خبر

خانه > اخبار > در نمایشگاه برنامه ملی آباد ایران، به بهترین شکل بازار را رصد کردیم
اینکه کشاورز و دامدار از پشم دام پول در بیاورند، قدم بزرگی در محرومیت‌زدایی است
25 مهر 1402

در نمایشگاه برنامه ملی آباد ایران، به بهترین شکل بازار را رصد کردیم

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آباد ایران محسن حیدری‌نیا از انجام برخی حمایت‌ها ازجمله مصاحبه و فیلم در نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: «حضور در نمایشگاه برنامه ملی آباد ایران مطمئنا در درازمدت نیز خروجی خوبی خواهد داشت و به برند شدن یک مجموعه و کاربردی سازی فناوری کمک می‌کند، یعنی باعث کسب تجربه، برند شدن، مردمی‌سازی اقتصاد دانش بنیان و ایجاد یک فرهنگ است، در آنجا خیلی از دوستان با محصولات ما عکس یادگاری گرفتند که این به نوعی تبلیغ مخفی برای محصولات ماست و فرهنگ کالای ما را در کشور ترویج و گسترش می‌دهد.»

وی با بیان اینکه محصول تولید شده توسط این مجموعه شامل کالای خواب سنتی است، گفت: «برای مثال لحاف و کرسی که در سلامت انسان تاثیر بسیاری دارد و یک محصول کاربردی است که خانواده‌ها را هنگام تماشای تلویزیون یا کار با موبایل دور یکدیگر جمع می‌کرده و صلح و آرامش را به ارمغان می‌آورده را احیا و حتی صادر کرده‌ایم. همچنین تشک‌های پشمی و پنبه‌ای و کالاهای ارگانیک تولید می‌کنیم و در این زمینه خدمت‌رسانی انجام می‌دهیم.»

حیدری‌نیا با تاکیدبر اینکه محصولات ما به دو علت اثر مثبتی در فرایند محرومیت‌زدایی دارد، توضیح داد: «اول اینکه از پشم به‌عنوان الیاف استفاده می‌کنیم، این وسیله قیمت پایینی دارد و علی‌رغم خاصیت‌های بسیار زیاد درمانی، اما خیلی کم مورد استفاده قرار می‌گیرد و الیاف مصنوعی که سلامتی را به خطر می‌اندازد، جای آن را گرفته است. ما از الیاف پشمی که برای کشاورز کم‌اهمیت بود، استفاده می‌کنیم که به همین علت، ارزش این محصول نیز در حال رشد است که به نوعی تکمیل زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی به شمار می‌رود.»

وی اضافه کرد: «اینکه کشاورز و دامدار علاوه‌بر بهره‌گیری از محصولات لبنی دام‌ها، از پشم آنها نیز منتفع شوند و حتی از فروش الیاف دام برای تامین مبلغ علوفه استفاده کند، اتفاق خوشایندی است. کمااینکه پیش از این، این الیاف برای مردم فاقد درآمد بود و در بعضی شهرها مثل سمنان، مهدی‌شهر و شهرمیرزا پشم دام‌ها را در کنار رودخانه رها می‌کردند. از طرفی افرادی که برای ما کالا تولید می‌کنند، این کار را در منزل انجام می‌دهند و این باعث شده که افراد زندانی یا معلولینی که در منزل آموزش دیده‌اند نیز این فعالیت را انجام دهند. این مهم منجربه این شده که حتی با درآمد کم این کار، تن به ازدواج دهند و حتی خودرو بخرند. در حال حاضر فرد در روستا کنار خانواده خود زندگی می‌کند و در تولید هم اثر مثبت دارد. بانوان سرپرست خانوار نیز به همین نوبه در منزل با کمترین هزینه کالا تولید می‌کنند و نقش پویایی در اقتصاد کشور دارند.»

حیدری‌نیا در مورد حجم اشتغالزایی صورت گرفته در مجموعه تحت مدیریت خود، با اشاره به اینکه در لیست حقوقی ۴۱ نفر به صورت مستقیم با ما همکاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: «کسانی هم در شهرها و روستاهای مختلف آموزش دیده‌اند و برای ما کار انجام می‌دهند، البته ما با یک شخص طرف حساب هستیم و پول را به حساب آن شخص واریز کرده و ایشان حقوق و مواد اولیه را به دوزندگان تحویل می‌دهند، لذا احتمالا ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم با ما همکاری کنند که امید داریم اشتغال‌زایی ما در آینده بیشتر نیز شود.»

وی در مورد نقطه تمایز مجموعه خود با سایر مجموعه های مشابه در حال فعالیت عنوان کرد: «ما کار را به شکل سنتی انجام می‌دهیم اما به شیوه جدید به فروش می‌رسانیم. در تمام مارکت پلی‌ها حضور داریم و هرجا که نام ما را جست و جو کنید، خواهید دید که فروش انجام می‌دهیم. همچنین با دارا بودن دو سایت، در سوشال مدیا نیز حضور داریم، در تهران و بسیاری از شهرها دفتر نمایندگی داریم و برای ایجاد یک نمایندگی در خارج از کشور، تلاش‌های بسیار زیادی کردیم که به علت پیش‌آمد کرونا و تحریم‌ها، بعضی از آن ناموفق بود. اما به هر عنوان در حال ریشه‌دوانی هستیم و علت آن این است که فروش داریم. به هر حال کی از مهمترین نیازهای یک بیزینس مشتری است و اگر مشتری نباشد، بیزنس ارزشی ندارد.»

مدیرعامل شرکت تولیدی حیدرخواب ترنج ضمن یادآوری اینکه انسان‌های درستکار و معلولین عزیز برای ما فعالیت می‌کنند و به همین علت خداوند نیز به کار ما برکت داده است، خاطرنشان کرد:‌ «نکته مهم دیگر این است که ما یک سنت قدیمی را گسترش و سلامتی را به مردم هدیه می‌دهیم و خیلی مهم است که چه کالایی را به مردم می‌فروشیم که آیا برای آنها آسیب زننده است یا کالایی است که مردم را گرد خود جمع می‌کند و سبب آرامش می‌شود. به نظر من این احساس خوبی که نسبت به کار داریم و سنت‌های نیاکان را گسترش می‌دهیم، یکی از علت‌های تمایز ماست. کمااینکه عمده طرح‌های ما نوستالژیک، کار دست و بیشتر ساخته شده از مواد طبیعی است. در این میان شاید با یک دهم قیمت، محصول به صورت صنعتی هم تولید شود و عده‌ای هم خرید کنند، اما بعد از مدتی به علت بالاتر بودن سلامت کالای طبیعی از ما خرید می‌کنند.»

لینک کوتاه: