خبر

خانه > اخبار > تولید محصولات آموزشی - علمی دانش بنیان برای مناطق کم‌تر ‌برخوردار
آموزش کودکان
25 فروردین 1403

تولید محصولات آموزشی - علمی دانش بنیان برای مناطق کم‌تر ‌برخوردار

شرکت دانش بنیان ایده پردازان اندیشه فرتاک با استفاده از داستان پردازی، طراحی شخصیت‌ها و روند داستانی جذاب، و همچنین با انجام فعالیت و آزمایش، یادگیری موضوعات علمی مختلف را برای کودکان و نوجوانان آسان کرده است.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران مدیر عامل شرکت ایده پردازان اندیشه فرتاک ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: شرکت دانش بنیان ایده پردازان اندیشه فرتاک در زمینه آموزش نوین موضوعات مختلف علمی مانند شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی و زمین‌شناسی به کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند. ما با استفاده از داستان پردازی، طراحی شخصیت‌ها و روند داستانی جذاب، و همچنین با انجام فعالیت و آزمایش، یادگیری موضوعات علمی مختلف را برای کودکان و نوجوانان آسان کرده‌ایم.

فعالیت‌های ما به دو صورت انجام می‌شود:

همکاری با مدارس: در این روش، با مدارس مختلف همکاری می‌کنیم و برنامه‌های آموزشی خود را برای دانش‌آموزان ارائه می‌دهیم.

تولید محصولات آموزشی: ما محصولات آموزشی متنوعی مانند کتاب، بازی و نرم‌افزار تولید و به بازار عرضه می‌کنیم.

وی افزود: در سال ۱۳۹۷ به عضویت شرکت‌های خلاق درآمدیم و از برخی حمایت‌ها استفاده کردیم. اکنون برای گسترش مجموعه خود نیاز به حمایت مالی و تسهیلات و وام با مبالغ بیشتر، درصد پایین و تنفس بالا داریم. همچنین در زمینه تبلیغات و معرفی محصولات خود نیاز به حمایت داریم.

مریم عابدی استاد در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: بزرگ‌ترین دستاورد مجموعه ما این است که توانسته‌ایم آموزش موضوعات مختلف علمی را با آزمایش و سرگرمی و داستان برای کودکان همراه کنیم و به عنوان یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان محصولات علمی آموزشی بین تولیدکنندگان اسباب‌بازی شناخته شویم.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم که آموزش باید همراه با سرگرمی باشد. اکثر محصولاتی که اکنون در بازار هستند تنها جنبه سرگرمی دارند، اما ما سبک کاری متفاوتی داریم. به عنوان مثال، در زمین‌شناسی، بچه‌ها خودشان موضوعات مختلف آن را از جمله مبحث فسیل‌شناسی و فوران آتشفشان و... را با سرگرمی و آزمایش یاد می‌گیرند.

وی در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کم‌‌تر برخوردار اظهار داشت: محصولات ما به صورت پکیج‌هایی بسته‌بندی می‌شوند که همه‌ی تجهیزات و وسایل لازم در آن قرار گرفته است. دفترچه راهنمای داستانی به زبان ساده برای کودکان نوشته شده است و خودشان می‌توانند آن را بخوانند. انجام آزمایشات با محصولات ما نیازی به مدرسه پیشرفته یا آزمایشگاه ندارد و دانش‌آموزان می‌توانند به راحتی در منزل خود آن‌ها را انجام دهند. افراد در روستا و مناطق کم‌تر برخوردار نیز می‌توانند از محصولات ما استفاده کنند. ما مربی پشتیبان نیاز داریم که از این طریق دانش‌آموزان می‌توانند سوالات خود را از ما بپرسند.