خبر

خانه > اخبار > دستاورد مهم یک شرکت دانش‌بنیان؛ تولید سرمته‌های دریل‌های مغزی
دریل های مغزی
02 آبان 1403

دستاورد مهم یک شرکت دانش‌بنیان؛ تولید سرمته‌های دریل‌های مغزی

شرکت دانش‌بنیان «ایرانیان تجهیز سینا» با تولید محصول دانش‌بنیان «سرمته‌های دریل‌های مغزی» که به صورت «اتواستاپ» کار می‌کنند، گامی مهم در زمینه رشد و پیشرفت تجهیزات پزشکی و ابزارهای جراحی برداشته است.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران مدیرتولید و فروش شرکت دانش‌بنیان ایرانیان تجهیز سینا ابتدا در خصوص محصولات و حوزه فعالیت این شرکت بیان کرد: مجموعه ایرانیان تجهیز سینا حدود ۱۷ سال است که به صورت تخصصی در حوزه تولید انواع اره ارتوپدی و دریل‌های ارتوپدی، مغزی، قلبی فعالیت می‌کند.

محصولی که برای آن نشان دانش‌بنیان را اخذ کرده‌ایم، «سرمته‌های دریل‌های مغزی» است. این سرمته‌ها به صورت «اتواستاپ» است.

وی ادامه داد:  هنگامی که سوراخ‌کاری روی جمجمه را انجام می‌دهند، پس از رسیدن به سطح نازکی از استخوان و پیش از پاره کردن پرده مغز که منجر به خونریزی مغزی می‌شود، سرمته به صورت اتومات استاپ می‌کند. به همین دلیل به آن سرمته‌های اتواستاپ می‌گوییم.

 وی خاطر نشان کرد: ما با اتکا به دانش متخصصین وبا انجام مهندسی معکوس موفق به تولید سرمته‌های اتواستاپ شده‌ایم. مفتخریم که اولین و تنها تولیدکننده آن هستیم و پیش از ما تنها نمونه‌های آلمانی و آمریکایی در بازار موجود بود.

محمد علی‌نیا در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: مهم‌ترین دستاورد ما تأسیس مجموعه و تولید این‌گونه محصولات در حوزه پزشکی است. با توجه به اینکه نمونه‌های مشابه دستگاه‌های تولیدی ما با ده برابر قیمت در بازار موجود هستند، ما با تولید آن‌ها کار بسیار بزرگی انجام داده‌ایم.

در شرایط فعلی کار تولید بسیار سخت شده است ولی ما با وجود تیم فنی قوی و پشتکار به تولید رسیدیم و مفتخریم که در حال حاضر ۸ محصول در زمینه ارتوپدی، مغز و اعصاب و قلب تولید کرده‌ایم.

وی در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما ۱۵ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و غیرمستقیم بیش از ۴۰ نفر با ما همکاری می‌کنند.

ایشان در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار داشتند: ما در سال‌های گذشته به شهر آق‌قلا دستگاه ارسال کرده‌ایم و اکنون نیز به مناطق کمتربرخورداری مانند؛ لیچک، نقده و کردکوی تجهیزات خود را ارسال کرده‌ایم تا هم‌وطنان عزیزمان در مناطق کمتربرخوردار نیز بتوانند  دستگاه‌های مدیکال را جایگزین دستگاه‌های صنعتی کنند.

وی با اشاره به حضور در راهپیمایی اربعین افزود: ما در راهپیمایی اربعین دستگاه‌های تولیدی خود را در موکب‌ها داریم تا در صورت بروز حادثه بتوان در بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های سیار از آن‌ها استفاده کرد.