خبر

خانه > اخبار > رونمایی از محصولی دانش بنیان در نمایشگاه آبادیران برای معلولان با ضعف عضلانی شدید
رونمایی از محصولی دانش بنیان در نمایشگاه آبادیران برای معلولان با ضعف عضلانی شدید
24 خرداد 1403

رونمایی از محصولی دانش بنیان در نمایشگاه آبادیران برای معلولان با ضعف عضلانی شدید

رونمایی از محصولی دانش بنیان در نمایشگاه آبادیران برای معلولان با ضعف عضلانی شدید

غرفه آبادیران در سومین روز از برگزاری این رویداد، میزبان رونمایی از محصولی دانش بنیان بود که به معلولان با درجه شدید معلولیت همچون افراد دارای ضعف عضلانی شدید امکان حرکت با صندلی چرخدار به کمک گوشی تلفن همراه را می دهد. 
پیش از ظهر امروز پنج شنبه (24 خرداد) و در سومین روز از برگزاری نمایشگاه ملی آبادیران، در محل غرفه اختصاصی این رویداد از محصول نرم افزاری دانش بنیان هدایت ویلچیر به کمک تلفن همراه هوشمند رونمایی شد، این محصول از فرمانی لمسی پشتیبانی می کند.
در این مراسم دکتر مسلمی نائینی
خانم دکتر اختری؛ معاون امور زنان وزارت کشور؛رئیس جهاد دانشگاهی و دکتر شکری؛دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در امر مردمی سازی حضور داشتند.
این محصول توسط شرکت دانش بنیان فناوری هوشمند میکائیل عرضه شده است که در دومین نمایشگاه ملی آبادیران نیز غرفه ای به همین نام دارند. از ویژگی های محصول یاد شده این است که سیستم فرمانی هوشمند برای کنترل و هدایت ویلچیر برقی ایجاد می کند که با اتصال نرم افزاری به دستگاه همراه قابل هدایت است. 
این محصول مناسب افراد توان خواه با درجه معلولیت های بالاست که خود به تنهایی قادر به هدایت ولیچیر نیستند. از جمله افرادی که ضعف عضلانی شدید (دیستروفی) دارند یا ضایعات نخاعی دارند که حداقل امکان حرکت را از آنها سلب کرده است. 
برای استفاده از این محصول دانش بنیان کافیست فرد توان خواه فقط بتواند حداقل لمس صفحه گوشی تلفن همراه را انجام دهد. به محض اتصال دستش به هر نقطه از صفحه گوشی تلفن همراه، آن قسمت تبدیل به سیستم فرمان هوشمند ویلچیر (کنترلر دستگاه) می شود و فرد می تواند فرمان حرکت، توقف، عقب گرد، گردش به چپ و راست را به صندلی چرخدار خود بدهد. 
این محصول در منطقه غرب آسیا نمونه مشابه ندارد و به کمک آن تاکنون افرادی که از زمان معلولیت هیچ گونه امکان حرکتی حتی با ویلچیر نداشتند، قادر به نشستن روی صندلی چرخدار و حرکت به کمک آن شده اند. 
محصول دانش بنیان سیستم فرمانی هوشمند برای کنترل و هدایت ویلچیر برقی برای بیماران با ضعف عضلانی شدید قادر به سفارشی سازی است که این موضوع می تواند باعث انطباق آن را با نیازهای خاص این قشر از جامعه فراهم کند. ضمن اینکه برای پرستاران در مراکز درمانی نیز امکان سفارشی کردن بعضی قابلیت های محصول وجود دارد. 
همچنین این محصول از سوی انجمن دیستروفی ایران مورد تایید قرار گرفته و بیماران وابسته به این انجمن از آن استفاده کرده اند. 
در مراسم رونمایی از این محصول علاوه بر نمایندگانی از شرکت دانش بنیان فناوری هوشمند میکائیل جمعی از مسئولان و  دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر زینب اختری مدیر کل امور بانوان وزارت کشور و عضو شورای جهاد سازندگی همراه با حمیدرضا شکری دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در امر مردمی سازی و مدیر برنامه ملی آباد ایران حضور داشتند.