خبر

خانه > اخبار > تولید ثروت در محیط‌های روستایی حاشیه‌نشینی شهری را کمرنگ می‌کند
تولید ثروت در محیط‌های روستایی حاشیه‌نشینی شهری را کمرنگ می‌کند
26 خرداد 1402

تولید ثروت در محیط‌های روستایی حاشیه‌نشینی شهری را کمرنگ می‌کند

جهانگیر در پاسخ به این پرسش که شرکت‌های دانش‌بنیان چقدر می‌توانند به اشتغال‌زایی در مناطق محروم کمک کنند، گفت: در این مسیر نخست باید راهبردمان را مشخص کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ۶۰  تا ۷۰ سال پیش ساکنان مناطق محروم که عمدتا روستایی بودند به دلیل فقر و بیکاری و خشکسالی و نبود درآمد مهاجرت کردند و به حاشیه شهرها آمدند و امروز ما باید اشتغال‌زایی را به نحوی اتخاذ کنیم که این رویکرد معکوس شود و دوباره مردم را از مناطق حاشیه‌ای به روستا بکشانیم. این شدنی نیست مگر اینکه در روستاها جاذبه‌ ایجاد شود و محیط‌هایی که می‌توانند تولید ثروت کنند احیا شوند.

جهانگیر ادامه داد: می توان از کسانی که آبا و اجدادشان در آن روستاها بوده و به نوعی املاک دارند و علاقه‌مند هستند که نام و نشانی در جامعه و کشور داشته باشند دعوت کرد که به روستای نیاکانی بیایند و از این طریق، چرخه‌ای که ساعت به ساعت مناطق محروم را تخلیه می‌کند و به سمت حاشیه‌نشینی شهرها سوق می‌دهد شکل معکوس پیدا می‌کند کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بیان کرد: نمایشگاه آبادیران ایده‌های خوبی دارد ولی باید این ایده‌ها را به نحوی برای مردم و کسانی که در این عرصه‌ کار می‌کنند به ثروت تبدیل کرد. این پیوند ثروت و خدمت به مردم می‌تواند ضامن ادامه‌دار شدن این فعالیت‌ها باشد.

لینک کوتاه: