خبر

خانه > اخبار > تولید بسته‌های مفاهیم تربیت اقتصادی متناسب با پایه تحصیلی کودکان و نوجوانان
سواد مالی کودکان
03 دی 1402

تولید بسته‌های مفاهیم تربیت اقتصادی متناسب با پایه تحصیلی کودکان و نوجوانان

یک شرکت دانش‌بنیان استانداردهای تربیت اقتصادی در ایران را تبدیل به محتواهای قابل فهم در قالب محصولات کمک آموزشی کودکان و نوجوانان کرده است که جهادگران می‌توانند آنها را به مناطق کمتر برخوردار برده و به کودکان آنجا آموزش دهند.

 به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، مریم حسینی بالام از شرکت موسسه فرهنگی هنری تربیت اقتصاد حکیم در مورد محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آنها گفت: «مجموعه ما در حوزه تربیت اقتصادی کودک تا بزرگسال فعالیت می‌کند و محصولات ما در حوزه دوره‌های آموزشی و تولید محصولات فرهنگی از جمله کتاب داستان، کتاب کار و بسته‌های آموزشی که تربیت اقتصادی به کودک تا بزرگسال را آموزش می‌دهد، ارائه می‌شود. دوره‌های آموزشی ما از پیش دبستان تا پایان دبیرستان برای خود کودک و نوجوانان است و مسائل تربیت اقتصادی و کارآفرینی را به والدین و بانوان آموزش می‌دهد.»

وی با اشاره به دوره‌های تربیت مربی، افزود: «مربیانی که قصد دارند در این حوزه فعالیت کنند، در این دوره آموزش می‌بینند. در حوزه محصولات نیز ما برای هر پایه تحصیلی یک سری محصول مانند کتاب داستان، کتاب کار، کتاب راهنمای مربی و کتاب والدین داریم که مفاهیم تربیت اقتصادی را متناسب با پایه تحصیلی به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد. همچنین ابزار‌های کمک آموزشی مانند بازی کلاسی، بازی رومیزی، درس‌نامه‌هایی که تبدیل به یک محصول فیزیکی می‌شوند تا آن مفاهیم را به گروه های سنی مختلف منتقل کند نیز وجود دارد. بسته های آموزشی ما با نام «اقتصاددان کوچک» «اقتصاد یار کوچک ۱ و ۲» و «اقتصادیار نوجوان» یا بسته‌هایی که داخل کتاب داستان و کتاب کار قرار می‌گیرد، تحت ارائه است.»

خانم حسینی در خصوص بزرگترین یا مهم ترین دستاورد این مجموعه نیز افزود: «ما یک سری استانداردهای تربیت اقتصادی در ایران را تبدیل به محتواهای قابل فهم برای عموم می‌کنیم که دوره، ابزارها و محصولات را شامل می‌شود. این کاری است که در ایران تا به حال انجام نشده و بزرگترین دستاورد ما همین بوده که این موارد را در قالب شرایط بومی و دینی ارائه کردیم. دوره تربیت مربی نیز بزرگترین آموزش ماست، زیرا همه این محصولات زیر شاخه این دوره قرار می‌گیرند و جزء جامع‌ترین دوره‌هایی هستند که برگزار می‌کنیم. آنچه مهم است، این است که در ایران تا به حال چنین محصولی وجود نداشته است. درواقع دوره «تربیت مربی اقتصاد کودک» در ایران نداریم و تنها مجموعه تولید کننده این خدمت هستیم.»

وی در مورد حجم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم این شرکت با یادآوری اینکه ۲۰ نفر در دفتر اصلی ما کار می‌کنند، تصریح کرد: «۳۰ نفر مربی داریم که به واسطه ما تدریس انجام می‌دهند و تحت پوشش کامل ما هستند. همچنین ۳۰۰ مربی در کل کشور نیز داریم که مستقل از ما شده و در حال فعالیت هستند که یا آموزشگاه اختصاصی خود را تأسیس کردند یا در این حوزه تدریس و تولید محتوا کرده و در حوزه اشتغال‌زایی غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.»

حسینی در توضیح فعالیت‌های این مجموعه در حوزه آبادانی و پیشرفت عنوان کرد: «ما دوره‌هایی را برای مناطق کمتر برخوردار اصفهان در حوزه کودک و نوجوان و سواد مالی بانوان برگزار کردیم، همچنین دوره تربیت مربی برای جهادگران داشتیم و جهادگرانی که قصد دارند به منطقه کمتر برخوردار بروند، می‌توانند این مفاهیم را به کودکان و نوجوانان آن منقطه آموزش دهند.»

یک شرکت دانش‌بنیان استانداردهای تربیت اقتصادی در ایران را تبدیل به محتواهای قابل فهم در قالب محصولات کمک آموزشی کودکان و نوجوانان کرده است که جهادگران می‌توانند آنها را به مناطق کمتر برخوردار برده و به کودکان آنجا آموزش دهند.

 به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، مریم حسینی بالام از شرکت موسسه فرهنگی هنری تربیت اقتصاد حکیم در مورد محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آنها گفت: «مجموعه ما در حوزه تربیت اقتصادی کودک تا بزرگسال فعالیت می‌کند و محصولات ما در حوزه دوره‌های آموزشی و تولید محصولات فرهنگی از جمله کتاب داستان، کتاب کار و بسته‌های آموزشی که تربیت اقتصادی به کودک تا بزرگسال را آموزش می‌دهد، ارائه می‌شود. دوره‌های آموزشی ما از پیش دبستان تا پایان دبیرستان برای خود کودک و نوجوانان است و مسائل تربیت اقتصادی و کارآفرینی را به والدین و بانوان آموزش می‌دهد.»

وی با اشاره به دوره‌های تربیت مربی، افزود: «مربیانی که قصد دارند در این حوزه فعالیت کنند، در این دوره آموزش می‌بینند. در حوزه محصولات نیز ما برای هر پایه تحصیلی یک سری محصول مانند کتاب داستان، کتاب کار، کتاب راهنمای مربی و کتاب والدین داریم که مفاهیم تربیت اقتصادی را متناسب با پایه تحصیلی به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد. همچنین ابزار‌های کمک آموزشی مانند بازی کلاسی، بازی رومیزی، درس‌نامه‌هایی که تبدیل به یک محصول فیزیکی می‌شوند تا آن مفاهیم را به گروه های سنی مختلف منتقل کند نیز وجود دارد. بسته های آموزشی ما با نام «اقتصاددان کوچک» «اقتصاد یار کوچک ۱ و ۲» و «اقتصادیار نوجوان» یا بسته‌هایی که داخل کتاب داستان و کتاب کار قرار می‌گیرد، تحت ارائه است.»

خانم حسینی در خصوص بزرگترین یا مهم ترین دستاورد این مجموعه نیز افزود: «ما یک سری استانداردهای تربیت اقتصادی در ایران را تبدیل به محتواهای قابل فهم برای عموم می‌کنیم که دوره، ابزارها و محصولات را شامل می‌شود. این کاری است که در ایران تا به حال انجام نشده و بزرگترین دستاورد ما همین بوده که این موارد را در قالب شرایط بومی و دینی ارائه کردیم. دوره تربیت مربی نیز بزرگترین آموزش ماست، زیرا همه این محصولات زیر شاخه این دوره قرار می‌گیرند و جزء جامع‌ترین دوره‌هایی هستند که برگزار می‌کنیم. آنچه مهم است، این است که در ایران تا به حال چنین محصولی وجود نداشته است. درواقع دوره «تربیت مربی اقتصاد کودک» در ایران نداریم و تنها مجموعه تولید کننده این خدمت هستیم.»

وی در مورد حجم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم این شرکت با یادآوری اینکه ۲۰ نفر در دفتر اصلی ما کار می‌کنند، تصریح کرد: «۳۰ نفر مربی داریم که به واسطه ما تدریس انجام می‌دهند و تحت پوشش کامل ما هستند. همچنین ۳۰۰ مربی در کل کشور نیز داریم که مستقل از ما شده و در حال فعالیت هستند که یا آموزشگاه اختصاصی خود را تأسیس کردند یا در این حوزه تدریس و تولید محتوا کرده و در حوزه اشتغال‌زایی غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.»

حسینی در توضیح فعالیت‌های این مجموعه در حوزه آبادانی و پیشرفت عنوان کرد: «ما دوره‌هایی را برای مناطق کمتر برخوردار اصفهان در حوزه کودک و نوجوان و سواد مالی بانوان برگزار کردیم، همچنین دوره تربیت مربی برای جهادگران داشتیم و جهادگرانی که قصد دارند به منطقه کمتر برخوردار بروند، می‌توانند این مفاهیم را به کودکان و نوجوانان آن منقطه آموزش دهند.»