خبر

خانه > اخبار > حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور
حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور
18 اردیبهشت 1402

حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران)، کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای حل آسیب‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی، حمایت‌های متنوعی را به‌عنوان مشوقی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور عرضه می‌کند.

کمیته امداد امام خمینی (ره) که یکی از برگزارکنندگان نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) است حمایت‌های خود را در ۵ بخش خرید تجهیزات کاربردی شرکت های دانش‌بنیان، خرید ماشین آلات ساخت داخل، ایجاد فرصت‌های شغلی نوآورانه و دانش‌بنیان،   توسعه کسب و کار راهبران پیشران و حمایت از توسعه طرح‌های محرومیت‌زدا و نوآوری اجتماعی عرضه می‌کند. جزئیات این طرح تشویقی به شرح ذیل می‌باشد:

خرید تجهیزات کاربردی شرکت های دانش‌بنیان

ارائه تسهیلات ارزان قیمت به منظور خرید تجهیزات فناورانه از شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق تا سقف مبلغ 3 میلیارد ریال برای ایجاد مشاغل خرد و خانگی به مجریان طرح‌های اشتغال مورد حمایت و راهبران اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره).

خرید ماشین آلات ساخت داخل

ارائه تسهیلات ترجیحی خرید ماشین‌آلات ساخت داخل از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مورد تایید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به مجریان طرح های اشتغال، راهبران شغلی و کارفرمایی معرفی شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره).

جدول ارائه تسهیلات

شرایط پرداخت تسهیلات قابل ارائه به متقاضیان طرح‌های راهبری شغلی و کارفرمایی تسهیلات قابل ارائه به مجریان طرح های اشتغال مورد حمایت  امداد امام (ره)
سود تسهیلات 8 درصد 4 درصد
سقف مبلغ تسهیلات 80% قیمت ماشین‌آلات تا سقف اعتبار متقاضی 90% قیمت ماشین‌آلات
شرایط بازپرداخت 36 ماه (جمع دوره تنفس و بازپرداخت) در اقساط مساوی ماهانه با امکان تنفس تا 6 ماه 60 ماهه (جمع دوره تنفس و بازپرداخت) در اقساط مساوی ماهانه با امکان تنفس تا 1 سال


ایجاد فرصت‌های شغلی نوآورانه و دانش‌بنیان

ارایه بسته‌های تشویقی شامل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه (تا سقف 1500 میلیون ریال با بازپرداخت 7 ساله)، حق بیمه سهم کارفرما (تا سقف مبلغ 23% حداقل دستمزد با مبناي30 روز کارکرد در ماه به‌ مدت 2 سال)  و کمک هزینه دوره آموزشی تخصصی از طرف کمیته‌ امداد امام‌خمینی(ره) به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به ازای ‌بکارگیری هر یک از متقاضیان مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در مشاغل تخصص محور به صورت تمام وقت.

توسعه کسب و کار راهبران پیشران

امکان عقد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق دارای صلاحیت حرفه‌ای به عنوان راهبران شغلی امداد امام (ره) و ارایه خدمات حمایتی و پشتیبانی امداد در قالب ارایه تسهیلات پشتیبان به راهبران تا سقف 40 میلیارد ریال، پرداخت هزینه آموزش تخصصی تا سقف 100 میلیون ریال و پرداخت کمک هزینه شرکت در نمایشگاه‌های محلی و منطقه‌ای تا سقف مبلغ 60 میلیون ریال در ازای مشارکت در راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک افراد مورد حمایت.

حمایت از توسعه طرح‌های محرومیت‌زدا و نوآوری اجتماعی

پرداخت تسهیلات ترجیحی تا سقف مبلغ 40 میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برای حمایت در توسعه طرح های حوزه نوآوری اجتماعی ناظر بر حل آسیب‌های اجتماعی و طرح‌های محرومیت‌زدا با قابلیت حل بحران‌های شدید منطقه‌ای.

 

نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران)، در حوزه‌های مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستایی، کشاورزی، دامپروری و شیلات، ماشین‌آلات کوچک‌مقیاس، سلامت، بهداشت و توانبخشی و همچنین فناوری‌های آموزشی برگزار می‌شود و شرکت‌های خلاق در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی با حضور در این نمایشگاه، به عرضه محصولات و توانمندی‌های خود در این حوزه‌ها می‌پردازند.

گفتنی است نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) از تاریخ 23 الی 25 خرداد ماه 1402 در محل تهران، مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد. همچنین در طول سال به صورت نمایشگاه مجازی از طریق وبسایت نمایشگاه به نشانی https://abadiranexpo.ir در دسترس عموم قرار دارد. به منظور ثبت نام در این نمایشگاه می‌بایست به لینک ثبت نام مراجعه نموده و نسبت به تکمیل اطلاعات خود با توجه به راهنمای ثبت نام اقدام نمائید.

لینک کوتاه: