خبر

خانه > اخبار > دانش‌پرداز هوشمند زمانه؛ آموزش برنامه‌نویسی برای همه، در هر کجا
آموزش برنامه نویسی
19 شهریور 1403

دانش‌پرداز هوشمند زمانه؛ آموزش برنامه‌نویسی برای همه، در هر کجا

شرکت دانش‌بنیان «دانش‌پرداز هوشمند زمانه» با تولید اپلیکیشن‌های آموزشی سبب شده حتی نوجوانان در مناطق کمتربرخوردار نیز تنها با داشتن یک تلفن همراه ، بتوانند به سادگی و با هزینه‌ی‌ کمتر آموزش ببینند.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دانش‌پرداز هوشمند زمانه ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: مجموعه دانش‌پرداز هوشمند زمانه تولیدکننده اپلیکیشن‌های آموزشی است. این اپلیکیشن‌ها برای آموزش برخی مهارت‌هایی که در مدرسه کمتر به آن پرداخته می‌شود، تولید شده‌اند تا نوجوانان و دانشجویان از آن بهره‌مند شوند. هم‌اکنون حدود ۱۲۰,۰۰۰ کاربر داریم که بیشتر آنان نوجوانان و دانشجویان هستند.

یکی از مهارت‌هایی که تمرکز بیشتری روی آن داریم، مهارت برنامه‌نویسی است. به شکلی که کاربر بدون نیاز به لپ‌تاپ و با استفاده از تلفن همراه خود، برنامه‌نویسی را آموزش ببیند.

تمامی دوره‌های آموزشی که پیش‌تر وجود داشت نیاز به لپ‌تاپ داشتند، در حال حاضر باتوجه به شرایط اقتصادی موجود تهیه‌ی لپ‌تاپ به عنوان قدم اولیه کار بسیار سختی است. ما در مجموعه دانش‌پرداز هوشمند زمانه این مشکل را مرتفع کرده‌ایم و با ایجاد اپلیکیشن داخل گوشی موبایل کاربران به راحتی می‌توانند کدهای مختلف خود را داخل گوشی تمرین و اجرا کنند. تا به امروز در ایران چنین نمونه آموزشی وجود نداشته است ولی ما موفق به پیاده‌سازی آن شده‌ایم و مورد استقبال کاربران نیز قرار گرفته است.

وی یادآور شد: مجموعه ما برنامه‌نویسی را از سطح بسیار پایین آموزش می‌دهد. و با وجود پایین بودن سطح دانش نوجوانان، می‌توان با کمک روش آموزشی ما و به کمک بازی به آنان آموزش داده شود.

رضا نجفی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: بزرگ‌ترین دستاورد مجموعه ما، درست کردن روشی آموزشی است که توسط آن بسیاری از افرادی که تمایل به یادگیری برنامه‌نویسی دارند ولی نمی‌توانند از پس هزینه‌های آن برآیند نیز از آموزش بهره‌مند شوند. مجموعه ما با ارائه‌ی این روش آموزشی علاوه بر کاهش هزینه‌ها، از سختی آن نیز کاسته‌ایم‌. افراد علاقه‌مند آسان و کم‌هزینه می‌توانند به سمت رویای خود حرکت کنند.

ایشان در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار کردند: ما به صورت فیزیکی حضور نداریم ولی در بسیاری از مناطق افراد به کمک اپلیکیشن ما آموزش دیده‌اند. حتی کاربری نابینا داشته‌ایم که برنامه‌نویسی را با پشتیبانی ویژه ما یادگرفته است.

نجفی خاطرنشان کرد: ذات و ماهیت اپلیکیشن ما، آموزش برنامه‌نویسی برای نوجوانان به ویژه در مناطق کمتربرخوردار است زیرا؛ دوره‌های آموزشی گذشته، نیاز به حضور در آموزشگاه‌ها داشت که در مناطق کمتربرخوردار آموزشگاهی برای آموزش برنامه‌نویسی وجود نداشت و در کلانشهرها مانند؛ تهران و مشهد که آموزشگاه وجود داشت، آموزش امکان‌پذیر بود. در حال حاضر افراد به کمک اپلیکیشن تولیدی مجموعه ما می‌توانند به آموزش دسترسی پیدا کنند.

ایشان در خصوص نیازمندی‌های مجموعه افزودند: برای بازدهی بیشتر مجموعه نیاز به حمایت ویژه داریم. همچنین تقاضامندیم پروسه اخذ وام‌ها تسهیل و تسریع شود