خبر

خانه > اخبار > دهقانی خبر داد: ارایه برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان
دهقانی خبر داد: ارایه برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان
24 خرداد 1402

دهقانی خبر داد: ارایه برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان

روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه آبادیران اظهار داشت: در حال حاضر برخی استانداران عملکرد مطلوبی در حوزه دانش بنیان دارند و استاندارانی هم هستند که چندان در این زمینه فعال نیستند. البته بحث گسترش هر چه بیشتر دامنه فعالیت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در استانها از موضوعات جدی مورد توجه ما است که در این راستا برنامه ای داریم که برشی از اقتصاد دانش بنیان را در هر استان ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه مطالعات خوبی انجام شده و فرصت‌ها، امکانات، شرکت‌های بزرگ و وضعیت فعلی استان‌ها ارزیابی شده‌اند و در ادامه موافقت نامه‌ای با استاندار و رییس مجمع نمایندگان هر استان منعقد خواهد شد که بر اساس منابع مستقیمی که از طرف معاونت با سایر بخش ها دریافت می‌کنند، اهداف مشخص شده در حوزه اقتصاد دانش بنیان را پیگیری کنند.

دهقانی تصریح کرد: در این برنامه برش استانی اقتصاد دانش بنیان و برش سالی برنامه در هر استان از قبیل تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان که باید در استان راه‌اندازی شوند مشخص می‌شوند.

دهقانی ادامه داد: منابع لازم برای تحقق برش استانی اقتصاد دانش بنیان از سوی معاونت علمی تامین خواهد شد و پیگیری  اجرای آن بر عهده استاندار و رییس مجمع نمایندگان استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه این طرح از تیرماه سال جاری اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: عملکرد استان ها در اجرای این برنامه ارزیابی و استانداران موفق براین اساس امتیازدهی خواهند شد و گزارش پیشرفت ها را به مقام معظم رهبری به عنوان داعیه دار اصلی جریان دانش بنیان در کشور و رییس جمهور تقدیم می کنیم.

دهقانی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این برنامه شاهد گسترش فعالیت‌های دانش بنیان در استانهای مختلف کشور باشیم.

لینک کوتاه: