خبر

خانه > اخبار > دستاورد مهم یک شرکت دانش‌بنیان؛ طراحی و تولید پلتفرم غیرمتمرکز وثیقه و دارایی زربان
وثیقه و وام
04 مهر 1403

دستاورد مهم یک شرکت دانش‌بنیان؛ طراحی و تولید پلتفرم غیرمتمرکز وثیقه و دارایی زربان

شرکت دانش‌بنیان «بستر توزیع پیمان هوشمند» با تولید محصول دانش‌بنیان پلتفرم غیرمتمرکز وثیقه و دارایی «زربان» بستری را توسط قراردادهای هوشمند فراهم کرده است که در آن افراد بدون نیاز به اعتماد می‌توانند دارایی خود را وثیقه‌‌ی وام قرار دهند.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان بستر توزیع پیمان هوشمند ابتدا در خصوص محصولات و حوزه فعالیت این شرکت بیان کرد:محصول تولیدی مجموعه بستر توزیع پیمان هوشمند، پلتفرم غیرمتمرکز مدیریت وثیقه و دارایی زربان در بستر بلاک‌چین است.

زربان برای مدیریت وام، وثیقه و بدهی به صورت غیرمتمرکز و بر بستر بلاک‌چین کاربرد دارد.

باتوجه به اینکه برای کاربران ایرانی وام ریالی از وام دلاری جذاب‌تر است، کاربران در پلتفرم ما می‌توانند بدهی ریالی برای خود ثبت کنند و وام یا اعتبار ریالی دریافت کنند، این مهم در پلتفرم‌های خارجی وجود ندارد.

در پلتفرم‌های مشابه داخلی محصول ما، نیاز است که دارایی خود را تحت حضانت آن پلتفرم قرار دهید و در فضای بی‌اعتماد کشور کاربران یا سازمان‌ها علاقه‌ای ندارند که دارایی خود را تحت اختیار پلتفرم‌ها قرار دهند. پلتفرم زربان به گونه‌ای طراحی شده که دارایی کاربران تحت حضانت ما نیست و در اختیار خود آنان می‌باشد. عدم نیاز اعتماد به ما، مجموعه ما را از پلتفرم‌های مشابه داخلی متمایز می‌کند.

محمد ثامنی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: ما توانسته‌ایم بستری را فراهم کنیم که افراد بدون نیاز به اعتماد بتوانند دارایی خود را وثیقه‌ی وام قرار‌دهند و از طرفی سپرده‌گذاران نیز توانسته‌اند بدون نیاز به اعتماد با وام‌گیرندگان ارتباط گیرند. امنیت این فرآیندها توسط قراردادهای هوشمند در بستر بلاک‌چین انجام می‌شود که ساختار بسیار پیچیده‌ای دارد. این محصول خدمتی غیرقابل رقابت و بسیار مدرن را با استفاده از فناوری‌های نوین در خدمت افراد قرار می‌دهد.

وی در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم ۲۰نفر مشغول به کار هستند که تا کمتر از یک سال آینده این رقم به ۱۰۰ نفر خواهد رسید.

ایشان در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار داشتند: رویکرد بلند مدت ما در مجموعه بستر توزیع پیمان هوشمند این است که از پلتفرم زربان برای خلق اعتبار وام‌های خرد برای مناطق کمتربرخوردار و افراد آن مناطق استفاده کنیم. امید است بتوانیم با تعریف دارایی‌های دنیای واقعی بر بستر بلاک‌چین سبب آبادانی و پیشرفت مناطق کمتربرخوردار شویم.

ثامنی در خصوص نیازمندی‌های مجموعه افزود: نیاز به قوانین و فضایی داریم که این تکنولوژی نوآورانه شناخته شود و سازمان‌ها با ما همکاری بیشتری داشته باشند