خبر

خانه > اخبار > تولید تجهیزات پزشکی و گجت‌های سلامت مدرن توسط یک شرکت دانش‌بنیان
گجت های حوزه سلامت
26 شهریور 1403

تولید تجهیزات پزشکی و گجت‌های سلامت مدرن توسط یک شرکت دانش‌بنیان

شرکت دانش‌بنیان «نبض هوشمند سلامت» با فعالیت در زمینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و تولید گجت‌های هوشمند سبب رشد و پیشرفت کشور در حوزه سلامت شده است.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران مدیر عملیات شرکت دانش‌بنیان نبض هوشمند سلامت ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: مجموعه نبض هوشمند سلامت در زمینه‌ی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فعالیت می‌کند. ما گجت‌های هوشمند را در حوزه‌ی سلامت و پزشکی توسعه داده‌ایم.

با توجه به هوشمندی گجت‌ها، قابلیت‌هایی از جمله؛ اتصال به گوشی‌های همراه، مجهز بودن به بلوتوث و امکان استفاده از هوش مصنوعی داخل اپلیکیشن ما برای تشخیص انواع بیماری‌ها مانند؛ MS و ... فراهم است که این مهم سبب شده محصولی دو وجهی در سخت‌افزار و نرم‌افزار داشته باشیم.

وی ادامه داد: در سخت‌افزار، گوشی‌های پزشکی دیجیتال و دستگاه نوار قلب همراه شش کانال از مهم‌ترین دستگاه‌های تولیدی مجموعه هستند که صفر تا صد طراحی و تولید آن‌ها توسط تیم پرتلاش مجموعه صورت گرفته است. نرم‌افزار‌های ما که سخت‌افزارها به آن متصل هستند، می‌توانند سخت‌افزارهای شرکت‌های دیگر را نیز به خود اضافه کنند تا پرونده سلامت بیماران کامل شود. این مسئله سبب شده در آخرین محصول ترکیبی مجموعه، بتوانیم راه‌های پایش سلامت را به گونه‌ای توسعه دهیم که علاوه بر سخت‌افزارهای خود ما، سخت افزارهای تعیین شده‌ی شرکت‌های دیگر و نرم‌افزارهای مختلفی به آن متصل می‌شوند تا امکان پزشکی از راه دور، پرونده الکترونیک سلامت بیمار، گزارش دهی به سازمان و بیمارستان و خدماتی یکپارچه ارائه دهد. کاربران می‌توانند از ایستگاه‌ها یا پکیج‌های سخت‌افزاری استفاده کنند و پرونده سلامت خود را بسازند و از خدمات دیگر نرم‌افزاری مانند؛ خدمات دارو، خدمات پزشکی در محل و هر خدمت در دسترس دیگر بهره‌مند شوند.

مهدی ختمی‌نعمتی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: فعالیت مجموعه نبض هوشمند سلامت از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است. استمرار و مداومتی که در این مسیر داشته‌ایم بزرگ‌ترین دستاورد ما است. زیرا بسیاری از استارتاپ‌های دیگر در حوزه سلامت که با ما و حتی قبل از ما شروع به فعالیت کردند، نتوانستند ادامه دهند ولی تیم ما توانست استمرار و مدامت داشته باشد.

باتوجه به اینکه محصول ما ترکیبی از سخت‌افزار و نرم‌افزار بود، باعث شد تا کمتر کسی بتواند کپی‌برداری کند و در این زمینه مزیت رقابتی ایجاد کردیم.

وی یادآور شد: سعی کرده‌ایم از قوانین و خط مشی‌های حاکمیتی و بین‌المللی عبور نکنیم و تمامی محصولات، دارای استانداردهای تجهیزات پزشکی، مجوزهای وزارت بهداشت و گواهینامه مورد تأیید استاندارهای بین‌المللی را داشته است. این مهم در حضور مستمر ما در بازار موثر بود.

مجموعه ما می‌تواند گستردگی بیشتری داشته باشد و تکنولوژی‌های بیشتری را ایجاد و به سیستم اضافه کنیم و از پویایی لازم برخوردار هستیم. به همین دلیل پیشنهادهای فنی و بیزینسی بسیاری به سمت ما می‌آید و ما در جایگاه انتخاب هستیم.

وی در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم ۲۵ نفر مشغول به کار می‌باشند.

ایشان در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار داشتند: سیستم‌های پایش سلامت ما برای عشایر اصفهان مورد استفاده قرار گرفته است.  همچنین در مراسم اربعین امسال (۱۴۰۳) در عراق، چهار موکب را به صورت آزمایشی تجهیز کرده‌ بودیم. حتی قراردادی در جشنواره آبادیران در خصوص پایش مادران بارداری که دسترسی به پزشک ندارند و در مناطق کمتربرخوردار و روستایی هستند با بنیاد علوی بسته‌ایم.

ختمی ضمن تشکر از حمایت‌های معاونت در خصوص نیازمندی‌های مجموعه افزود: در خصوص معرفی به سازمان‌ها و شرکت‌ها و در حوزه‌ی سرمایه در گردش نیاز به حمایت ویژه و تسهیلات مناسب داریم.