خبر

خانه > اخبار > حمایت از عرضه محصولات آموزشی و سرگرمی نانو به کودکان مناطق محروم
حمایت از عرضه محصولات آموزشی و سرگرمی نانو به کودکان مناطق محروم
29 خرداد 1402

حمایت از عرضه محصولات آموزشی و سرگرمی نانو به کودکان مناطق محروم

مرجان صدیقیان‌راد، کارشناس واحد ارزیابی این شرکت در حاشیه نخستین ‌نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) گفت: این شرکت در تولید محصولات آموزشی و سرگرمی فناوری نانو فعال است.

وی افزود: سعی ما بر این است تا نانو را به زبان ساده به صورت بازی و سرگرمی به بچه‌ها در سنین مختلف آموزش بدهیم. آموزش نانو به صورت تئوری کافی نیست و لازم است بچه‌ها با استفاده از ابزاری این فناوری را لمس کنند.

صدیقیان‌راد بیان کرد: آموزش ساده و قابل فهم همگانی فناوری‌های پیشرفته یکی از نیازهای جامعه برای درک اهمیت و کاربرد این فناوری‌ها است. شرکت نوآوران فناوری تکتا به پیشتوانه‌ تجربه و تخصص در زمینه تجاری‌سازی محصولات فناورانه و دانش‌بنیان، به عنوان اولین شرکت ایرانی گام در عرصه توسعه محصولات آموزشی و سرگرمی فناوری نانو نهاده است.

وی در ادامه گفت: این محصولات در قالب‌های متنوع با هدف آموزش مفاهیم و کاربردهای فناوری نانو توسعه یافته و به بازار عرضه شده‌اند. این شرکت از سال 98 شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر منتظر گرفتن تائیدیه از ستاد توسعه ویژه فناوری نانو است.

صدیقیان راد تصریح کرد: متاسفانه محصولات نانو کالای لوکس محسوب می‌شوند و استفاده از این محصول در مناطق محروم هنوز جانیفتاده است البته در تلاش هستیم تا با رساندن هزینه تولید به حداقل آنها را در حد قدرت خرید مناطق مختلف تولید کنیم تا در اختیار تمام افراد قرار گیرد.

وی افزود: امروز افراد کم توان جسمی را در نمایشگاه دیدم، کاش نهادهای حمایتی تدابیری اتخاذ می‌کردند تا مقداری از هزینه تولید را متقبل شوند تا با تولید به صرفه و با قیمت مناسب این محصولات به دست افراد کم بینا و کم شنوا نیز می‌رسید. یا مساعدت کنند تا این محصولات به مناطق محروم نیز برسد و در راه شناساندن علم و فناوری نانو به این مناطق نیز گامی برداشته شود.

لینک کوتاه: