خبر

خانه > اخبار > جهاد سازندگی امروز در قالب ده‌ها نهاد و دستگاه حمایتی ادامه دارد
جهاد سازندگی امروز در قالب ده‌ها نهاد و دستگاه حمایتی ادامه دارد
26 خرداد 1402

جهاد سازندگی امروز در قالب ده‌ها نهاد و دستگاه حمایتی ادامه دارد

روح‌الله ایزدخواه که در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه فناوری ها و محصولات محرومیت زدا (آبادیران) در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد تأسیس جهاد سازندگی و گرامیداشت یاد و خدا شهدا و دیگر جهادگران مخلص این نهاد گفت: ثمره تشکیل جهاد سازندگی را در عرصه‌های مختلف کشور از جمله محرومیت‌‌زدایی و خودکفایی و توسعه روستایی شاهدیم. 
وی افزود: این پیشرفت ها حاصل نمی‌شد  مگر به تشخیص و تدبیر عالمانه رهبر فقید انقلاب که فرمودند همان مردمی که انقلاب را پیروز کردند، باید کشور را هم آباد کنند.
ایزدخواه با بیان این که باید در حل مسائل کشور به مردم متوسل شویم، اظهار داشت: هر چند الگوی مردمی جهاد سازندگی در طول عمر خود با چالش هایی مواجه شد که سرانجام آن را به انحلال کشاند ولی حرکت جهادی نخوابید و دهها برابر رشد کرد و امروز در قالب ده‌ها نهاد و دستگاه خود را بازیابی کرده است. مهم تر آنکه جوانان جهادی خسته و ناتوان نشدند و آبادانی ایرانی را در اقصی نقاط کشور دست گرفتند.
وی در ادامه گفت: رهبر انقلاب می فرمایند فتح الفتوح ما پرورش چنین جوانانی بود. این جوشش و رویش بزرگ با سرعت و شتاب بالا در عرصه‌های مختلف به پیش می رود و حاکمیت باید فضا را برای رشد سریعتر آن مساعد کند. ما هم در مجلس وظیفه داریم ساز و کارها را به نفع جهاد مردمی تغییر بدهیم.
ایزدخواه افزود: باید ساختارها و دستگاه‌های مداخله گر را بازتنظیم کنیم تا حماسه اقتصادی محقق شود. 
 
وی با بیان این که الگوسازی و تمدن سازی از مسیر خلق حماسه رخ می‌دهد، اظهار داشت: مردم برای یک پیشرفت همه جانبه آماده‌اند و نیروهای جوان،   خودجوش به صحنه آمده‌اند.
ایزدخواه تصریح کرد: نهادهای حمایتی باید آن نگاه سازمانی را که در گذشته داشتند ترک کنند و به سمت نهادهای پیشرفت کشور میل کنند. 
وی افزود: خوشبختانه سازمان های ما به سوی مردمی شدن به پیش می روند و نیاز به اتاق فکر مشترک و همگرایی داریم.

لینک کوتاه: