خبر

خانه > اخبار > تولید بومی دستگاه اکسیژن‌ساز برای رفع نیازهای مناطق کمتر برخوردار
دستگاه اکسیژن ساز
09 تیر 1403

تولید بومی دستگاه اکسیژن‌ساز برای رفع نیازهای مناطق کمتر برخوردار

شرکت دانش‌بنیان هوایار تجهیز بهار با تولید دستگاه اکسیژن‌ساز صنعتی سی لیتری، گامی بلند در جهت رفع نیازهای اکسیژن صنایع کوچک و کارگاه‌های مناطق محروم برداشته است. این دستگاه جایگزین کپسول‌های اکسیژن شده و ضمن کاهش هزینه‌ها، خطرات ناشی از استفاده از کپسول را نیز از بین می‌برد.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران مدیر عامل شرکت هوایار تجهیز بهار ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: ما، شرکت دانش بنیان هوایار تجهیز بهار، در زمینه تولید کمپرسورهای بدون روغن (Oil Free Compressors)، دستگاه‌های اکسیژن ساز و انواع کمپرسورهای هوا فعالیت تخصصی داریم.

یکی از دستاوردهای برجسته ما، تولید دستگاه اکسیژن ساز ده لیتری پزشکی و غیرپزشکی است. دستگاه اکسیژن ساز ده لیتری در دوران شیوع پیک پنجم کرونا (دلتا) به کمک بیماران کرونایی با مشکلات تنفسی حاد آمد. با فروکش کردن موج کرونا، کاربرد این دستگاه به صنعت نیز تسری یافت. اکنون، دستگاه اکسیژن ساز صنعتی سی لیتری، از محصولات دانش بنیان ما، جایگزین کپسول‌های اکسیژن در کارگاه‌های کوچک طلاسازی، مناطق محروم و شعبه‌های کوچک نقره‌سازی و طلاسازی شده است. این دستگاه نیاز به اکسیژن را در این مشاغل که از شعله‌های کوچک استفاده می‌کنند، برطرف می‌کند و دیگر نیازی به تهیه کپسول اکسیژن نیست.

مدیر عامل شرکت هوایار تجهیز بهار گفت: دستگاه اکسیژن ساز هوایار تجهیز بهار، به دلیل دوام و طول عمر بیشتر نسبت به دستگاه اکسیژن ساز پزشکی، در مناطق دورتر و حاشیه شهرها نیز مورد استقبال پرورش دهندگان ماهی قرار گرفته است. این دستگاه برخلاف اکسیژن‌های پزشکی که برای این کار مناسب نیستند، اکسیژن مورد نیاز پرورش ماهی را به طور مطلوب تامین می‌کند.

علاوه بر این، دستگاه اکسیژن ساز مخصوص کلینیک‌ها نیز در مراحل پایانی تست قرار دارد و به زودی به جمع محصولات ما خواهد پیوست. این دستگاه جایگزین کپسول‌های اکسیژن در کلینیک‌های شهرهای مختلف خواهد شد و خطرات ناشی از استفاده از کپسول را از بین خواهد برد.

اکرم السادات شریفی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: ما در هوایار تجهیز بهار، به عنوان یک شرکت دانش بنیان، بر تولید محصولات در سخت‌ترین شرایط و حفظ و جذب نیروهای کارآمد، به ویژه دانشجویان فارغ‌التحصیل، تمرکز داریم. این امر، بزرگ‌ترین دستاورد ما به شمار می‌رود.

وی گفت: یکی از نوآوری‌های ما، استفاده از دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در صنعت به جای کپسول‌های اکسیژن است. این راهکار، ضمن حل چالش کمبود اکسیژن در صنایع مختلف، با هزینه‌ای به مراتب پایین‌تر و قیمتی اقتصادی به تولید و عرضه می‌رسد.

ایشان در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم ۱۷ نفر مشغول به کار هستند و غیرمستقیم نیز ۱۰ نفر با ما همکاری می‌کنند.

وی در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار داشت: ما در هوایار تجهیز بهار، به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان، بر نوآوری و ارائه راه‌حل‌های جدید در زمینه‌های مختلف تمرکز داریم.

یکی از دستاوردهای برجسته ما، طراحی و تولید دستگاه اکسیژن‌ساز با ویژگی‌های منحصر به فرد است. این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که پیچیدگی ندارد، از نظر ابعاد و سایز مناسب کارگاه‌های کوچک است و ظرفیت خالی را پوشش می‌دهد که تا پیش از این مورد توجه قرار نگرفته بود. دستگاه اکسیژن‌ساز هوایار تجهیز بهار، به دلیل کارایی و قیمت مناسب، در مناطق کمتر برخوردار و برای کاربردهای پزشکی و صنعتی به طور گسترده مورد استقبال قرار گرفته است.

ایشان تاکید کرد: علاوه بر این، در همکاری با شرکتی دیگر، اقدام به تولید نیتروژن برای چاه‌های نفت کرده‌ایم. این پروژه با موفقیت به انجام رسیده و قراردادهای باارزشی با شرکت ملی نفت منعقد شده است.در حال حاضر، در حال پیگیری دریافت نشان دانش‌بنیان برای طرحی نوآورانه در زمینه تصفیه خاک و استخراج گوگرد هستیم. این طرح می‌تواند در آینده، نقش مهمی در تولید اکسیژن با قیمت مناسب ایفا کند. ما در هوایار تجهیز بهار، متعهد به ارائه راه‌حل‌های نوین و باکیفیت در زمینه‌های مختلف، از جمله اکسیژن‌سازی، نیتروژن‌سازی و تصفیه خاک هستیم.