پیشرفت تصریح کرد: «از آنجا که محصولات ما از نظر قیمت مناسب هستند، هم بهترین مدارس تهران و هم روستاهای دور دست ایران مشتریان ما هستند؛ برای مثال از روستاهای سراوان، کرمانشاه و شهرکرد این استطاعت را دارند که از ما خرید کنند. البته تاکنون موارد مراجعه مستقیم از مناطق کمتر برخوردار نداشته‌ایم اما محصولات ما در فضای مجازی یا بازار آنلاین باسلام یا سایت دیده شده است.»

وی اضافه کرد: «ما تلاش کردیم که محصول ما از نظر قیمت، متناسب با بضاعت خانواده ایرانی باشد و تمایل داریم فرصتی در زمینه آبادانی و پیشرفت باشد تا از آن استفاده کنیم؛ کما اینکه محصولات ما مبتنی‌بر کتاب دوره ابتدایی طراحی شده و دانش‌آموز متوجه کاربرد آن می‌شود و نیازی به مدرس نخواهد داشت، پس معلم می‌تواند روی همان ابزار تدریس کند. از طرفی سایز این محصولات مناسب دانش‌آموز است و می‌تواند با ابزار خود کار کند. لذا به نظر من تولیدات ما این پتانسیل را دارد که در مناطق کمتر برخوردار که از نظر امکانات آموزشی ضعیف هستند، کارآمد باشند.»