خبر

خانه > اخبار > روایت آبادیران: شرکت رهروان سپهر اندیشه
روایت آبادیران: شرکت رهروان سپهر اندیشه
17 خرداد 1402

روایت آبادیران: شرکت رهروان سپهر اندیشه

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران)، برنامه روایت آبادیران روایتگر توسعه و آبادانی کشور و محرومیت‌زدایی از استان‌های محروم ایران توسط جوانان نخبه ایرانی است. در این قسمت به فعالیت‌های شرکت رهروان سپهر اندیشه پرداخته می‌شود.

آب یکی از اصلی‌ترین مسائل ایران عزیزمان است و در صورت عدم مدیریت برداشت آب از چاه‌های کشور با بحران جدی مواجه خواهیم بود. همین دغدغه بود که شرکت دانش‌بنیان رهروان سپهر اندیشه را بر آن داشت تا به دنبال راه‌حلی موثر و کارآمد برای مدیریت برداشت آب بگردد و ماحصل این عزم راسخ، اختراع کنتور هوشمند آب و برق بود.

این همت و این اراده تا جایی پیش رفت که هشتاد هزار نسخه از این محصول دانش‌بنیان در دشت‌های کشورمان نصب شده و مناطقی مانند اسفراین و همچنین خواف در نزدیکی مرز ایران و افغانستان از مواهب قابل توجهِ کنتورهای آب بهره‌مند شده‌اند.

این امر نه فقط نیازمند امکانات فنی بلکه جلب اعتماد مردم محلی و فعالیت اجتماعی همدلانه شرکت‌های دانش‌بنیان در مناطق محروم را می‌طلبد که در این راستا شرکت رهروان سپهر اندیشه اقدامات اجتماعی فرهنگی عمیقی را به ثمر رسانده است. علاوه بر این، در زمینه صادرات نیز کشورهای عمان، اردن، تونس و چین نیز از این فناوری خلاقانه بهره‌مند شده‌اند.

روایتِ مدیران رهروان سپهر اندیشه از محرومیت‌زدایی در ایران روایتی پر‌حادثه و جذاب است؛ همانطور که در این مستند کوتاه می‌بینیم:

نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) با  هدف کمک به توسعه مناطق محروم از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برای پاسخ به چالش‌ها، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات‌ این شرکت‌ها برای محرومیت‌زدایی 23 تا 25 خردادماه 1402 در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

لینک کوتاه: