خبر

خانه > اخبار > تولید دستگاه تستر الکتروشوک برای اولین‌بار در قاره آسیا
دستگاه الکتروشوک
16 دی 1402

تولید دستگاه تستر الکتروشوک برای اولین‌بار در قاره آسیا

یک شرکت دانش‌بنیان با تولید دستگاه تستر الکتروشوک برای اولین‌بار در قاره آسیا، به طور غیرمستقیم جان بسیاری از انسان‌ها را نجات داده است، کمااینکه با این محصول خطا در مراکز درمانی ازطریق تست‌های دوره‌ای به حداقل می‌رسد. این دستگاه در شهرهای کم‌تر برخورداری مانند طبس، زاهدان و... به فروش رسیده و مهندسین پزشکی در کرمانشاه و تبریز نیز فعالیت‌های برون‌سپاری آن را انجام می‌دهند.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، مدیرعامل مجموعه موج پرداز تصویر، درخصوص محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آنها گفت: «شرکت ما دو فیلد تولید جدا برای تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی و همچنین وسایل بیمارستانی شامل تسترهای وسایل پزشکی دارد که ما موفق شدیم بر روی تستر الکتروشوک دانش‌بنیانی را اخذ کنیم. این محصول قادر است که تمام الکتروشوک‌های داخل مراکز درمانی را تست و از صحت و دقت خروجی الکتروشوک‌ها و عملکرد مهندسین پزشکی و افرادی که با آن سروکار دارند، اطمینان حاصل کند.»

امیر مهرانداز دانش‌بنیان شدن این محصول را مهم ترین دستاورد مجموعه خود معرفی و تصریح کرد: «چنین محصول خاصی حتی در آسیا هم تولید نشده و به طور کلی سه تولید کننده در دنیا شامل کانادا، هند و آلمان دارد. این محصول به طور غیرمستقیم جان بسیاری از انسان‌ها را نجات داده است، زیرا بارها پیش آمده که قصد تخلیه الکتروشوک بر روی بیمار قلبی را داشتند و متاسفانه شوک به دلایل مختلف تخلیه نشده و مریض از بین رفته است. اما با محصول ما این خطا در مراکز درمانی ازطریق تست‌های دوره‌ای که ساخته‌ایم و انجام می‌شود، به حداقل می‌رسد.»

وی درخصوص حجم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این شرکت با بیان اینکه به طور مستقیم شش نفر تحت فعالیت داریم، اضافه کرد: «حدود هفت کارگاه نیز غیر از فعالیت‌های خود، از طریق برون‌سپاری‌ها درگیر کارهای ما هستند.»

مهرانداز در مورد فعالیت‌های این مجموعه در حوزه توسعه مناطق کم‌تر برخوردار تصریح کرد: «دستگاه ما در شهرهایی مانند طبس، زاهدان و... به فروش رسیده و مهندسین پزشکی در کرمانشاه و تبریز فعالیت‌های برون‌سپاری ما را انجام می‌دهند. درواقع با قراردادی که دارند، وقتی محصول ما در آن شهر به مشکل برخورد می‌کند، برای تعمیر و به روزرسانی اقدام می‌کنند.»

وی در مورد وجه تمایز مجموعه خود با سایر شرکت‌های با فعالیت مشابه گفت: «مجموعه ما در ایران و آسیا تنها تولید کننده این محصول است و با نامه‌های متعددی که به معاونت ارسال کردیم، انتظار ما این بود که حمایت بیشتری از ما صورت گیرد. به طور کلی وجه تمایز ما بالاست و از پتانسیل علمی زیادی برخورداریم اما پتانسیل اقتصادی و مالی پایینی داریم و با وجود نیروهای زبده، با دغدغه فروش مواجهیم. درخواست یک وام دادیم که هنوز موفق به دریافت آن نشدیم.»

مهرانداز خاطرنشان کرد: «در مورد وجه تمایز علمی می‌توانم بگویم که جزء تنها شرکت‌هایی هستیم که می‌توانیم محصولات خاص تولید کرده و یک سری نیازهای کشور را برطرف کنیم. اگرچه از کشورهایی مانند دانمارک و هلند پیشنهاد دریافت کردیم، اما بنده این پیشنهادات را رد کردم چون می‌خواهم خدمات شرکت را در کشور خودمان ارائه دهم و اگر حمایت شویم، همین بودجه را صرف ارتقای کشور و مملکت می‌کنیم.»