خبر

خانه > اخبار > تولید محصولات دانش‌بنیان با پایه گیاهی، گامی در راستای توسعه مناطق کمتربرخوردار
تولید کرم از زنجبیل
20 تیر 1403

تولید محصولات دانش‌بنیان با پایه گیاهی، گامی در راستای توسعه مناطق کمتربرخوردار

شرکت کیمیا رخ‌ آرا نگار با تولید کرم آبرسان حاوی جینجرول از ریشه زنجبیل، نه تنها محصولی دانش‌بنیان و باکیفیت به بازار عرضه کرده است، بلکه با ایجاد اشتغال در مناطق کمتربرخوردار، به توسعه این مناطق نیز کمک می‌کند.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، مدیر عامل شرکت کیمیا رخ‌ آرا نگار ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: در سال ۱۳۹۸ با تاسیس شرکت کیمیارخ‌آرانگار و ثبت برند نظاره، قدم در مسیر تولید محصولات شوینده گذاشتیم. پس از سال‌ها تلاش و تحقیق در حوزه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، موفق به تولید کرم آبرسان نظاره حاوی مواد فعال و اکتیو شدیم و نشان دانش‌بنیان را برای این محصول دریافت کردیم.

از همان ابتدا، هدف ما استفاده از پایه‌های گیاهی در ترکیبات محصولاتمان بود. پس از سال‌ها تلاش بی‌وقفه تیممان، توانستیم میکرو ذرات حاوی جینجرول استخراج شده از زنجبیل را با خلوصی بیش از ۹۰ درصد تولید کنیم. یکی از کاربردهای این محصول، استفاده از آن در فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی بود که منجر به تولید اولین کرم آبرسان حاوی جینجرول در بازار شد.

در این مسیر، از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به خاطر حمایت‌هایشان در زمینه اخذ مجوزها و پروانه‌ها، تامین فضای مناسب تولید، تسهیل فرآیندهای اداری و همچنین اعطای تسهیلات کم بهره و با تنفس سپاسگزاریم.

الهام مختارزاده‌سبزی‌پرور در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: با افتخار می‌توانم بگویم که از تک تک لحظه‌های عمرم برای پیشرفت و رسیدن به اهدافم استفاده کرده‌ام. در این مسیر، از همراهی و یاری اساتید و همکاران دانشگاهی گرانقدرم که با صداقت و خلوص نیت در کنارم بودند، بهره بردم. رمز موفقیت من در هم‌راستایی رشته تحصیلی‌ام با شغل انتخابی‌ام نهفته بود.

ایشان در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم ۳۰ نفر مشغول به کار هستند.

وی در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹، با هدف خدمت‌رسانی به هموطنان عزیزمان در مناطق کمتربرخوردار، گروه جهادی شهید امینی را تاسیس کردیم. این گروه تاکنون فعالیت‌های متعددی در زمینه‌های مختلف انجام داده است.

با توجه به اینکه محصول دانش‌بنیان ما از ریشه زنجبیل تولید می‌شود، می‌توانیم این فعالیت جهادی را در راستای توسعه این محصول نیز ادامه دهیم. این امر، ارتباط مستقیمی با کشاورزان و روستاییان مناطق کمتر‌برخوردار برقرار خواهد کرد و در ایجاد اشتغالزایی و کارآفرینی در این مناطق نقش بسزایی خواهد داشت.