خبر

خانه > اخبار > تولید کنتورهای هوشمند حجمی برای مدیریت مصرف آبهای زیرزمینی
کنتور هوشمند آب
16 دی 1402

تولید کنتورهای هوشمند حجمی برای مدیریت مصرف آبهای زیرزمینی

یک شرکت دانش بنیان با هدف مدیریت مصرف آبهای زیرزمینی در بخش‌های کشاورزی و صنعتی، کنتورهای هوشمند حجمی را طراحی و تولید کرده است.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران و به نقل از موج، رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان مهندسی آبار توزین گفت: بروز خشکسالی های چند سال اخیر در کشور و همچنین مصارف نا متعارف از آبهای زیرزمینی منجر به صدمات جبران ناپذیر به اکثر آبخوانهای حیاتی در کشور شده و به همین دلیل ما کنتورهای هوشمند حجمی را در جهت مدیریت مصرف آبهای زیرزمینی طراحی و تولید کرده ایم.

علی گودرزی خاطرنشان کرد: کنتورهای هوشمند ما در اکثر استان های کشور نصب گردیده و اطلاعات ارسالی از این کنتورها از طریق یک نرم افزار تحت وب قابل دسترس برای کارشناسان شرکت های آب منطقه ای و امورهای آب است. وی به این موضوع اشاره کرد که این اطلاعات پایه به مدیران و کارشناسان در کشور کمک می کند تا بتوانند یک برنامه ریزی دقیق در جهت مدیریت مصرف از آبهای زیرزمینی برای رسیدن به یک الگوی مصرف مشخص بر اساس اقلیم هر منطقه تعریف و تعیین نمایند .

گودرزی تصریح کرد: برای بی نیاز نمودن کشور از واردات  و جلوگیری از خروج ارز سعی کرده ایم محصولات تولیدی خود را به روز رسانی نمائیم و از این محصولات می‌توان به کنتورهای حجمی دیجیتالی با دقت اندازه گیری بالا با قابلیت قرائت از راه دور با بهره گیری از تکنولوژی LORAو انواع  فلومترهای الکترومغناطیسی و التراسونیک در سایزهای مختلف  اشاره نمود.

این فناور و پژوهشگر گفت: محصولات تولیدی ما در اکثر پروژه ها و طرح های آبرسانی مهم کشور مورد استفاده قرار گرفته است که می‌توان به پروژه طرح گرمسیری مربوط به قرارگاه خاتم الانبیا ، پروژه ملی دشت سیستان، دشت عباس، جهاد سیستان، طرح تجهیز چاههای آب زیرزمینی استان هرمزگان اشاره کرد.