خبر

خانه > اخبار > دو محصول دانش بنیان حوزه کشاورزی در غرفه آبادیران رونمایی شدند
دو محصول دانش بنیان حوزه کشاورزی در غرفه آبادیران رونمایی شدند
23 خرداد 1403

دو محصول دانش بنیان حوزه کشاورزی در غرفه آبادیران رونمایی شدند

 

دو محصول دانش بنیان حوزه کشاورزی در غرفه آبادیران رونمایی شدند

غرفه آبادیران در دومین روز فعالیت این نمایشگاه ملی میزبان فعالان دانش بنیان حوزه کشاورزی بود. در این نشست از دو محصول «سیستم بازچرخانهی کشت ترکیبی گیاهان» و نیز «سامانه معرفی شرکت های دانش بنیان فعال کشاورزی» رونمایی شد.

در بعد از ظهر دومین روز از نمایشگاه ملی آبادیران (چهارشنبه 30 خرداد) در محل غرفه آبادیران از دو محصول دانش بنیان رونمایی شد.

در این مراسم که جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور به همراه حمید رضا شکری، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان حضور داشتند، ابتدا محصول «سیستم بازچرخانی کشت ترکیبی گیاهان» رونمایی شد.

مهندس محبوبه سرابی، مدیر شرکت کشت آب پایدار در معرفی این محصول به صورت مختصر گفت: ما یک سیستم بازچرخانی کشت ترکیبی را ایجاد کرده ایم که از نمونه های دیگر کامل تر است.

وی با بیان اینکه این تجربه دوم حضور مجموعه شان در نمایشگاه آبادیران است، گفت: سال گذشته توانستیم مجموعه 5 تفاهم نامه را امضا کنیم و به قراردادهایی در خصوص محصولات مان نزدیک شدیم. این محصول سیستم بازچرخانه کشت ترکیبی گیاهان نیز سال گذشته معرفی کردیم و امسال خوشحالیم که آن را رونمایی می کنیم.

سرابی خاطر نشان کرد: محصول «سیستم بازچرخانی کشت ترکیبی گیاهان» ما ترکیبی از آبزی پروری و کشت گلخانه ای است که آن را نسبت به محصولات مشابه ارتقا داده ایم و در این سیستم ما یک مجموعه استخر ماهی، سبد کشت و قفس بلدرچین باهم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ما قادر به کشت ماهیان گرمابی هستیم، ضمن اینکه در تولید محصولات کشاورزی با این سیستم نیز یک صرفه جویی آب صورت می گیرد. آبی که از استخر پرورش ماهی خارج می شود وارد چرخه کشت گیاهان می شود.

مدیر شرکت آب پایدار در ادامه ضمن اینکه محصولشان دارای سودآوری بالایی است درباره توان صرفه جویی آب در این سیستم کشت که آنها توسعه داده اند نیز صحبت کرد، ضمن اینکه به دریافت جوایز و شرکت در رویدادهای جهانی برای این محصول پرداخت.

در ادامه این مراسم از سامانه معرفی شرکت های دانش بنیان فعال کشاورزی رونمایی شد. در بخش دوم این برنامه آقایان مشایخ و شکری نیز روی صحنه حاضر شدند تا این سامانه رونمایی شود.

این سامانه که برای فعالان حوزه کشاورزی به ویژه مصرف کنندگان محصولات دانش بنیان کاربرد فراوانی دارد، قادر است به شرکت های دانش بنیان و آنهایی که هاب تولید و خدمات این حوزه هستند نیز خدمات مطلوبی ارائه کند.

این سامانه دارای 9 حوزه همچون پایش، ماشین آلات، آب، مدیریت خاک و معرفی شرکت های دانش بنیان است و اطلاعات۳۰۰ شرکت دانش بنیان در آن موجود است که می تواند اطلاعات کلی حوزه را به فعالان و کشاورزان ارائه کند. ضمن اینکه قابلیت فعالیت در حالت آفلاین را نیز دارد.