خبر

خانه > اخبار > در سفر استانی دفتر مردمی‌سازی معاونت علمی و دبیرخانه برنامه ملی آبادیران به استان یزد صورت گرفت
آبادیران یزد
13 دی 1402

در سفر استانی دفتر مردمی‌سازی معاونت علمی و دبیرخانه برنامه ملی آبادیران به استان یزد صورت گرفت

 

 

سفر استانی دفتر مردمی‌سازی معاونت علمی و دبیرخانه برنامه ملی آبادیران به استان یزد به منظور هماهنگی و معرفی برنامه ملی آبادیران و معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان یزد در نمایشگاه آبادیران به مدت دو روز و در روزهای شنبه و یکشنبه نهم و دهم دی‌ماه انجام شد.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، یکی از برنامه‌های روز نخست این سفر، جلسه با معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد و جمعی از دستیاران و مدیران وی بود که در آن مباحثی در مورد اهمیت برنامه ملی آبادیران و نمایشگاه استانی یزد به عنوان اولین نمایشگاه استانی آبادیران و لزوم همکاری و هماهنگی همه نهادهای متولی آبادانی و پیشرفت برای برگزاری نمایشگاه مطرح شد.

در ادامه باحضور در پارک علم و فناوری استان یزد، جلسه ای با دکتر نصیری‌زاده معاون خدمات و فناوری پارک برگزار و مطالبی در مورد اهمیت درک آحاد مردم از دانش‌بنیان و نهضت فراگیری فناوری در بدنه مردمی در جهت رفع چالش‌ها بیان شد، همچنین در مورد برگزاری اولین نمایشگاه آبادیران استانی در این استان و اهمیت حضور پارک و حمایت آن از نمایشگاه، توضیحاتی ارائه شد.

در ادامه آقای دکتر نصیری‌زاده از رویکرد و اقدامات پارک در جهت بکارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع چالش کارخانه های بزرگ و اهمیت اولین نمایشگاه استانی برای پارک مطالبی را بیان کرد.

در ادامه جلسه‌ای با شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور پارک علم و فناوری استان یزد برگزار و همچنین از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان یزد بازدید به عمل آمد و محصولات و فناوری‌های شرکت‌های مذکور مورد بررسی و ظرفیت سنجی برای حضور در نمایشگاه قرار گرفت و شرکت‌های دارای ظرفیت برای پیشرفت و آبادانی و رفع چالش مناطق کمتر برخوردار جهت حضور در نمایشگاه به کارگزار برگزاری معرفی شدند.

بازدید از کارخانه نوآوری درخشان استان یزد، شرکت‌های مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه استان یزد و خانه خلاق زینو از دیگر برنامه‌های روز اول سفر بودند.

در روز یک شنبه جلسه‌ای با حضور دکتر صالحی وزیری سرپرست بنیاد ملی نخبگان و جمعی از نخبگان استان برگزار و ارائه‌ای از برنامه ملی آبادیران و لزوم مشارکت بنیاد ملی در برگزاری نمایشگاه استانی و اهمیت حضور نخبگان در نمایشگاه بیان شد.

در ادامه آقای سلطانی دستیار مردمی‌سازی بنیاد در مورد اقدامات صورت گرفته در بنیاد گزارشی را ارائه و قرار به پیگیری تشکیل هیأت اندیشه‌ورز اقتصاد دانش‌بنیان و تشکیل گروه جهادی نخبگانی شد، همچنین نخبگان حاضر در جلسه، در باب رفع چالش‌ها و نیازهای خود، در جهت محقق شدن اهداف بنیاد مطالبی را بیان کردند.

در ادامه بازدید از مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد، جلسه با دستیاران مردمی‌سازی استان یزد و نشست هماهنگی نمایشگاه آبادیران استانی یزد برگزار شد.

این جلسه با حضور دکتر شاه‌حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری و بیش از 50 نفر از فعالان حوزه آبادانی و پیشرفت استان یزد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ارائه‌ای از برنامه ملی آبادیران و اهداف برگزاری نمایشگاه های استانی و اهمیت این موضوع بیان شد و هدف برگزاری رویداد استانی که چشاندن طعم شیرین فناوری به صاحبان اصلی انقلاب است، تبیین شد.

در ادامه این جلسه مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برتر استان به تشریح فعالیت‌های خود در راستای تولید علم و توسعه آبادانی و پیشرفت استان پرداختند و از ظرفیت‌های موجود بخش نخبگانی استان جهت تولید اشتغال و رفع نیازهای فناورانه استان صحبت کردند.

در ادامه نمایندگان هر یک از نهادها و ارگان‌های فعال در آبادانی و پیشرفت استان به تشریح نیازهای حال حاضر استان پرداختند و آمادگی خود را جهت ایجاد تعامل با فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان در جهت توسعه آبادانی و پیشرفت استان اعلام نمودند.

آقای شاه‌حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار، ضمن اعلام تشکر و خرسندی از ظرفیت شکل‌گرفته در استان در راستای رفع نیازهای استان، آمادگی تمامی نهادهای حاکمیتی استان را در جهت برگزاری نمایشگاه آبادیران استانی را اعلام نمود و ضمن دعوت از تمامی نهادها و شرکت‌ها برای حضور در این رویداد، راه‌حل چالش‌های موجود در استان را از طریق مردمی‌سازی بیان نمودند.

در ادامه جلسه‌ای صمیمی در ساختمان استانداری با حضور فعالان مردمی و نماینده و راهبر گروه‌های جهادی استان و نماینده سازمان تبلیغات و بخشداران استان برگزار شد که در این جلسه مسائلی در مورد لزوم و اهمیت حضور حلقه های میانی از بدنه مردم، برای اتصال فناوری و نوآوری جهت پیشرفت و رفع چالش مناطق کمتر برخوردار مطرح شد و همچنین چالش‌ها و دغدغه‌های گروه های جهادی احصاء و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان نشست و دورهمی صمیمی با حضور فعالان و شرکت‌های دانش‌بنیان و مسئولان و و متولیان پیشرفت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و دانش‌بنیان بازنشسته و فعال به جهت هم افزایی و استفاده از تجارب در محل کارخانه نوآوری درخشان برگزار شد.

گفتنی است نمایشگاه منطقه‌ای آبادیران با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برای پاسخ به چالش‌ها و ایجاد اشتغال پایدار و همچنین توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات‌ این شرکت‌ها جهت محرومیت‌زدایی با مشارکت استانداری یزد، پارک علم و فناوری استان یزد و کارخانه نوآوری درخشان یزد در تاریخ ۲۴ الی ۲۷ بهمن ماه در محل کارخانه نوآوری درخشان یزد برگزار می‌شود.