خبر

خانه > اخبار > در نمایشگاه برنامه ملی آبادیران صورت گرفت: ارائه خدمات روانشناسی رایگان در مناطق کمتر برخوردار
فارگو خدمات مشاوره روانشناسی
06 آبان 1402

در نمایشگاه برنامه ملی آبادیران صورت گرفت: ارائه خدمات روانشناسی رایگان در مناطق کمتر برخوردار

هومن فرهومند، قائم مقام شرکت سروهانا پارسیان و مدیر مسئول فارگو (اپلیکشن مشاوره و روانشناسی آنلاین) در گفت و گو با دبیرخانه برنامه ملی آبادیران گفت: این مجموعه فعالیت خود را با اپلیکیشن هانا شروع کرد که یک پلتفرم بازی برای کودکان ۳ تا ۸ ساله است که یک فرآیند بازی و سرگرمی است و با ۳ هزار کاربرگ شناختی که در درون بازی به صورت پنهان وجود دارد، گزارش‌هایی را از عملکرد یا بازی کودک در اختیار والدین می‌گذارد.

فرهومند با اشاره به محصول دیگر این مجموعه به نام فارگو اظهار داشت: در واقع این محصول، ا‌پلکیشن مشاوره و روانشناسی آنلاین است که در بستر آن خدمات روان درمانی آنلاین بین مراجعان و مشاوران صورت می گیرد؛ به عبارت دیگر فارگو بستری است که مشاوران و مراجعان می‌توانند هم به صورت تصویری و هم به صورت صوتی و نوشتاری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

وی به فعالیت حدود 40 روانشناس مورد تایید سازمان نظام روانشناسی در این اپلیکیشن اشاره و تصریح کرد: این تعداد روانشناس در حوزه های مختلف با بیش از 13 تخصص مختلف مستقر هستند که خدمات مشاوره و روان درمانی را ارائه می دهند.

مدیر مسئول فارگو در عین حال تاکید کرد که این اپلیکیشن در حوزه تولید محتوا و وبینارهای آموزشی نیز فعالیت می کند.

فرهومند پایگاه خبری - تحلیلی مهربان نیوز را از دیگر فعالیت های این مجموعه برشمرد و اذعان داشت: این پایگاه خبری که از اردیبهشت ماه امسال فعالیت خود را آغاز کرده، در سطح خبری و اطلاع رسانی محتواهای مرتبط با روانشناسی تولید می‌کند. انتشار دو ماه نامه روانشناسی بین رشته ای از دیگر فعالیت های این شرکت است که البته در هشت شماره به چاپ رسید، اما از سال ۱۳۹۹ دیگر تجدید چاپ نشد.

ناتوانی خانواده های مناطق کمتر برخوردار در پرداخت هزینه های روانشناسی

وی در خصوص ارتباط محصولات و خدمات این مجموعه با موضوع آبادانی و پیشرفت گفت: در نمایشگاه برنامه ملی آبادیران، تلاش ما بر این بود که با نهادهای متولی آبادانی و پیشرفت ارتباط برقرار کنیم؛ زیرا حتی پیش از برگزاری این نمایشگاه هم در نظر داشتیم که برای ارائه خدمات رایگان در مناطق کمتر برخوردار اقدامات لازم را انجام دهیم. با رویکردی که آبادیران در جهت فناوری و نوآوری در خدمت مردم و مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان دارد، با بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان و جهاد دانشگاهی مذاکراتی داشتیم.

فرهومند با تاکید بر اینکه هزینه خدمات روانشناسی بالاست و در سبد هزینه خانواده های مناطق کمتر برخوردار نمی‌گنجد، گفت: مجموعه ما در تامین هزینه مشاور مشکلاتی داشته و دارد؛ بنابراین باید جلسات بیشتری در این باره تشکیل و توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه شود تا برای فرد یا نهادی که می خواهد این سرمایه گذاری را انجام دهد، صرفه اقتصادی داشته باشد. اگرچه موضوع سلامت روان کالای ضروری و اساسی نیست، اما یک نیاز است و بهتر است که از طرف تامین کننده توجیه شود و در پیشبرد اهداف طرفین موثر باشد .

تهیه پرونده‌های سلامت روانی کودکان در مناطق کمتر برخوردار

قائم مقام شرکت سروهانا پارسیان با مهم دانستن سلامت روان به خصوص در سنین پایین، خاطرنشان کرد: ما نیز طبق صحبت هایی که داشتیم، در نظر داریم یک برنامه درمانی را با توافق طرفینی از کودکی داشته باشیم؛ یعنی وارد مناطق کمتر برخوردار شویم و پرونده‌های سلامت روانی را تهیه و توزیع کنیم که بتوانیم روند رشد سالم یک کودک را در یک خانواده کمتر برخوردار پایش کنیم و حداقل نیازهایی که برای سلامت روان وی لازم است را تامین کنیم.

فرهومند در ادامه افزود: در واقع هدف مان این است که خانواده را در یک سطح آگاهی قرار دهیم یا آموزش‌های اختصاصی فرزند پروری را در اختیار خانواده ها بگذاریم و به این ترتیب یک حرکت فرهنگی و ریشه ای انجام دهیم. زیرا همانطور که رشد و شکوفایی در همین سنین رخ می دهد، تمام آسیب های ناشی از محیط هم در این سن به کودک وارد می شود.

وی اضافه کرد: بنابراین پیشنهاد دادیم که در سطح آگاهی بخشی و آموزشی برای خانواده های محروم اقداماتی انجام شود. یعنی در سطح وسیعی آموزش های لازم را به خانواده ها ارائه بدهیم که بیاموزند ارتباط خوب با کودک به چه صورت است و قرار نیست که فشار اقتصادی به کودک سرایت کند و چگونه می توان پیش‌گیری های لازم را در این زمینه انجام داد.

بر پوشش همه جانبه خدمات روانشناسی متمرکز هستیم

قائم مقام شرکت سرو هانا پارسیان، پوشش همه جانبه خدمات روانشناسی را نقطه تمایز فعالیت ها و تولیدات این مجموعه دانست و یادآور شد: ممکن است بسیاری در این حوزه فعالیت کنند و هدفشان سلامت روان باشد اما کاری که ما را از دیگران تمیز می‌دهد این  است که مفاهیم را فقط در جلسه درمان پیاده نمی‌کنیم، بلکه برای آن تولید محتوا می کنیم و بازی می‌سازیم که اتفاقا به زودی بازی هایی در این حوزه به صورت اپلیکیشن منتشر خواهد شد.

فرهومند با اشاره به حضور ۳۵ نفر در لیست بیمه این شرکت به صورت دورکار، پاره وقت، تمام وقت و حضوری اظهار داشت: در این مجموعه ۲۰۰ روانشناس مشغول فعالیت هستند که حدود ۵۰ نفر آن ها به صورت حضوری در مرکز ما خدمات ارائه می‌دهند و بستر آنلاین ما نیز بدون محدودیت مکانی، خدمات لازم را در اختیاران متقاضیان قرار  می‌دهند‌.