خبر

خانه > اخبار > دانش‌بنیان‌ها به کمک صنایع لبنی کشور آمدند!
شیردوشی گاو
07 خرداد 1403

دانش‌بنیان‌ها به کمک صنایع لبنی کشور آمدند!

شرکت دوشا صنعت با تولید قطعات شیردوش باکیفیت و قیمتی مناسب، گامی مهم در جهت بومی‌سازی این صنعت و کاهش وابستگی به واردات برداشته است. این امر علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، به ارتقای کیفیت و سلامت شیر تولیدی در کشور نیز کمک می‌کند.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران مدیر عامل شرکت دوشا صنعت کوشا ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: ما در مجموعه دوشا صنعت از سال ۱۳۸۴ با هدف تولید قطعات شیردوش برای گاوداری‌ها فعالیت می‌کنیم. یکی از مهم‌ترین تولیدات ما، لاینر نام دارد که به عنوان اولین قطعه‌ای که با شیر گاو در تماس است، نقشی کلیدی در سلامتی و کیفیت شیر تولیدی ایفا می‌کند.

وی افزود: ما با حساسیت و ظرافت تمام، این قطعه را تولید می‌کنیم و به دلیل اهمیت آن برای سلامتی ۸۰ میلیون انسان، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در ارتقای کیفیت آن انجام داده‌ایم.

لاینر دوشا صنعت مزایای متعددی دارد:

قیمت مناسب: قیمت این قطعه در ایران ۳۲۰ هزار تومان است، در حالی که نمونه خارجی آن ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان فروخته می‌شود.

کیفیت بالا: با وجود اینکه لاینرهای اروپایی به طور معمول پس از ۴۵ روز استفاده باید تعویض شوند، لاینر دوشا صنعت بدون چسب تا ۸ ماه و با چسب حتی بیشتر عمر می‌کند. این موضوع به نفع دامداری‌ها، به خصوص در مناطق دور افتاده، است که دسترسی به قطعات یدکی دشوار است.

جلوگیری از آلودگی شیر: شرکت‌های بزرگی مانند کاله و میهن از شیردوش‌های صنعتی با سرعت ۶۰ تا ۷۰ پالس در دقیقه استفاده می‌کنند تا بار میکروبی شیر را پایین نگه دارند. ما با طراحی و تولید قطعه‌ای خاص، این مشکل را حل کرده‌ایم و از آلودگی شیر توسط لاینر جلوگیری می‌کنیم.

علاوه بر لاینر، ۱۸ قطعه دیگر از قطعات شیردوش را نیز با کیفیتی بالاتر از نمونه‌های خارجی تولید می‌کنیم. رضایت و اعتماد مصرف‌کنندگان، گواه کیفیت بالای محصولات ما است.

هوشنگ حاجی شاه در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: یکی از افتخارات ما، تولید قطعاتی است که با نمونه‌های اروپایی رقابت می‌کنند. به عنوان مثال، رابطی به نام زانوی شصت یا رابط پنجاه به شصت، نمونه‌ای از این دستاوردها است.

در حالی که در اروپا دسترسی به مواد اولیه مرغوب وجود دارد، ما با استفاده از مواد اولیه تایوان و چین که از نظر کیفی در رده‌های پایین‌تر قرار دارند، با تلاش و پشتکار فراوان موفق به تولید این قطعه با کیفیتی در حد نمونه‌های اروپایی شده‌ایم.

وی در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار داشت: ما در مجموعه خود دو نوع دستگاه شیردوش تولید می‌کنیم:

شیردوش صنعتی: این دستگاه برای گاوداری‌های بزرگ و صنعتی طراحی شده است.

شیردوش سیار: این دستگاه مانند فرقون بوده و برای گاوداری‌های کوچک و مناطق کمتر‌برخوردار مناسب است.

ما تمرکز خود را بیشتر بر روی تولید و ارائه خدمات به گاوداری‌های کوچک در مناطق کمتر‌برخوردار قرار داده‌ایم. دلیل این امر، علاقه و تعهد ما به کمک به این بخش از جامعه و ارتقای سطح زندگی آنها است.

وی گفت: با ارائه دستگاه‌های شیردوش سیار باکیفیت و قیمت مناسب، به گاوداران این مناطق کمک می‌کنیم تا راندمان کاری خود را افزایش داده و از شیر گاو به بهترین نحو استفاده کنند.

ما در مجموعه خود به این باور داریم که همه افراد، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی و اقتصادی، باید به امکانات و خدمات باکیفیت دسترسی داشته باشند..