خبر

خانه > اخبار > داروهای دانش بنیان در دوردست ترین مناطق کشور
دارو ضد التهاب زخم
17 دی 1402

داروهای دانش بنیان در دوردست ترین مناطق کشور

یک شرکت دانش‌بنیان محصولی تحت عنوان «مدا» که یک کپسول آناهیل از نوع ماده ضد التهاب است را به عنوان تسریع کننده در ترمیم زخم تولید کرده و آن را به دورترین داروخانه های مناطق کم‌تر برخوردار ایران فرستاده تا در دسترس همه قرار گیرد. قیمت این محصول را نیز معقول و منطقی در نظر گرفته تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، محمد رضا انبیایی از مجموعه سلامت پرمون امین درخصوص محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آنها گفت: «محصول دانش بنیان شرکت ما تحت عنوان «مدا» یک کپسول آناهیل از نوع ماده ضد التهاب است که به عنوان تسریع کننده در ترمیم زخم و مسکن و بازجذب خون‌مردگی استفاده می‌شود.»

وی با بیان اینکه مصرف این محصول می‌تواند دوره نقاهت پس از بیماری را کوتاه کند، تصریح کرد: «همچنین این محصول در زیبایی، نوع بهبود زخم و آثاری که پس از عمل جراحی به جا می‌ماند، می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد. از طرفی در عمل جراحی دندانی پس از کشیدن دندان، ایمپلنتیشین‌های دندانی، اعمال جراحی ارتوپدی، اعمال جراحی ای ان تی و تمام جراحی‌هایی که مداخلات پزشکی به صورت جراحی است، التهاب را کاهش داده و بهبود زخم را تسریع می‌کند.»

وی درخصوص بزرگترین یا مهمترین دستاورد این شرکت با یادآوری اینکه از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در زمینه تولید داروهای طبیعی و شیمیایی شروع کردیم و عمدتاً در زمینه داروهای طبیعی پیشرفت کردیم، خاطرنشان کرد: «عمده محصول ما کپسول آناهیل پلاس است که پیش از این وجود نداشت و ما آن را برای اولین بار وارد بازار دارویی ایران کردیم. سایر محصولات دارویی ما که شامل حدود ۱۵ پرونده است، ممکن است در ایران به اشکال مختلف وجود داشته اما محصول آناهیل نبوده و در حال حاضر به قدری فراگیر شده و استقبال پزشکان از آن زیاد بوده که کمتر داروخانه‌ای در ایران یافت می‌شود که این کپسول را نداشته باشد و پزشکی را نمی‌توان پیدا کرد که اسم آناهیل را بلد نباشد یا اگر جراح است و در گروه جراحی، زیبایی یا کاشت مو فعالیت می‌کند، از این محصول استفاده نکرده باشد. ورود این محصول به بازار دارویی ایران باعث تغییرات زیادی شده و خدمت بسیار بزرگی در ترمیم و بهبود روند زخم داشته است.»

وی درخصوص حجم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این شرکت اظهار کرد: «حدود ۱۵۰ نفر به طور مستقیم و ۲۰۰ نفر به شکل غیرمستقیم با شرکت ما فعالیت دارند و همکاری می‌کنند.»

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های این مجموعه در حوزه آبادانی مناطق کم‌تر برخوردار بیان کرد: «سعی ما بر این بوده که این محصول را به دورترین داروخانه های ایران برسانیم و در دسترس همه قرار دهیم. قیمت این محصول نیز معقول و منطقی در نظر گرفته شده تا همه بتوانند از آن استفاده کنند و همچنین برای اینکه پزشکان ما از نحوه مصرف این دارو مطلع شوند، افرادی را استخدام کرده‌ایم که همیشه تحت آموزش هستند و آنان را به شهرهای بزرگ و کوچک و کوچک‌تر می‌فرستیم و در زمینه آموزش به صورت بسیار فعال هستیم. در حال حاضر ۲۵ نفر آموزش دهنده، چهار نفر سوپروایزر و شش نفر دکتر داروساز در این زمینه در حال فعالیت هستند.»

وی در پایان با تاکیدبر اینکه محصولات ما بدیع بوده و کپی نیستند، اضافه کرد: «این محصولات برای اولین بار در کشور عرضه شده و گروه تحقیق و توسعه بسیار متبحر، فعال، آپدیت و متخصصی داریم. همچنین طراحی و اجرای مطالعات بالینی را یکی از اصول کار خود قرار داده و تعداد زیادی مطالعه بالینی را با دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، بیمارستان ها و دانشجویان شروع کردیم و این می‌تواند وجه تمایز ما با سایر شرکت‌های مشابه باشد.»