خبر

خانه > اخبار > روشنایی دانش‌بنیان برای ایران؛ توسعه صنعت نورپردازی با تکیه بر نوآوری و خلاقیت
نورپردازی شهری
09 خرداد 1403

روشنایی دانش‌بنیان برای ایران؛ توسعه صنعت نورپردازی با تکیه بر نوآوری و خلاقیت

شرکت فنی مهندسی آلفا نیروی آریا با تکیه بر دانش و خلاقیت متخصصان ایرانی، موفق به توسعه صنعت نورپردازی در کشور شده و ضمن تولید محصولات باکیفیت و هوشمند، گامی در جهت جلوگیری از خروج ارز و رونق اقتصادی برداشته است.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران مشاور مدیر عامل فنی مهندسی آلفا نیروی آریا ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: ما، در مجموعه فنی مهندسی آلفا نیروی آریا، در زمینه‌ی روشنایی و نورپردازی برای شهرها، محوطه‌ها و هر جایی که به نور نیاز داشته باشد، فعال هستیم.

محصولات ما شامل انواع پروژکتورها و چراغ‌های نورپردازی با کاربردهای خاص هر کدام است.

وی افزود: ما موفق به اخذ نشان دانش‌بنیان در زمینه‌ی درایورها، بردها و منابع تغذیه این محصولات شده‌ایم.

ابتدا بردهای الکترونیکی و سپس قاب چراغ‌ها به طور مجزا تولید می‌شوند. در نهایت چیپ‌های LED با استفاده از دستگاه‌های مونتاژ روی بردها نصب شده و محصول نورپردازی نهایی تکمیل می‌گردد.

تمامی محصولات ما هوشمند هستند و می‌توان با استفاده از اپلیکیشن موبایل یا ریموت کنترل، نور، رنگ و مصرف آنها را به طور هوشمند تغییر داد.

این قابلیت در محصولات مشابه خارجی وجود ندارد.

رضا رونق در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: ما در مجموعه فنی مهندسی آلفا نیروی آریا، به بزرگترین دستاوردمان، یعنی واحد تحقیق و توسعه خود، بسیار مفتخریم.

این واحد توانسته است با راه‌اندازی بخش طراحی حرفه‌ای، گامی بزرگ در جهت توسعه و تولید انبوه محصولاتی بردارد که تا پیش از این در داخل کشور تولید نمی‌شدند.

با تلاش بی‌وقفه متخصصان این واحد، انحصار واردات چراغ‌ها شکسته شد و ما موفق به تولید صد در صدی این محصولات در داخل کشور شده‌ایم. این دستاورد بزرگ، مانع از خروج ارز از کشور و کاهش چشمگیر میزان واردات شده است.

ایشان در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه بیان کرد: در مجموعه ما به صورت مستقیم ۶۰ نفر مشغول به کار هستند و غیرمستقیم با توجه به برون‌سپاری که داریم ۵۰ نفر با ما همکاری می‌کنند.

وی در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار داشت: ما در مجموعه فنی مهندسی آلفا نیروی آریا، همواره در تلاشیم تا به سهم خود در رونق اقتصادی جامعه، به خصوص در مناطق کم‌تربرخوردار، کمک کنیم.

به همین منظور، کارگاه اسکلت فلزی خود را در شهرک صنعتی جنبزه، واقع در شهرستان واوان، راه‌اندازی کرده‌ایم. این منطقه از جمله مناطق کمتر برخوردار این شهرستان به حساب می‌آید و راه‌اندازی این کارگاه فرصت‌های شغلی متعددی را برای اهالی آن ایجاد کرده است.

علاوه بر این، با برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌هایمان به افراد نیازمند در منازلشان، زمینه اشتغال‌زایی برای این عزیزان را فراهم می‌آوریم. ما معتقدیم که ایجاد اشتغال در این مناطق، نقشی اساسی در توانمندسازی افراد و ارتقای سطح زندگی آنها دارد.

با این حال، برای تکمیل پروژه‌ها و ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود، به حمایت مالی و در نظر گرفتن تسهیلات لازم در زمینه‌ی نقدینگی نیازمندیم.