خبر

خانه > اخبار > توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با رونمایی از کتابچه نیازمندی نهادها و گروه‌های جهادی در نمایشگاه آبادیران
کتاب نیازمندی‌ها
19 خرداد 1403

توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با رونمایی از کتابچه نیازمندی نهادها و گروه‌های جهادی در نمایشگاه آبادیران

در راستای تحقق اهداف برنامه ملی آبادیران مبنی بر توسعه آبادانی و پیشرفت در مناطق کمتر برخوردار، در دومین نمایشگاه ملی آبادیران، رویکردی جدید برای احصای نیازمندی‌های سازمان‌ها و گروه‌های جهادی به کار گرفته شد.

دبیرخانه دائمی برنامه ملی آبادیران در تعامل گسترده با نهادها و گروه‌های جهادی فعال در سراسر کشور، اقدام به شناسایی و جمع‌آوری نیازهای این نهادها نموده است.

طی تعامل دبیرخانه دائمی برنامه ملی آبادیران با نهادها، سازمانها و گروه های جهادی فعال در حوزه آبادانی و پیشرفت ایران لیستی از نیازمندی های فناورانه احصا شد. نیازمندی های یاد شده در اختیار شرکت های دانش‌بنیان خلاق و فناور توانمند به منظور ارائه راهکار و حل مسئله قرار خواهد گرفت. به منظور اطلاع رسانی مناسب کتابچه ای شامل نیازمندی های فناورانه نهادها و سازمان ها به علاوه تعدادی از گروه جهادی فعال در حوزه محرومیت زدایی تهیه شده که قرار است همزمان با برگزاری دومین دوره نمایشگاه آبادیران از آن رونمایی شود. هدف از این اقدام، ایجاد بستری هدفمند برای حضور شرکت‌ها در نمایشگاه و تمرکز فعالیت آنها بر رفع نیازهای واقعی سازمان‌ها و گروه‌های جهادی است.

با انتشار عمومی این کتابچه، شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، صاحبان صنایع، و سایر فعالان اقتصادی می‌توانند از نیازمندی‌های این بخش آگاهی یافته و در راستای رفع آنها، فعالیت خود را برنامه‌ریزی و ساماندهی کنند.

بی‌شک این همکاری ضمن کمک به حل چالش‌های مناطق کمتر برخوردار، بستری مناسب برای رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور فراهم خواهد کرد.

دومین نمایشگاه ملی آبادیران از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ از ساعت 9 الی 17 در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار خواهد شد.