خبر

خانه > اخبار > در مراسم افتتاحیه دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:
در مراسم افتتاحیه دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:
22 خرداد 1403

در مراسم افتتاحیه دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

در مراسم افتتاحیه دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: نیازمند تحول هستیم و شعار سال هم از ضرورت تحول می‌گوید. یک پنجره جمعیتی ۲۵ ساله داریم که اگر از آن استفاده نشود، کشور پیر می‌شود.
ما بهترین نیروی انسانی را در کشور داریم. لازم است موحد باشیم، ما جز امانت‌دار خدا نیستیم. همه امانت‌ها مانند طول عمر از طرف خداوند است. نوع نگاه‌مان به تحول باید عوض شود. یک مدیر خلاق و توانمند می‌تواند تحول ایجاد کند و نظام را تداوم بدهد. امام (ره) دارای چنین ویژگی بود و قدرت‌های جهان را به چالش کشید. ما نمی‌دانیم چقدر وقت داریم، چه کسی تضمین داده ما فردا هستیم!
الان امر ولی ما بر پیشرفت و تحول است. شنیدن صحبت ولی دین است. دنیا مزرعه آخرت است، لازم است یک ذره بجنبیم. این همه فکر در کشور داریم اما عده‌ای منتظرند قیمت دلار مشخص شود یا رئیس جمهور معلوم شود.سال بعد چشم انداز ۱۴۰۴ تمام می‌شود و نوبت سند چشم انداز ۱۴۳۰ می‌شود. ما برای بچه‌های دهه ۹۰ در آن سند تحول چه کردیم. برای نسل قبل می‌توان توانمندسازی انجام داد اما آنها دیگر نمی‌توانند تحول ایجاد کنند. نسل بعد می‌تواند تحول ایجاد کند، ما ایران منطقه‌ای را ساخته‌ایم.
باید بچه‌های مدرسه را به چنین رویدادی بیاوریم. زندگی آنها را لحظه به لحظه رصد کنیم. بپرسیم مشاغل و توانمندی‌های آینده کدام است. آبادیران اینها را به ما می‌گوید. الان رونالدو ثانیه‌ای ۶۰۰ هزار تومان درآمد دارد، رسیدن به چنین درآمدی برای مردم ممکن است. کشور همه فرصت‌ها را در اختیار دارد، در معاونت علمی برای ۲۰ میلیون نسل جوان طرحی را آماده کردیم.استارتاپ‌های دانش آموزی را مدنظر داریم راه اندازی کنیم تا افراد به درآمد برسند. از الان می‌توانیم این طرح را برای ۵ میلیون دانش آموزان کمتر برخوردار ایجاد کنیم.
کمیته امداد ۸۰۰ هزار دانش آموز تحت پوشش دارد، ما به اینها کمک مالی بکنیم با کرامت انسانی سازگار نیست. می‌توانیم اینها را وارد چنین استارتاپی کنیم و اقساط بپردازند. بنابراین لازم است صندوقی راه اندازی شود. صندوق توسعه ملی برای این منظور مناسب است و در چنین طرح‌هایی سرمایه گذاری کنند بهتر است تا بانک سینا را بخرند.
 دومین رویداد آبادیران اتفاق مبارکی است.