خبر

خانه > اخبار > تولید ماشین‌آلات برداشت محصولات غده‌ای به دست فناور کردستانی بومی‌سازی شد
دستگاه برداشت کشاورزی
19 آذر 1402

تولید ماشین‌آلات برداشت محصولات غده‌ای به دست فناور کردستانی بومی‌سازی شد

تولید ماشین‌آلات برداشت محصولات غده‌ای ازسوی یک شرکت دانش‌بنیان کردستانی بومی‌سازی شد.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران و به نقل از سپهر غرب، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این شرکت در زمینه طراحی و تولید ماشین‌های کشاورزی فعالیت می‌کند و تاکنون دو اختراع در آمریکا و سه اختراع داخلی در این زمینه به ثبت رسانده است، گفت: تولید محصول متناسب با درخواست مشتری با شرایط مختلف، ازجمله مزیت‌های این شرکت صنعتی دانش‌محور است.

شورش خاطری با اشاره به کاربرد ماشین‌های برداشت انواع محصولات غده‌ای نظیر سیب‌زمینی، پیاز و سیر، گفت: مدل‌های مختلف این ماشین با توجه به شرایط کشاورز و اقلیم، اقدام به برداشت محصولات غده‌ای و جمع‌آوری آن‌ها در کیسه، تریلی می‌کند. با توجه به اینکه نوع خاک و اقلیم هر منطقه با دیگری متفاوت است این شرکت می‌تواند در کنار تنوع ماشین‌های تخصصی این حوزه، متناسب با شرایط کشاورزان، سفارش گرفته و ماشین دلخواه آن‌ها را تولید کند.

مدیرعامل شرکت «طراح ژاو صنعت» با تأکید بر اینکه تمام قطعات این ماشین‌ها، تولید این شرکت است و توانسته‌ایم برخی قطعات تحریمی آن نظیر زنجیر که پیشتر از آلمان وارد می‌شد را با کیفیتی به‌مراتب بهتر، در داخل کشور به‌صورت مونتاژی تولید کنیم، ابراز کرد: این قطعات ایران‌ساخت، علاوه بر تولید و فروش در داخل کشور، به برخی کشورها نیز صادر شده، به طوری که تاکنون چند مورد صادرات به کشور عراق صورت گرفته و در آینده‌ای نزدیک، فرآیند صادرات این ماشین‌ها به همسایه ادامه خواهد یافت.

خاطری با تأکید بر اینکه این شرکت در سال 94 به ثبت رسید و در سال 95 به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان وارد عرصه تولید ماشین‌آلات کشاورزی شد، ابراز کرد: هر آنچه تولید می‌کنیم در راستای رفع نیازی از جامعه است؛ به طور مثال ما در عرصه تولید قطعاتی همچون پمپ باد و بازوی اتصال سریع نیز فعالیت داریم.