خبر

خانه > اخبار > دستیابی به خودکفایی و محرومیت‌زدایی با تلاش شرکت دانش‌بنیان کرمانی
دستیابی به خودکفایی و محرومیت‌زدایی با تلاش شرکت دانش‌بنیان کرمانی
26 مهر 1402

دستیابی به خودکفایی و محرومیت‌زدایی با تلاش شرکت دانش‌بنیان کرمانی

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آباد ایران و به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از کرمان، علی اسماعیلی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در کرمان است که 15 سال پیش به همراه دو تن از دوستان خود  این شرکت را تأسیس کرده و در حوزه طراحی و تولید تجهیزات و ادوات ابزاردقیق فعالیت می‌کند که نتیجه آن تولید چندین محصول دانش‌بنیان و هایتک در این حوزه بوده است که از آن جمله می‌توان به تولید سنسورهای اولتراسونیک اندازه‌گیری سطح، اندازه‌گیری فلور و سنسورهای الکترومغناطیس و بسیاری از ابزار و تجهیزات اندازه‌گیری خاص و دقیق اشاره کرد.

این شرکت دانش‌بنیان کرمانی با توسعه و افزایش ظرفیت تولید و زیرساخت‌های خود حرکتی مؤثر در جهت محرومیت‌زدایی، خودکفایی و عدم وابستگی کشور در ساخت و تأمین و نگهداری این تجهیزات برداشته است.

اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: ما با تولید مدل‌های صنعتی این محصولات توانستیم جایگزین نمونه‌های خارجی باشیم و به بازارهایی مثل صنایع فولاد، صنایع مس و صنایع معدنی، پتروشیمی و آب و فاضلاب ورود و اعتماد صنایع را جلب کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان کرمانی در ادامه به یکی از پروژه‌های موفق خود اشاره کرد و گفت: یکی از پروژه‌های بارزی که در این چندساله توسط شرکت ما انجام شد؛ پروژه آزادراه تهران شمال در فازهای مختلف 1 و 2 و 3 بوده است که توانستیم تمامی تجهیزات ابزاردقیق این پروژه را به‌صورت کامل بومی‌سازی و یکی از معضل‌های اساسی این پروژه که تأمین سنسورهای خارجی آن بود را مرتفع کنیم.

وی افزود: شرکت ما موفق شده است به بازارهای خارج از ایران مثل بازار عمان و بازار صنایع عراق صادرات داشته و با بازخوردهای مثبتی که از این صنایع گرفتیم آینده درخشانی در این بخش از بازار برای خودمان متصور هستیم.

اسماعیلی تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه طراحی و تولید این محصولات کاملاً بومی بوده و تمام مراحل آن از طراحی و تولید توسط جوانان شرکت خودمان انجام شد، توانستیم با این نوآوری و خلاقیت‌ها مقام‌های زیادی در حوزه‌های علمی از جمله کسب مقام برتر در جشنواره جوان خوارزمی کسب کنیم.

این جوان نخبه و کارآفرین بیان کرد: شرکت ما با ایجاد اشتغال  برای 50 نفر به‌صورت مستقیم و 100 نفر به‌صورت غیرمستقیم به‌عنوان کارآفرین برتر استانی در سال گذشته انتخاب شد و یکی از مهم‌ترین اهدافی که در شرکت دانش‌بنیان خود دنبال می‌کنیم افزایش کیفیت و کارایی محصولات است تا امکان رقابت بهتری در بازارهای جهانی داشته باشیم که نتیجه آن درخشیدن به‌عنوان یک برند ایرانی در این حوزه خواهد بود که هدفی دور از دسترس نیست.

وی در توصیه به جوانان گفت: توصیه‌ای که من به جوانان دارم این است روی یک هدف خاص متمرکز شوند و با حذف شاخک‌های نامرتبط می‌توانند با پیداکردن هدف درست که ناشی از توانمندی، استعداد یا علاقه به یک موضوع خاص که در خودشان به دست می‌آید حرکت کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: قرار نیست همه افراد، حوزه‌های مشابهی را دنبال کنند، البته الگوگرفتن از مدل‌های ذهنی افراد موفق خوب است ولی موفقیت در گرو استمرار در به نتیجه رساندن هدف و توانمندی خودشان است که به‌صورت حتم پیش‌نیاز به‌نتیجه‌رسیدن، داشتن شکیبایی و انتظارات بلندمدت از خودشان است که یکی از اشتباهات جوانان انتظارات کوتاه‌مدت است.

لینک کوتاه: