خبر

خانه > اخبار > تلنتیون؛ راه‌حلی هوشمندانه بر پایه دانش داخلی برای ارائه خدمت در هر مکان
نرم افزار تلوزیونی
11 مهر 1403

تلنتیون؛ راه‌حلی هوشمندانه بر پایه دانش داخلی برای ارائه خدمت در هر مکان

شرکت دانش‌بنیان «پیشرو اندیشه پرداز سی‌پل» با ارائه پلتفرم «تلنتیون» که امکان دریافت خدمات دولت الکترونیک و خدمات عمومی را فراهم کرده است، گامی بلند در جهت تحول فناوری و ورود به انقلاب چهارم صنعتی برداشته است.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان پیشرو اندیشه پرداز سی‌پل ابتدا در خصوص محصولات و حوزه فعالیت این شرکت بیان کرد: ما یک پلتفرم بر اساس تلویزیون طراحی کرده‌ایم و مردم از طریق تلویزیون می‌توانند خدمات مختلفی دریافت کنند. این محصول تحت عنوان «تلنتیون» است که مردم از خدمات دولت الکترونیک و خدمات بخش عمومی و سایر خدمات را می‌توانند بر بستر آن استفاده کنند.

وی افزود: تلنتیون، راه حلی هوشمندانه بر پایه دانش داخلی برای مشاهده شبکه‌های تلویزیونی مدیریت شده بر بستر شبکه در مجموعه‌هایی نظیر دانشگاه، هتل، اداره، مجتمع مسکونی، پایانه‌های حمل و نقل، قطار و اماکن عمومی است تا با کمترین هزینه، بدون نگرانی از مصرف اینترنت و منابع شبکه داخلی، مجموعه‌‌ای از شبکه‌های تلویزیونی، تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی را در اختیار تعداد نامحدودی از کاربران قرار دهد.

 این سامانه برای اولین بار در ایران اجرا شده است. در برنامه‌هایی مانند؛ فیلیمو خدمات فقط به صورت فیلم و تصویر روی تلویزیون ارائه می‌شود ولی در پلتفرم تولیدی ما، شما از طریق کنترل تلویزیون می‌توانید از فروشگاه خرید کنید، درخواست مجوز بدید و بسیاری از خدمات دیگر را دریافت کنید.

آریان ستوده‌مهر در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: در سامانه‌ای که طراحی کرده‌ایم از فناوری‌های به‌روز مانند؛ هوش مصنوعی استفاده کرده‌ایم و توانسته‌ایم بسیاری از نیازهای کشور را در مبحث خدمات برطرف کنیم.

وی ادامه داد: سی پل با بهره‌گیری از فناوری‌های خود پلی به سوی انقلاب چهارم صنعتی ایجاد خواهد نمود. سی ‌پل نیازمند تحول فناوری و ورود به انقلاب چهارم صنعتی است و زیرساخت‌های این اقدام به سرعت در حال انجام است. تمامی محصولات و خدمات این گروه جهت نیل به انقلاب چهارم صنعتی خواهد بود. عمده فناوری‌های سی پل بر پایه اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی، امنیت وفقی، واقعیت افزوده و مجازی، بلاک چین، و پردازش موازی است.

وی در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم ۴۰ نفر مشغول به کار هستند و غیرمستقیم نیز ۳۰۰ نفر با ما همکاری می‌کنند.

ایشان در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار داشتند: این پلتفرم دارای ویژگی‌های خاصی است که می‌توانیم در مناطق کمتربرخوردار آن را توسعه دهیم. این پلتفرم به صورت پایلوت در سه منطقه از کشور اجرا کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه اینترنت در روستا دارای سرعت خاصی است، ما با استفاده از سیگنال تلویزیون توانسته‌ایم به روستاییان خدمات را آموزش دهیم و ایجاد اشتغال کنیم. مفتخریم که سبب ایجاد زنجیره ارزش از شهر به روستا شده‌ایم.

ستوده در خصوص نیازمندی‌های مجموعه افزود: در مبحث صدور مجوزها و تأمین منابع مالی نیاز به حمایت بیشتری داریم