خبر

خانه > اخبار > دستگاه دانش بنیان خشک کن میوه با مزیت کاهش دور ریز محضولات کشاورزی رونمایی شد
دستگاه دانش بنیان خشک کن میوه با مزیت کاهش دور ریز محضولات کشاورزی رونمایی شد
24 خرداد 1403

دستگاه دانش بنیان خشک کن میوه با مزیت کاهش دور ریز محضولات کشاورزی رونمایی شد

در غرفه آبادیران صورت گرفت

دستگاه دانش بنیان خشک کن میوه با مزیت کاهش دور ریز محضولات کشاورزی رونمایی شد

در سومین روز از برگزاری نمایشگاه ملی آبادیران، از دستگاه دانش بنیان خشک کن میوه با مزیت کاهش دور ریز محصولات کشاورزی و قابل استفاده برای هر نوع مواد غذایی و گیاهان دارویی رونمایی شد.

در سومین روز از نمایشگاه ملی آبادیران و در عصر پنج شنبه (24 خرداد) از محصول دانش بنیان دستگاه تخصصی خشک کن میوه با قابلیت استفاده برای هر نوع مواد غذایی و گیاهان دارویی ساخته شده توسط گروه صنعتی هدایت، رونمایی شد.

جواد مضبوط، مدیر گروه صنعتی هدایت درباره ویژگی های این محصول با اشاره به اینکه براساس آمارهای رسمی که خبرگزاری ایسنا منتشر کرده در ایران حدود 30 میلیون تن دور ریز مواد تولیدی کشاورزی داریم، گفت: دور ریز تولیدات کشاورزی در جهان 10 درصد است و ما در کشور 20 درصد بیش از مقدار جهانی دورریز داریم.

وی با بیان اینکه تولیدات کشاورزی در ایران با مشکل کم آبی نیز مواجه است، افزود: ما پیشنهاد داریم از دستگاه های خشک کن که نگه داری بهینه مواد غذایی انجام می دهد استفاده شود.

مضبوط همچنین گفت: ما در گروه صنعتی هدایت محصولات مختلفی را تولید کرده ایم و صادرات محصول نیز داریم.

مدیر این شرکت دانش بنیان سپس با اشاره به اینکه در مراسم رونمایی امروز یک نمونه از دستگاه هواگرم را آورده ایم، گفت: در دنیا 5 کشور هستند که تکنولوژی ساخت این دستگاه های خشک کن میوه را دارند. این دستگاه ها با تکنولوژی سرما و خلاء کار می کنند.

وی افزود: با این دستگاه می شود دور ریز میوه کمتری داشت. ضمن اینکه بدون استفاده از چنین دستگاهی دور ریز میوه غیر قابل استفاده برای دام هاست. بنابراین وقتی از دستگاه خشک کن میوه استفاده می شود یک ارزش افزوده برای محصول ایجاد می شود.

مضبوط همچنین با بیان اینکه طرح هایی برای کشورهای آسیای میانه داریم، گفت: ما برای آبادانی ایران هر کاری بتوانیم انجام می دهیم.

در پایان مضبوط به سوالاتی از دکتر مهدی نژاد، معاون علوم تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح درباره قابلیت های این محصول و ظرفیت تولیدات آن مطرح کرد و مدیر گروه صنعتی هدایت گفت: با ظرفیت یک دستگاه یک و نیم تن ما می توانیم به سوددهی 100 میلیون تومان در ماه برسیم که کفاف هزینه های یک واحد کارگاهی کوچک را می دهد.

در پایان این مراسم از یک نمونه محصول دانش بنیان دستگاه تخصصی خشک کن میوه رونمایی شد. در این مراسم دکتر محمد مهدی نژاد، معاون علوم تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح به همراه حمیدرضا شکری دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در امر مردمی سازی و مدیر برنامه ملی آبادیران حضور داشتند.